Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoihoi, Ik heb gisteren voor het eerst geprobeerd spacecake te maken (of nouja... brownies) hiervoor heb ik wiet gebruikt wat uit een vaporizer kwam, deze wiet is in de vape ongeveer 10 minuten op 210 graden verwarmd. Wat ervan overbleef was een bruin gekleurd goedje. Hiermee heb ik wietboter gemaakt door het 2 uur te verwarmen in een pannetje (niet kokend) op internet stond dat vaperesten ongeveer 1/3 van de thc bevat. Er ging 1,5 gram in dus dat zou ongeveer gelijk staan aan 0,5 gram "gewone" wiet = 0,1 gram thc (amnesia haze, +/- 20% thc) = 100 mg thc, met 50% zuiverheid na vermengen met wietboter = 50 mg thc in het volledige ding. Het eindresultaat heb ik in 8 stukjes gesneden, dus dat zou neerkomen op zo'n 6/7 mg thc per plakje. Gisteren heb ik hiervan 1 stukje gegeten, 2 uur gewacht, nog een stukje gegeten, weer 2 uur gewacht en daarna nog een stukje gepakt. Ik voelde heel lichte effecten, véél lichter dan wanneer ik 4 minuten zou vapen. Vanwege het feit dat ik vaperesten heb gebruikt is de dosering lastig in te schatten. Ik denk dat dit komt doordat mijn vaperesten veel minder dan 1/3 van de werkende stof bevat. Ik heb nog 5 stukjes over, gewoon wat meer in één keer proberen dan? FYI: Het is de eerste keer dat ik iets met edibles probeer."
"Rotjoch zei: Vape resten? Wat? Klik om te vergroten... als in, wiet wat je rookt in een vaporizer niet volledig oproken tot het verkoold is, maar de restjes opsparen en daar dan edibles mee maken. AVB noemen ze dat, oftewel: "already vaped bud" of ABV "already been vaped""
"Rotjoch zei: Ah, kende ik niet. Maar dan weet je dus dat het minder potent is. Hoe veel minder precies is onmogelijk te weten, het is een schatting. ik heb altijd gewoon verkruimelde toppen Gebruikt in de boter, niet eerst verwarmd ofzo, alleen verwarmd samen met de boter. Of gewoon door het beslag gemengd. Heeft altijd goed gewerkt. Klik om te vergroten... k ga gewoon eens 2 plakken eten, kijken wat het doet, als ik over 2 uur nog niks/weinig voel dan heb ik er nog 3 over en anders maar eerst wat ervaring opdoen met iets waarvan ik wél de exacte dosering kan bepalen. ;P"
"Geneesmiddel zei: Ik denk eerlijk gezegd ook dat 1/3de een sterke overschattig is van de werkelijkheid. Bij 210 graden verdampt THC ruim, vooral als je wiet goed gegrind was. Klik om te vergroten... ja zo'n idee had ik ook al, omdat je normaal op veel lagere temperaturen verhit als je spacecake maakt... Maar 1 manier om erachter te komen."
"Mevrouw Pløp zei: 1,5 gram avb klinkt mij ook wel in de oren als gewoon heel erg weinig? Zelfs voor gewone wiet zou voor 8 brownies 1,5 gram al wel weinig zijn. Klik om te vergroten... is ook zo hoor! maar ik heb totaaal geen ervaring en het is ook echt bedoeld als een 1 persoons dingetje en niet een cake met 20/30 gram voor een hele groep of om langer mee te doen. 5-10 mg thc werd op internet aangeraden als een goede dosis voor beginners, dus ik heb gewoon die berekeningen gevolgd, maarja van de avb is natuurlijk moeilijk een inschatting te maken wat daar nog op zit"
"update: Ik heb om 19:45 2 plakjes gehad en toen 20:20 nog 1,5 plakje en begin nu echt wel wat te voelen, het is dus nog wel enigszins potent!"
"XMAX Starry 3.0 De XMAX Starry 3.0 is een verbeterde versie van de populaire draagbare vaporizer serie. De XMAX Starry heeft bescheiden naam gemaakt dankzij een… www.vaposhop.nl Ik heb deze, bevalt heel goed, echter is het klemmetje aan de onderkant los geraakt nadat ik hem liet vallen, waardoor de batterij er steeds uit viel, maar een beetje duct tape heeft dat probleem ook verholpen :P Vooral als je op zoek bent naar iets wat niet al te duur is in aanschaf een prettig ding. Vooral heel belangrijk om je wiet niet volledig op te roken tot het zwart wordt, dan komen er alsnog schadelijke stoffen vrij. Deze gaat automatisch na 4 a 5 minuten uit, ik zet hem dan 3 keer aan, dan is het echt wel klaar. Verder gewoon elke keer als je de wiet vervangt goed schoonmaken, en eens in de zoveel tijd de onderdelen loshalen en een deep clean geven, er hoopt zich vanbinnen toch een hele hoop pikzooi op, en je merkt ook dat je wat harder moet zuigen als je dit niet doet. Ik haal hem dan gewoon helemaal uit elkaar en leg alle onderdelen een tijdje te weken in een sopje water+dreft, ff met een wattenstaafje de troep eraf wassen and ur good to go (niet het mondstukje vergeten, met een plat pincetje of een ander klein voorwerp kun je daar vaak ook veel troep uit schrapen)"