Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke soort aanraden?

Welke soort aanraden?

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
Scooby-DooLid
01-01-2024, 00:00
#1
mijn 1e (en nog enige keer) had ik een half porie hawaaiaanse, ik had hele vette visuals.
maar van die sensory overload + snelle gedachtes had ik ook last.
werd mij eigenlijk net even te gek.
e
ellingtonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat houdt die snelle gedachtengang juist in? Heb één maal ervaren dat mijn gedachten gewoon op niets meer sloegen. Maar dan écht op niets, wat volgens mij te wijten was aan verkeerd gebruik. Ik hoop met paddo's de spreekwoordelijke 'ongeopende' deurtjes te openen, in hoeverre is dit mogelijk?
e
ellingtonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo iedereen,


Over enkele weken is het zo ver, dan staat mijn eerste paddotrip voor de deur. Om mijzelf perfect voor te bereiden had ik graag jullie advies gehad.

Ikzelf ben bijna 18 jaar oud, en heb zo'n anderhalf jaar ervaring met drugs, in mijn 'signature' kan je zien welke. Na wat research merkte ik dat veel mensen te spreken waren over de Hawaiaanse paddo's, hoewel sommigen ze ietwat 'te hard' vonden, terwijm Mexicaanse vaak te zacht werden bevonden, of soms zelfs niet wouden werken. Nu dacht ik dat de gouden tussenweg misschien 1/2, 2/3 van een portie Hawaiaanse zou zijn voor mij. Ik hou wel van stevige trips, meer dan de 'gewone' zeg maar.

Is die dosering aan te raden voor iemand die nog nooit eerder paddo's heeft gegeten? En staat hard gaan trouwens met paddo's synoniem voor een bad trip, of gewoon als een maximale ervaring van de trip?

Ik ben trouwens van plan om ze op een rustige locatie (tuin, park, afgelegen maïsveld met uitzicht over heel Brussel,...) te nemen op een mooie zomeravond. Dit lijken mij de ideale locaties!

Alvast bedankt!
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hard gaan staat niet per definitie gelijk aan bad gaan, maar bad gaan kan er wel zeker mee te maken hebben. Als het te druk wordt in je hoofd (sensory overload + snelle gedachtes) of je raakt in een negatieve gedachtespiraal, dan speelt de hoeveelheid die je genomen hebt zeker een rol. Hoe meer je eet, hoe lastiger en intenser dit zal zijn.

Ikzelf denk dat een halve portie Hawaiaantjes je lekker visueel en met een versnelde gedachtengang zullen laten trippen.
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Door paddo's ga ik vaak anders tegen dingen aankijken. Hele gewone dingen kunnen ineens heel bijzonder zijn. Met snelle gedachtes bedoel ik het precies zoals ik het zeg :). Het denken in je hoofd gaat gewoon een stuk sneller.

Wat bedoel je met 'ongeopende deurtjes'?
e
ellingtonLid
01-01-2024, 00:00
#6
henkie84 zei:
Wat bedoel je met 'ongeopende deurtjes'?
Klik om te vergroten...
cliché maar, denken over de diepere zin van het leven, 'waarom' vragen. Dingen die mij persoonlijk niet bepaald interesseren, maar waar ik wel een paar uur intensief over zou willen nadenken met behulp van paddo's. Wat met de lachkicks trouwens bij Hawaiaanse?

BankIer zei:
maar van die sensory overload + snelle gedachtes had ik ook last.
werd mij eigenlijk net even te gek.
Klik om te vergroten...
Hoe verliep dat exact? En hoe ben je ermee omgegaan?
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Sensory overload en snelle gedachtes: Visuals kunnen heel snel gaan, dingen lijken aan je voorbij te schieten, je kunt je niet meer goed concentreren vanwege de vele gedachtes in je hoofd, hierdoor wordt het allemaal nog chaotischer, ook al zit je stil, je hebt het gewoon heeeel erg druk op dat moment. Je kunt je niet meer concentreren. Zo moet je dat zien. En dan kan je inderdaad het gevoel krijgen dat je 'gek wordt' omdat het te veel input is om te verwerken.

Wat is hier aan te doen? Als je medetrippers hebt is het fijn om even misschien een andere plek op te zoeken, een gesprek met hun aan te knopen, in andere woorden: afleiding. En vooral geen gekke dingen gaan doen.

Ik heb Hawaiaantjes meestal in m'n eentje gegeten, een heel bakje. Het is een aantal keer wel érg druk geworden, maar daar ben ik onderuit gekomen door iets van comedy op te zetten. Ze zijn nogal sterk naar mijn mening, je geeft zelf aan dat je wel een stevige trip wilt, als je in een veilige omgeving met chille mensen kunt trippen, zou ik zeggen: go for it. Voor een half bakje dan.

Ben je groot, klein? Volgens mij trippen kleinere mensen harder van eenzelfde dosis?

En daarnaast, het is niet ongebruikelijk dat je in een trip over bepaalde zaken een heel ander licht laat schijnen, dus als jij tijdens je trip je dergelijke dingen gaat afvragen kan ik me goed voorstellen dat je daar nieuwe inzichten uithaald.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou als je inzichten wilt dan zit je sowieso naar een volle portie te kijken. Maar of dat voor de eerste keer verstandig is... Ik zie dat je ervaring hebt met tripmiddelen, maar paddo's hebben de naam wat chaotischer te zijn.

Ik merk zelf dat ik bij bepaalde soorten paddo's filosofischer ben dan andere soorten. Truffels hebben de naam filosofisch te zijn. Maar dat is voor iedereen anders denk ik.

@Sensory overload: die overkill aan impulsen zijn idd heel herkenbaar. Je houdt het gewoon niet meer bij. Ik krijg altijd een helemaal para gevoel, alsof ik knetter word. De eerste keer dat ik dat had ging ik daardoor ook bad. Maar ik heb er wat op gevonden.

Wat ik altijd doe is: armen in mijn nek, ogen dicht en alles loslaten. Je gewoon laten gaan. Gewoon denken: waar je ook heen zweeft, je landt toch wel weer een keer. Dat is een feit! Als ik dat denk dan is de angst meteen weg en heb ik een geweldige trip!
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#9
waar je ook heen zweeft, je landt toch wel weer een keer.
Klik om te vergroten...
Dit word mijn excuus om hippies te slaan, als ik ze wil beroven van wat LSD :grin:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#10
jcutter zei:
waar je ook heen zweeft, je landt toch wel weer een keer.
Klik om te vergroten...
Dit word mijn excuus om hippies te slaan, als ik ze wil beroven van wat LSD :grin:
Klik om te vergroten...

zinnig...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."