Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskleine puntjes groene schimmel in de growkit :S:S

kleine puntjes groene schimmel in de growkit :S:S

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alle schimmel die niet wit is, is niet goed. Maar ik hoop dat het goedkomt! Kweeksetjes kun je namelijk niet meer kopen sinds maandag :(
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb het zelf ook eens weggeschept, maar het komt gewoon terug. Als je het groene stipje ziet, dan zit het namelijk al overal.

Waarom het zo kritisch is? De mycelium kan het gewoon niet opboksen tegen deze agressieve schimmels (die de mycelium gewoon overwoekeren).

Ik geef je erg weinig kans dat het nog goed komt.
Sterker nog; het is link om nog paddo's die uit dit setje zouden komen te gebruiken (ze kunnen vol met 'slechte' schimmels zitten en giftig zijn).

Ik zou adviseren een nieuw kweeksetje te maken. Op zich is dat niet moeilijk. Waarschijnlijk is ergens nog wel een sporenspuit/print te krijgen. De rest kan je halen in een dierenwinkel en drogist. Handleidingen zijn overal op internet te vinden.

Good luck!
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik haal het ook elke keer weer weg, maar het komt steeds weer terug (hele kleine beetjes)
Hij staat er nu al dik een week, maar het blijft bij een klein beetje schimmel... Zal de oogst toch niet lukken.
De paddestoeltjes zijn nu ong 1,5 cm groot, maar er zitten kleine witte vlekjes schimmel op...Ik vraag me ook af wat dit is en of dat ook wel goed is?
Misschien kan ik wel beter een nieuwe maken ja
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zolang het wit is is het niet erg.

Tja, ik kan de situatie zonder foto's erg slecht inschatten. Als ze al 1,5 cm zijn is het nog een kwestie van dagen voordat ze volgroeid zijn, dus ja dilemma dilemma.
Het veiligst is om alles weg te gooien helaas.

Ik zou in ieder geval heel goed opletten of er geen groene schimmel op je paddo's zit, en ze heel goed wassen áls je besluit ze te plukken.
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#5
stinkt het ook ?
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Sjeik zei:
Alle schimmel die niet wit is, is niet goed. Maar ik hoop dat het goedkomt! Kweeksetjes kun je namelijk niet meer kopen sinds maandag :(
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk wel in amsterdam :wink:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Purple haze zei:
De Sjeik zei:
Alle schimmel die niet wit is, is niet goed. Maar ik hoop dat het goedkomt! Kweeksetjes kun je namelijk niet meer kopen sinds maandag :(
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk wel in amsterdam :wink:
Klik om te vergroten...

Heel misschien in een smartshop die ze heeft liggen, maar het lijkt me sterk. Online zijn ze in ieder geval niet meer te krijgen..
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het stinkt niet....
Ze beginnen nu echt hard te groeien en zien er verder goed uit dus :grin:
K plaats nog wel wat foto's
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallo mensjes...

Ik heb een vraagje he...
Ik heb nu ong 5 dagen mijn growkit staan. Er begon net van die witte schimmel overheen te komen.
Nou kwam ik er vanmiddag achter dat er ook een paar (hele) kleine puntjes groene schimmel inzitten :confused: Kan ik de hele bak nou weg gooien of is er nog wat aan te doen?

Is het uberhaupt wel slecht of zal ik mij gewoon vergist hebben??

Groetjes
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#10
In ieder geval bedankt voor de reactie...hoop maar dat k het verkeerd heb gezien
en anders is dat jammer dan :(
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oh oh..dit kan niet goed zijn. Misschien zie je het niet goed, maar stel die puntjes zitten er en breiden zich uit, ben ik bang dat je kweekset verloren is :(
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja het is zeker zonde..Maar van fouten kun je leren, misschien ergens in het proces niet voorzichtig genoeg geweest ivm besmettingsgevaar..

Maar volgende keer beter :)
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#13
In een kweekset kan weinig fout gaan.. Had het ook een paar keer en achteraf ging alles gewoon goed! :)
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zelfs toen de box besmet was? :confused:
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Sjeik zei:
Zelfs toen de box besmet was? :confused:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ze wel wat kunnen hebben, de natuur is ook niet steriel toch. :grin:
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo mensjes

Ik heb voor de gein de schimmel er is uitgeschept...(eerst de lepel goed ontsmet)
Het zat alleen in een hoek?? Heb ik nou nog kans dat het goed komt.

Het was echt een donkergroene schimmel, maar het stonk totaal niet. Het rook gewoon naar paddestoel.

Is dit wel een slechte schimmel..

T was het proberen waart, als het binnen een paar dagen erger word gooi ik hem gewoon weg.

Waar kan ik dan eigenlijk een nieuwe growkit kopen, want ik weet niet echt precies hoe je dat helemaal zelf moet kweken en wat je er voor nodig hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."