Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpacecake dosering

Spacecake dosering

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
2
2cboswachterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoihoi,

Ik heb gisteren voor het eerst geprobeerd spacecake te maken (of nouja... brownies) hiervoor heb ik wiet gebruikt wat uit een vaporizer kwam, deze wiet is in de vape ongeveer 10 minuten op 210 graden verwarmd. Wat ervan overbleef was een bruin gekleurd goedje.

Hiermee heb ik wietboter gemaakt door het 2 uur te verwarmen in een pannetje (niet kokend) op internet stond dat vaperesten ongeveer 1/3 van de thc bevat. Er ging 1,5 gram in dus dat zou ongeveer gelijk staan aan 0,5 gram "gewone" wiet = 0,1 gram thc (amnesia haze, +/- 20% thc) = 100 mg thc, met 50% zuiverheid na vermengen met wietboter = 50 mg thc in het volledige ding. Het eindresultaat heb ik in 8 stukjes gesneden, dus dat zou neerkomen op zo'n 6/7 mg thc per plakje.

Gisteren heb ik hiervan 1 stukje gegeten, 2 uur gewacht, nog een stukje gegeten, weer 2 uur gewacht en daarna nog een stukje gepakt. Ik voelde heel lichte effecten, véél lichter dan wanneer ik 4 minuten zou vapen. Vanwege het feit dat ik vaperesten heb gebruikt is de dosering lastig in te schatten. Ik denk dat dit komt doordat mijn vaperesten veel minder dan 1/3 van de werkende stof bevat.

Ik heb nog 5 stukjes over, gewoon wat meer in één keer proberen dan?

FYI: Het is de eerste keer dat ik iets met edibles probeer.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij het opwarmen van de wiet komt het actieve deel van de THC vrij. Normaal crush je alles heel fijn en leg je het 40 minuutjes in de oven op 110 graden. Dat zou de lage potentie kunnen verklaren.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vape resten? Wat?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
2cboswachter zei:
Ik denk dat dit komt doordat mijn vaperesten veel minder dan 1/3 van de werkende stof bevat.
Klik om te vergroten...
Ik denk eerlijk gezegd ook dat 1/3de een sterke overschattig is van de werkelijkheid. Bij 210 graden verdampt THC ruim, vooral als je wiet goed gegrind was.
2
2cboswachterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rotjoch zei:
Vape resten? Wat?
Klik om te vergroten...
als in, wiet wat je rookt in een vaporizer niet volledig oproken tot het verkoold is, maar de restjes opsparen en daar dan edibles mee maken. AVB noemen ze dat, oftewel: "already vaped bud" of ABV "already been vaped"
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
2cboswachter zei:
als in, wiet wat je rookt in een vaporizer niet volledig oproken tot het verkoold is, maar de restjes opsparen en daar dan edibles mee maken. AVB noemen ze dat, oftewel: "already vaped bud" of ABV "already been vaped"
Klik om te vergroten...
Ah, kende ik niet. Maar dan weet je dus dat het minder potent is. Hoe veel minder precies is onmogelijk te weten, het is een schatting.

ik heb altijd gewoon verkruimelde toppen Gebruikt in de boter, niet eerst verwarmd ofzo, alleen verwarmd samen met de boter. Of gewoon door het beslag gemengd. Heeft altijd goed gewerkt.
2
2cboswachterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rotjoch zei:
Ah, kende ik niet. Maar dan weet je dus dat het minder potent is. Hoe veel minder precies is onmogelijk te weten, het is een schatting.

ik heb altijd gewoon verkruimelde toppen Gebruikt in de boter, niet eerst verwarmd ofzo, alleen verwarmd samen met de boter. Of gewoon door het beslag gemengd. Heeft altijd goed gewerkt.
Klik om te vergroten...
k ga gewoon eens 2 plakken eten, kijken wat het doet, als ik over 2 uur nog niks/weinig voel dan heb ik er nog 3 over en anders maar eerst wat ervaring opdoen met iets waarvan ik wél de exacte dosering kan bepalen. ;P
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
2cboswachter zei:
Hoihoi,

Ik heb gisteren voor het eerst geprobeerd spacecake te maken (of nouja... brownies) hiervoor heb ik wiet gebruikt wat uit een vaporizer kwam, deze wiet is in de vape ongeveer 10 minuten op 210 graden verwarmd. Wat ervan overbleef was een bruin gekleurd goedje.

Hiermee heb ik wietboter gemaakt door het 2 uur te verwarmen in een pannetje (niet kokend) op internet stond dat vaperesten ongeveer 1/3 van de thc bevat. Er ging 1,5 gram in dus dat zou ongeveer gelijk staan aan 0,5 gram "gewone" wiet = 0,1 gram thc (amnesia haze, +/- 20% thc) = 100 mg thc, met 50% zuiverheid na vermengen met wietboter = 50 mg thc in het volledige ding. Het eindresultaat heb ik in 8 stukjes gesneden, dus dat zou neerkomen op zo'n 6/7 mg thc per plakje.

Gisteren heb ik hiervan 1 stukje gegeten, 2 uur gewacht, nog een stukje gegeten, weer 2 uur gewacht en daarna nog een stukje gepakt. Ik voelde heel lichte effecten, véél lichter dan wanneer ik 4 minuten zou vapen. Vanwege het feit dat ik vaperesten heb gebruikt is de dosering lastig in te schatten. Ik denk dat dit komt doordat mijn vaperesten veel minder dan 1/3 van de werkende stof bevat.

Ik heb nog 5 stukjes over, gewoon wat meer in één keer proberen dan?

FYI: Het is de eerste keer dat ik iets met edibles probeer.
Klik om te vergroten...
1,5 gram avb klinkt mij ook wel in de oren als gewoon heel erg weinig? Zelfs voor gewone wiet zou voor 8 brownies 1,5 gram al wel weinig zijn.
2
2cboswachterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geneesmiddel zei:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat 1/3de een sterke overschattig is van de werkelijkheid. Bij 210 graden verdampt THC ruim, vooral als je wiet goed gegrind was.
Klik om te vergroten...
ja zo'n idee had ik ook al, omdat je normaal op veel lagere temperaturen verhit als je spacecake maakt... Maar 1 manier om erachter te komen.
2
2cboswachterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
1,5 gram avb klinkt mij ook wel in de oren als gewoon heel erg weinig? Zelfs voor gewone wiet zou voor 8 brownies 1,5 gram al wel weinig zijn.
Klik om te vergroten...
is ook zo hoor! maar ik heb totaaal geen ervaring en het is ook echt bedoeld als een 1 persoons dingetje en niet een cake met 20/30 gram voor een hele groep of om langer mee te doen. 5-10 mg thc werd op internet aangeraden als een goede dosis voor beginners, dus ik heb gewoon die berekeningen gevolgd, maarja van de avb is natuurlijk moeilijk een inschatting te maken wat daar nog op zit
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
2cboswachter zei:
is ook zo hoor! maar ik heb totaaal geen ervaring en het is ook echt bedoeld als een 1 persoons dingetje en niet een cake met 20/30 gram voor een hele groep of om langer mee te doen. 5-10 mg thc werd op internet aangeraden als een goede dosis voor beginners, dus ik heb gewoon die berekeningen gevolgd, maarja van de avb is natuurlijk moeilijk een inschatting te maken wat daar nog op zit
Klik om te vergroten...
Is ook zo. Misschien volgende keer voor gewone toppen gaan, makkelijker te doseren. En dan 0,3 gram wiet per persoon/brownie/muffin aanhouden. Je kunt altijd beginnen met het eten van een halfje! En is prima (als in: jaaaaaren) te bewaren in de vriezer.

Ik heb de de laatste keer brownies en muffins gemaakt van knipafval wat ik ook al had gezeefd voor hasj. Ook moeilijk te doseren, dus ik ken je struggles wel een beetje. Zelf ben ik een lichtgewicht dus had ik aan het aflikken van de gardes en de lepel genoeg, een vriendin had 2 muffins nodig voor een mild effect.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#12
2cboswachter zei:
k ga gewoon eens 2 plakken eten, kijken wat het doet, als ik over 2 uur nog niks/weinig voel dan heb ik er nog 3 over
Klik om te vergroten...
Dit advies zou ik voor heel weinig scenario's geven, maar:
Als je na 2/2,5 uur nog weinig voelt kan je prima nog wel 2 plakken eten. Je zult niet ineens dan heel hard gaan maar misschien wel ietsje meer voelen.
2
2cboswachterLid
01-01-2024, 00:00
#13
update: Ik heb om 19:45 2 plakjes gehad en toen 20:20 nog 1,5 plakje en begin nu echt wel wat te voelen, het is dus nog wel enigszins potent!
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Zelf ben ik een lichtgewicht dus had ik aan het aflikken van de gardes en de lepel genoeg, een vriendin had 2 muffins nodig voor een mild effect.
Klik om te vergroten...
Zo, is mevrouw plop toevallig sportief? :P
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
JanDeBrandweerman zei:
Zo, is mevrouw plop toevallig sportief? :P
Klik om te vergroten...
Noooope

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."