Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hello mede DF's... Ik kamp sinds enkele jaren met een zware nicotineverslaving. Was ooit onschuldig begonnen (met het blowen) maar ben helaas een verstokte roker geworden. Reeds een dikke 3 jaar gestopt met blowen. Velen zeggen 'stop right away' maar ik wrees dat mijn hoeveelheid aan tabak/sigaretten veel te hoog ligt. Ik rook nu 1 pakje roltabak (30gr) in 2 dagen ๐. Ik zou er heel graag mee stoppen want zowel mijn gezondheid alsook het financรฏele lijden eronder. Met het geld die ik zou kunnen besparen zou ik leuke dingen mee kunnen doen alsook mijn fysieke toestand door het vele roken zou er terug op verbeteren denk ik. Mijn vraag aan jullie allen die reeds gestopt zijn of daar mee bezig zijn, hebben jullie tips and tricks hoe jullie dit hebben aangepakt...? Alvast bedankt voor nuttige fb ๐"
"Ik ben Belg dus weet ik niet of hier alles word terugbetaald. Maar vormt geen probleem. Ik moet ma 13/01 bij mijn psychiater zijn. Zou deze dan ook eventueel iets kunnen voorschrijven?"
"Fisherman's friend zei: Misschien kun je een soort routekaart uitstippelen met hoelaat en waar je moet overstappen ,om op de juiste bestemming te komen. Misschien kun je de route van te voren een keer oefenen zelfs. 125 euro betalen voor een taxi is veel geld. Klik om te vergroten... Bij ons heet het OV De Lijn. In Vlaanderen althans, en kan je via de app "routeplanner" tot in detail vragen om je tot op de gevraagde bestemming te brengen. Zowel met bussen, trams enz, alsook de afstanden die je moet wandelen indien die nodig zouden zijn. Ik heb 2 jaar geen wagen meer gehad en best handig zo'n app van het OV. Ik veronderstel dat die ook bij jullie bestaat de app via OV?"
"Manu76 zei: Ik ben in het verleden vaak "out" gegaan gedurende indrinken. Indrinken ging dan goed, maar telkens als ik dan een paar trekjes nam moest ik snel een bed opzoeken. Tijdje later kon ik dan weer opstaan en kwam ik meestal weer tot leven. Als ik echt flink dronken wat trekjes nam, was het vaak einde verhaal, kotsen en slapen met een snel draaiende wereld. Klik om te vergroten... Ik herken dit... Enkel was het bij mij 1st drinken dan een joint (wiet) was een "no go". Omgekeerd ging dit wel, al was te zin om te drinken na een dikke joint vaak weg... Nu kan ik er gw op geen enkele manier meer tegen enkel nog wat minimaal aan hasj kan ik verdragen, wiet word ik tureluuuuur van de dag van vandaag ๐๐"
"Wat heb je daar aan dan?"
"Ik wil helemaal niet tegen de vlakte gaan... Die tijd is voorbij ๐. Wat heb je daar nou aan?"
"Dopeisnope6 zei: Kan ik hier patat bestellen? Klik om te vergroten... Ga je der heel mee lachen ofwa?"
"Raver zei: We kunnen en mogen hier geen antwoord op geven. Dat is speculeren, en dat is tegen de forumregels. Dat zou je toch moeten weten? Sowieso kan je aan een uiterlijk van een tablet niet zien wat erin zit. Klik om te vergroten... Mijn excuses was zo niet bedoeld dus mijn excuses zijn oprecht ๐"
"Hoeveel keer moet ik nog zeggen dat dit niet mogelijk is dit te doen bij een testcentrum! Ik vroeg of ieland ervaring hier mee heeft, is dit dan speculeren? De laatste tijd lees ik hier veel dat vragen gewoon afgebroken worden. Bij deze stop ik hier dan ook op dit forum!"
"Hier waar ik woon (kleine stad) zijn er best wel nog wat "bruine kroegen". Zelfs degene die nu hun zaak starten zie je meer en meer een link naar de tijd van vroeger, maar dan zo beetje combinatie van oud en nieuw. Ikzelf ging vroeger wel vaker na mijn werkweek naar een kroeg om wat pinten te pakken. Die waar ik ging (bestaat nog trouwens) was echt oldskool. Dranken aan zo goed als de halve prijs in vergelijking met andere cafรฉs. Dit en nog trekt best wel wat volk ๐. En als de gordijntjes dichtgingen kwamen de asbakken tevoorschijn en kon er volop 'gepaft' worden ๐. Ik ga al enkele jaren niet meer op cafรฉ omdat dit niet meer in mijn leven past nu. Ik was ermee opgegroeid toen er nog geen smartphones enz bestonden, daar spraken we gewoon af en we wisten wel wie er rond een bepaald uur daar ook ging zijn... Ik mijmer wel eens naar die tijd toen alles nog veel minder onder druk stond. Als je nu ergens zit zie je meer dan de helft die aan het tokkelen is op de gsm. Ik kan boeken schrijven hoe onze avondjes verliepen (sommige ben ik kwijt ๐บ) maar herinner me er meer dan ik kwijt ben, nostalgie... Ik vind het wel fijn wanneer hier een nieuwe zaak word opgestart de links te zien met het verleden. Groetjes"