#1
Het is niet dat andere muziek meer aanspreekt, als ik een stuk luister luister ik het in eerste instantie omdat ik t mooi vind. Maar de echte betekenis en de samenhang die ontdek je meestal pas veel laterZoveel dirigenten, zoveel interpretaties. Dan nog verschillende orkesten, solisten, instrumenten, concertgebouwen, etc. Je krijgt na verloop een andere manier van luisteren en beleven. Misschien vind je 'bepaalde' andere muziek dan niet meer aanspreken. Dat al ervaren?