Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOvernachten parkeerplaats camper

Overnachten parkeerplaats camper

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
Britt4x4Lid
01-01-2024, 00:00
Ben even benieuwd.

Ik heb een "stealth" camper en heb weinig zin om een heel weekend mijn lichaam naar de klote te helpen met drugs op een festival, dus ga maar een dag en daar kan je dan weer geen tickets voor kopen, dus dacht ik, ik kan gewoon op de normale parkeerplaats staan en in onze bus slapen. (Als je er verstand van hebt en goed kijkt zie je wel dat het een camper is). Ben alleen bang dat ze dan midden in de nacht op je busje komen kloppen ofzo, hoe streng wordt daarop gecontroleerd vraag ik me af.

Heeft iemand hier ervaring mee?
N
Neo-ShulginistLid
Britt4x4 zei:
Ben even benieuwd.

Ik heb een "stealth" camper en heb weinig zin om een heel weekend mijn lichaam naar de klote te helpen met drugs op een festival, dus ga maar een dag en daar kan je dan weer geen tickets voor kopen, dus dacht ik, ik kan gewoon op de normale parkeerplaats staan en in onze bus slapen. (Als je er verstand van hebt en goed kijkt zie je wel dat het een camper is). Ben alleen bang dat ze dan midden in de nacht op je busje komen kloppen ofzo, hoe streng wordt daarop gecontroleerd vraag ik me af.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Veel vrienden van mij doen dit, en het is bijna nooit een probleem.

Het hangt natuurlijk wel een beetje af waar je het doet en of dat overlast kan veroorzaken. Als het festival campertickets verkoopt, maar jij koopt die niet en gaat dan illegaal kamperen, ja dan kun je wel gezeik verwachten. Ook met privé parkeerplekken moet je een beetje oppassen. Maar bijvoorbeeld vorige week stonden twee van mijn vrienden met hun camper geparkeerd op een parkeerterrein naast een discotheek in Amsterdam, en daar kraait geen haan naar.
B
Britt4x4Lid
Neo-Shulginist zei:
Veel vrienden van mij doen dit, en het is bijna nooit een probleem.

Het hangt natuurlijk wel een beetje af waar je het doet en of dat overlast kan veroorzaken. Als het festival campertickets verkoopt, maar jij koopt die niet en gaat dan illegaal kamperen, ja dan kun je wel gezeik verwachten. Ook met privé parkeerplekken moet je een beetje oppassen. Maar bijvoorbeeld vorige week stonden twee van mijn vrienden met hun camper geparkeerd op een parkeerterrein naast een discotheek in Amsterdam, en daar kraait geen haan naar.
Klik om te vergroten...
Ja denk op een random parkeerplaats los van het feest dat niemand er naar kraait, maar het gaat me juist om bij festivals. Wil niet een heel weekend gaan en een camper ticket kopen. Wil gewoon een dag en daar kan je dan weer niet mee camperen :sleepy:

Bij een festival zijn het vaak betaalde parkeerplaatsen in een weiland ergens, waar nog bewaking loopt tot een paar uur na het feest oid. Als je dan in je auto ligt, gaan ze streng controleren?
N
Neo-ShulginistLid
Britt4x4 zei:
Bij een festival zijn het vaak betaalde parkeerplaatsen in een weiland ergens, waar nog bewaking loopt tot een paar uur na het feest oid. Als je dan in je auto ligt, gaan ze streng controleren?
Klik om te vergroten...
Ja dat lijken me dus wel situaties waar je inderdaad even bij de spreekwoordelijke lurven wordt gegrepen.
P
PinkFluffyUnicornLid
In België mag het alvast niet 7D1C696F-1541-4625-BECA-A667F8342EDE.jpeg
N
Neo-ShulginistLid
PinkFluffyUnicorn zei:
In België mag het alvast niet
Klik om te vergroten...

Dezelfde regel geldt in Nederland inderdaad
H
Hippie LangwausLid
In een stilstaande wagen mag je niet slapen. In een rijdende wagen is het ook niet handig als je de chauffeur bent.

Het is dus niet toegestaan om even een dutje te doen achter het stuur op een parkeerplaats als je voelt dat vermoeidheid je rijvermogen begint te beïnvloeden?
M
Mevrouw PløpLid
Hippie Langwaus zei:
In een stilstaande wagen mag je niet slapen. In een rijdende wagen is het ook niet handig als je de chauffeur bent.

Het is dus niet toegestaan om even een dutje te doen achter het stuur op een parkeerplaats als je voelt dat vermoeidheid je rijvermogen begint te beïnvloeden?
Klik om te vergroten...
Vaak genoeg gedaan, nooit op aangesproken :)
S
SneeuwStormLid
Mevrouw Pløp zei:
Vaak genoeg gedaan, nooit op aangesproken :)
Klik om te vergroten...
Boefje!
M
Mevrouw PløpLid
SneeuwStorm zei:
Boefje!
Klik om te vergroten...
Rijdend in slaap vallen is erger, toch? Voordat ik uitviel met een burnout kon ik echt van het ene op het andere moment te moe zijn om verder te rijden. Ik had dus altijd een deken of slaapzak achterin zetten, en als ik moe werd pleurde ik de auto aan de kant. Ik heb zelfs wel eens op twee km van huis gestaan. Doorrijden als ik te moe ben weiger ik pertinent, als de politie daar iets op tegen heeft brengen ze me maar naar huis (ik slaap ook liever in mijn bed dan in een klein stadsautootje)
P
PinkFluffyUnicornLid
Mevrouw Pløp zei:
Rijdend in slaap vallen is erger, toch? Voordat ik uitviel met een burnout kon ik echt van het ene op het andere moment te moe zijn om verder te rijden. Ik had dus altijd een deken of slaapzak achterin zetten, en als ik moe werd pleurde ik de auto aan de kant. Ik heb zelfs wel eens op twee km van huis gestaan. Doorrijden als ik te moe ben weiger ik pertinent, als de politie daar iets op tegen heeft brengen ze me maar naar huis (ik slaap ook liever in mijn bed dan in een klein stadsautootje)
Klik om te vergroten...
Mij is ooit gezegd, als je dan toch slaapt in de wagen, niet achter het stuur. Maar achterin gaan
C
CaRRitaLid
Wat wij wel eens hebben gedaan: een stuk verderop slapen en dan met de (vouw of huur) fiets naar het festivalterrein.

Ik heb me geloof ik nooit méér Nederlands gevoeld dan toen.
H
Hippie LangwausLid
Ik denk dat het heel verstandig is om als chauffeur, wanneer je vermoeid bent, even een stop maakt om wat te rusten. Ik hoop ook dat een agent, als deze je wakker maakt, respect heeft voor die keuze.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."