Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia een wondermiddel?

Salvia een wondermiddel?

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
r
royvdh65Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Laatst zag ik op de site Azarius een artikel over Salvia dat dit een wondermiddel zou zijn volgens wetenschappers. Ze geloven dat structureel wetenschappelijk onderzoek naar salvia kan leiden tot medische doorbraken in de behandeling van verslaving, depressie, hepatitis B en C, kanker en zelfs HIV.
http://www.azarius.nl/news/264/Is_Salvi ... dermiddel/
http://www.salvia.net/articles.php?id=36

Heeft iemand het zelf ooit gemerkt dat je beter in het leven staat na een heftige Salvia trip?
Ik heb zelf nog best wel wat Salvia thuis liggen, maar ik moet nog een moment zien te krijgen om dit ergens rustig te kunnen roken (met een sitter). Dus zelf heb ik nog geen echte trip gehad van Salvia.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
De salvia trips die ik tot nu toe heb gehad waren wel leuk en grappig(achteraf gezien). Maar verder heb ik er niks aan gehad, in tegenstelling tot paddo's en lsd.
Het zou mooi zijn als ze er iets mee kunnen in de medische wereld maar ik betwijfel het.
S
StrijderLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vindt het nogal een heftig middel. Ten eerste is het doseren al erg lastig.

Salvia Divinorum is het sterkt werkende psychedelicum dat we kennen!
Gebruik het altijd als er iemand nuchter bij is. Zodat je de zekerheid hebt dat je niet uit het raam springt of door een muur probeert te lopen!

De laatste keer dat ik het deed begon ik enorm, enorm, enorm te zweten. Ik vraag me af waar ik in vredesnaam geweest ben, of wat ik zag dat mij zo deed schrikken? Geen idee dus, ik weet alleen dat ik plotseling een hand of iets over mijn gezicht voelde, het was mijn vriendin die hoopte dat ik zou afkoelen.

Een vorige keer begon ik rare klanken uit te slaan [een soort tongentaal] en was ik mij verder ook niet bewust waar ik was of wat ik deed.

Een andere keer heb ik enorm zitten lachen, maar dan ook echt enorm. Waarschijnlijk om de absurditeit van de hele ervaring. Kreeg ik het gevoel alsof ik getrokken of geduwd werd. En vaak enorm visueel.

Een andere keer was het alsof mijn totale ik, zich vernederde tot het een speld geworden was en geprikt in een speldekussen daar de rest van mijn 'leven' zou moeten vertoeven. Dat voelde als een erg eenzame ervaring.


Daar waar ik de Psilo, andere Entheogenen, als plantleraren zie waar ik wat van kan leren. Heb ik dat in het geheel NIET met de Salvia. Salvia is meer bizar en fun, dan leerzaam. Hopelijk heeft iemand anders er betere ervaringen mee?

Groeten,
Strijder
r
royvdh65Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat heb ik meer gelezen, dat je gewoon echt totaal op een andere wereld bent en je dus deze realiteit letterlijk ontvlucht. Ik heb ook vaker verhalen gelezen dat mensen er achteraf niets meer vanaf weten, dat lijkt wel op een dilerium dan. Maar ik dacht als wetenschappers denken dat het tegen depressies zou helpen, dat je geest dan weer opgeruimd is bij een normaal mens, na zon heftige trip. Maar dat is bij Salvia dan nauwelijks.
r
royvdh65Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Even offtopic, maar zon paddo kweekset op Azarius werkt dat makkelijk en goed? Want ik ben eigenlijk nog zeker een keer van plan om paddo's te doen, alleen na dat klote verbod zijn die niet meer zomaar ergens te krijgen.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb het 4 keer geprobeerd en deed echt niks bij mij... Waarschijnlijk deed ik iets verkeerd wel 50 euro over de balk gesmeten :P
u
user12901258Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben het boek "Sage Spirit" van Martin W Ball aan het lezen. Goede basisinformatie + veel ervaringen van de schrijver zelf. Hij gebruikt salvia eigenlijk altijd in een rituele setting met wat van zijn instrumenten etc. Hij ervaart salvia als helend. Er wordt het meest geschreven over het roken van salvia.

Dit in tegenstelling tot wat Kathleen Harrison na ervaringen met sjamanen vertelt.

"At the 2008 World Psychedelic Forum in Basel, Switzerland, ethnobotanist Kathleen Harrison, described her experiences with the Mazatec Indians (see videos below), stressing that according to them the leaves must never be heated." (filmpjes te zien op http://www.salvia.net/en/usage.htm)

Ik denk dus dat salvia helend kan zijn, mits je weet wat je doet, en je je eigen rituele setting ontwikkelt (of bestaande gebruikt). Wat Martin Ball benadrukt dat het essentieel is om je over te kunnen geven aan het effecten om een helende ervaring te ervaren.



Ik ben zelf nog in de beginnende experimentele fase van salvia. Ik laat je mijn bevindingen in de toekomst weten :)
r
royvdh65Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Oke bedankt voor de info, ik zal de eerste keer(e)(n) denk ik nog wel moeite hebben om niet tegen dat gevoel in te werken. Zelf vind ik het ook spannend om die vlam in het pijpje te stoppen en te hijsen. Maar ik ben goed voorbereid ik weet wat er mij te wachten kan staan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."