Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuwe track gemaakt! (drum & bass)

Nieuwe track gemaakt! (drum & bass)

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vandaag eindelijk weer eens fatsoenlijk muziek gemaakt, dit is er uit gekomen.

Reacties zijn welkom :grin:

't is de bovenste track, deja vu.

http://www.myspace.com/bewleymingles

Downloaden kan natuurlijk ook:

http://www.megaupload.com/?d=5XY0IFRY
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuke track. Ik heb hem in Cubase geladen en onder de loep genomen met een spectrum analizer (IXL multi meter van BluE), omdat bepaalde frequencies me stoorde. Waar je rekening mee moet houden zijn de frequencies in de missery zone, 100 tot 250Hz, veel geluiden zitten in deze range. Daardoor zijn het mid en het hoog te hard, omdat je een goeie eindmix wil maken. Probeer nog meer de geluiden naar links en rechts te pannen, maak ruimte voor geluiden zodat ze vrijheid krijgen. Ook kwam hij in het rode, wat nooit goed is voor een eindmix. Filter wat frequencies van je snares, er zitten wat nare frequencies die lage moeten.

Paar vraagjes:

Wat voor een DAW gebruik je?
Wat voor een synths?
Waar komen je drums vandaan?
Heb je gemastered en waarmee?
Hoelang ben je al muziek aan het maken?

Je bent op de goede weg, belangrijkste is tracks maken en dat kun je, de rest volgt op den duur.
Leer vooral te EQ-en. Geef nooit op, ook al zit het je tegen. Nog maals, blijf tracks maken!
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks voor je reactie!

Inderdaad, de eindmix is zeker niet optimaal. Mag ook wel zeggen dat ik geen ster ben in het afmixen, valt misschien te verwijten aan laksheid, aan de andere kant "mix" ik al 4 jaar lang af op 30 jaar oude speakers die nog uit m'n pa z'n kindertijd komen haha. Geluid is massive, maar 't geeft niet bepaald een goed beeld. Ze bevatten erg veel (stof)laag :grin:

Maar ik zal vanavond nog even kijken naar die bepaalde frequenties, ik hoorde 't ook al af en toe. Maar dan komt klaagzang nummer 2, m'n laptop trekt op een gegeven moment die shitload aan plugins niet meer, waardoor afmixen uiteindelijk ook niet meer echt te doen is. Neemt niet weg dat ik er alsnog niet veel van bak haha, maar goed, komt vanzelf wel inderdaad!

Ben denk ik zo'n jaartje of 4 bezig nu, misschien wat langer. Laatste tijd helaas niet echt actief meer, dus dit is wel weer even een opsteker. Werk dus ook al 4 jaar in FLstudio, keys d'rbij en af en toe eens wat inrammen op de MPD24. Ben ook van plan binnenkort een microkorg (XL) aan te schaffen.

Drums komen uit een drumpack van 40gig die ik eens van iemand heb gekregen, hoef van m'n leven dus niet meer te zoeken om drums, haha. Wat betreft synths. Deze track is voornamelijk sample-based, hoewel, naja, meer een combinatie. Volgens mij heb ik hier onder andere Omnisphere/Atmosphere en nog wat andere dingetjes gebruikt. Track is overigens niet gemasterd.

Als je nog meer tips hebt wat betreft de eindmix, laat 't me weten!
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou dan zeker geen micro kopen, maar investeer eerst in een pc of monitor speakers. Toen ik voor het eerst monitor speakers kocht, ging er een wereld voor me open. Ik zou als ik jou was eerst speakers kopen, dan een pc en dan een goeie geluidskaart.

Wat je kan proberen om cpu te besparen is van je vst synths samples te maken, dat zuigt minder cpu, tenminste als het om zware vst's gaat, zoals de omnispere.

Dan heb je het goed gedaan hoor op die ouwe speakers van je pa!
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, heb je wel een punt. Monitor speakers en pc gaan voor op.

Heb trouwens een nieuwe versie geupload, naar mijn inziens al beter. Maar soms moeilijk te horen als je de hele dag al die track hoort. Misschien kan jij 't beter beoordelen :grin:

http://www.megaupload.com/?d=5XY0IFRY
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klinkt beter, ik heb hem even snel geluisterd, maar ik hoor geen vervelende frequencies meer op het eerste gezicht. Ik ben net thuis van de doorfreak, ik zal hem morgen ff in Cubase gooien..
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben absoluut geen drum & bass kenner, en luister 't ook amper maar 1 minuut geleden zat ik nog "AARGH, in welke muziek heb ik zin? Niet iets hards en ook niet iets langzaam want dan voel ik me weer zo sipjes!" dus ging ik maar even hier rondkijken en je lied is zeer relaxt moet ik zeggen :).
Maar zoal al is gezegd, een beetje met de pan spelen is altijd leuk. Dit is in alle muziek soorten wel aanwezig en nodig (vooral bij dingen zoals dnb, psychedelic trance, en mindf*cking metal).

Ga vooral zo door!
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thanks man, goed om te horen.

Panning is sowieso wel essentieel ja, haha. Ruimte moet toch gecreeerd worden in je mix.

Meer mensen die op of aanmerkingen hebben? Wil ze graag horen!
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, hij klinkt veel beter. Ik zou alleen nog een compressor-limiter op de lead gooien, zeker vanaf 3.06, in het begin vanaf 1.52 is het nog niet echt nodig, maar zodra je meer gaat moduleren is het wel nodig. Oh ja de kick, bass, bassline en de clap/snare moeten altijd mono in het midden zijn, die moeten lekker in je face zijn, de andere geluiden zijn lekker wijd. De correlation is mooi wijd.

Voor de rest nice work!! En dat op die ouwe speakers van je vader, pet af!!
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Danku danku :grin: jos ook bedankt, goed om te horen!

Zal binnenkort nog even naar de mix kijken, hoewel ik denk dat ik 't momenteel niet veel beter kan krijgen. Snel die monitor speakers aanschaffen. Ben gelukkig al lekker aan het sparen, dus het zal niet lang meer duren.

Nog meer mensen die er wat over te zeggen hebben?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."