Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Youknow20 zei: En trouwens in mijn geval reed ik half 9 s avonds in oktober, en ik ging na dat ik de politie zag op de parkeerplaats rustig weg rijden en naar een wasbox vlakbij een tanktation, de poltie vond dat een rare route en wou me daarna controleren of ik een rijbewijs had (Wtf is dat nou weer voor kut reden) daarna mijn domme fout dat ik wat wiet had laten liggen wat ik niet had gezien en die agent dus wel😶 Klik om te vergroten... Hey maar heb jij je rijbewijs nog wel of dat je boven de 3.0 en hebben ze je riba afgepakt ??"
"Youknow20 zei: Hallo mensen, Ik heb dus iets heel doms gedaan... en zou graag mensen willen benaderen die of het zelfde hebben gehad of er meer over weten. Ik ben vorige week staande gehouden,aanleiding denk gwn een controle,maar ondertussen dat de agent me rijbewijs controleerde zag hij een zakje wiet in me auto liggen en een grinder🤯😕 (het was donker en ik wist niet dat het er lag) zelf rijd ik nooit auto net voor ik geblowd heb, Ik moest toen een speekseltest afleggen en was na ff wachten positief op thc..uiteindelijk moest ik mee naar het bureau om bloed te laten prikken (moest trouwens ook in een isoleercel zitten) is dat trouwens ook gebruikelijk? ) Ik rook altijd in de avond rond 9e altijd een joint Geen stick maar echt een joint,(niet puur overigens) En werk 4 dagen in de week van 8 tot 5 nou had ik 17:50 een halve joint gerookt met niet echt goeie wiet rook ook nergens naar,Tussen de tijd dat ik moest bloed prikken en een beetje had gesmoked was zeker 4 uur, Nu heb ik een paar vragen hoelang duurt het ongeveer voordat ik de uitslag heb? En moet je gelijk altijd naar het cbr onderzoek als je ook maar een beetje of heel veel te grenswaarde overtreed of bestaan er uitzonderingen ? Had na de bloedtest een verhoorgesprek met de politie waarin ik zei dat ik maar 1x in de maand blow ofzo,ik heb trouwens ook niet veel lichaamsvet,omdat ik op een werkdag niet veel eet, Ik hoop maar dat ik onder de grenswaarde zit en dat het snel uit me bloed was verwerkt.......😫😖 Hoop op snelle reacties Klik om te vergroten... Hoi even een vraagje heb dus het zelfde maar vorige week gebeurt wat is er met jou gebeurt ben je je rijbewijs kwijt of niet?"
"pepsletter zei: Hey ik ben nieuw hier en heb mij even geregistreerd om mijn ervaring met rijden onder invloed te delen. Ik ben namelijk 2x aangehouden. In Duitsland en in Nederland. In Duitsland ben ik in 2020 aangehouden omdat ik waarschijnlijk met een oude auto (Swift GTi 93') met gele plaat reed. Het was een algemene controle waarbij de agenten meteen over drugs begonnen. Ik ontkende. Maar had 4 gram wiet in het zijvak van mijn autodeur wat de politieagent meteen zag. Ik moest toen plassen in een potje en op het apparaat verscheen een uitslag van alcohol en thc. Mijn hele auto is doorgezocht tot onder de motorkap aantoe. Ik toen ben meegenomen naar het politiebureau in Flensburg 4 km verderop waar er bloed bij mij is afgenomen. In de afgelegde verklaring heb ik gezegd dat ik niet wist dat je in Duitsland geen wiet bij je mocht hebben en ook niet met wiet op mocht rijden. De officieer vertelde mij daar dat er in de deelstaat Sleeswijk Holstijn, waar ik ben aangehouden, de gebruikershoeveelheid die je bij je mag hebben vele malen hoger is dan andere Duitse deelstaten. En dat ze bij hun wel eens een oogje dichtknijpen met Nederlanders omdat het heel vaak voorkomt. Toch reed ik onder invloed en had wiet bij mij dat in beslag is genomen. Ik kreeg een rijverbod van 24 uur langs de snelweg. Na 6 uren wachten en boekjes lezen heb ik om 23:00 s' avonds een camping gezocht op de telefoon en ben daar als een doodsbange haaaas naar toe gereden. Nu 8 maand later heb ik gelukkig nog geen brief van de Duitse cbr ontvangen. In Nederland ben ik begin februari aangehouden op een parkeerplek. Een getunde VW Polo met spoiler was de undercoverauto die achter de mijne bleef staan en mijn weg blokkeerde. De wachtmeesters begonnen meteen over drugs. Ik geef toe dat ik de dag ervoor Speed, alcohol en wiet had gebruikt. Maar ik bleef naar eigen zeggen rustig en kalm en voelde mij prima. Toch kwam de speekseltest op positief voor thc en amfetamine. Ook hier ben ik aangehouden en moest mee naar het bureau in een tijdelijke cel. De GGD arts heeft twee buisjes bloed afgenomen. 1 voor onderzoek en 1 voor her-onderzoek. Na verhoor kon ik met een rijverbod van 24 uur mijn reis vervolgen. Meteen ben ik naar de auto gelopen en via binnendoor naar huis gereden. Thuis aangekomen heb ik mij meteen verdiept in de straffen. En als bijstandsgerechtigde schrok ik mij daar wezenloos van. Een opsomming wat me te wachten staat: Boete van de rechter €850,- CBR Verplichte drugstest/psychologische onderzoek van €1.100,- (slagingspercentage = 20%) Minimaal geen rijbewijs voor 6 maanden. Je krijgt een strafblad (je krijgt dus geen verklaring omtrent gedrag voor beroepen waar je veel moet rijden.) Je dus minimaal 6 maanden afhankelijk bent van anderen. En dat je moet uitleggen waarom je even geen auto rijd terwijl iedereen weet dat je altijd auto rijdt. Ervanuitgaande dat het bloedonderzoek toch positief zou uitvallen en ik mij dus zou moet verantwoorden voor de politierechter heb ik meteen een advocaat opgebeld. Mede omdat ik een stevig dagelijkse blower ben (inmiddels gekapt) Die zei dat ik op de uitslag van het bloedonderzoek moest wachten. EN DEZE BLEEK GODZIJDANK NEGATIEF!!!! Nu ik mij eindelijk (maar veel te laat) heb verdiept en heel veel heb gelezen wat de gevolgen zijn m.b.t. verzekering, werk, autorijden, gevaar voor anderen en ander grenzeloos gedrag dat wiet mij gaf, durf ik hier met waarheid te zeggen dat ik mijn les, danwel zonder gestraft te zijn, heb geleerd. Ik heb twee weken in de schijt gezeten voor de bloeduitslag en durfde het niemand te vertellen. Ik dacht al na hoe ik het komende jaar ga verhullen dat ik mijn rijbewijs niet meer heb. Ik wist ongeveer wat mij te wachten stond en dat het veel negatieve gevolgen heeft. Mijn rijbewijs is mij heel veel waard en geeft zoveel vrijheid. Ik besef mij dat ik in de twee gevallen het meeste geluk van de wereld heb gehad. Deze persoon rijd voortaan nuchter en blowt niet meer! Dankuwel. Klik om te vergroten... Hoe lang duurde het. Voor dat je je uitslag kreeg"
"Hallo allemaal ik ben dus een paar dagen geleden gepakt op thc in me bloed ik moest een bloed test maar ik had die dag niet gerookt in de avond rond half 10 tot half 11 toen was ik gestopt ik had maar de helft van een joint op nu is me vraag zit ik dan na 2 tot 3 uur er weer onder de grens waartoe zo ja dan heb ik geen probleem straks met me bloed uit slag van de politie"
"Dopemonster zei: Rijden onder invloed is gewoon een superdikke NO-GO. Valt in geen enkele situatie goed te praten. Als je wat nodig heb om 'rustiger' te kunnen zijn op de weg zou je helemaal niet moeten autorijden, tenminste geen geestverruimende middelen. Er gebeuren al genoeg ongelukken op de weg zonder. Klik om te vergroten... Ja oké dat klopt ik doe het ook echt nooit maar ik moest plotseling van me vriend uit me huis en ben toen in de auto gestapt en dacht het is 500 meter en ik ben thuis maar werd gepakt heb er supper veel spijt van maar ja nu is de vraag ik had 2 uur gelden geen eens een hele joint gerookt dus zal het wel uit me lichaam weer zijn?"
"Dopemonster zei: Rijden onder invloed is gewoon een superdikke NO-GO. Valt in geen enkele situatie goed te praten. Als je wat nodig heb om 'rustiger' te kunnen zijn op de weg zou je helemaal niet moeten autorijden, tenminste geen geestverruimende middelen. Er gebeuren al genoeg ongelukken op de weg zonder. Klik om te vergroten... Btw ik had dus op internet gelezen dat een hele joint na 3-4 uur er uit is dus een halfe 1-2 uur dus ik dacht ik ga dan wel weer rijden"
"Dopemonster zei: Volgensmij is na het roken van wiet dit 6 tot 8 uur aantoonbaar in je speeksel. Dus je bent de lul helaas😬 Klik om te vergroten... Klopt maar na 3tot 4 uur is het gehalveerd na onder de 3.0 staat op internet dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad"
"...... zei: Klopt maar na 3tot 4 uur is het gehalveerd na onder de 3.0 staat op internet dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad Klik om te vergroten... Toch"
"Dopemonster zei: Volgensmij is na het roken van wiet dit 6 tot 8 uur aantoonbaar in je speeksel. Dus je bent de lul helaas😬 Klik om te vergroten... En het gaat er om dat je onder de 3.0 zit ik ben me rijbewijs nog niet kwijt na onderzoek maar ik heb helemaal niet veel geblowd dus je thc waarde gaat weer naar beneden dus heb ik waarschijnlijk geluk of denk je niet"
"De Zandman zei: Een halve joint? En wat heb je eerder de dagen ervoor gerookt? Ik vrees, dat je de lul bent. Thc blijft lang, erg lang aanwezig. Klik om te vergroten... Hey ja klopt ik heb dus de politie gebeld /wijkagent en die heeft mij verteld dat ik me niet zo veel zorgen moet maken want dit is me eerste keer en sta ook nog niet bij justitie dus er is niet heel veel aan de hand zegt die"