Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMescaline

Mescaline

23 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
ErnstJünger zei:
J0rrit zei:
Huh wat? de stoffen die jij noemt werken allemaal langer dan mescaline. Mescaline werkt ongeveer even lang als lsd, naar mijn ervaring iets korter, en DOM/DOB werken veel langer, dus snap niet waar je dat op bazeert?

Verder noem jij de nadelen op van dingen, die verder niks met de trip zelf te maken hebben. Daar gaat het in feite om, wat vond je daarvan dan?
Klik om te vergroten...

Niet zozeer het langwerkende karakter van mescaline stoort me, wel het gebrek aan potentiaal.
Als ik dan toch eens tijd vind om een langdurige trip in te plannen, kies ik voor een stof die me gegarandeerd in outer space propelleert.

Summum summarum: het effect van mescaline kan me absolúút niet boeien.
Daarnaast noem in nog enkele andere eigenschappen (prijs, trage come-up, misselijkheid,...) die ook in rekening te brengen zijn.
Klik om te vergroten...

Oke oke, maar zoveel verschilt het effect van mescaline niet met andere tripmiddelen. De visuals zijn prachtig bijvoorbeeld. Die gedachtegang zoals op de lsd is er iets minder naar mijn gevoel ( heb nog te weinig ervaring dat te kunnen zeggen ), dus daar kan je gelijk in hebben.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet dat ik in de nabije toekomst de mogelijkheid heb om pure mescaline te doen. Nou heb ik me redelijk ingelezen over dit stofje en ik heb ook veel tripervaring (paddo's, 2c-vanalles, lsd, lsa, dmt, 5-meo-dipt).

Toch heb ik alsnog een paar vragen.

1) Ik twijfel tussen een dosis van 300 en 400 mg. Ik heb natuurlijk op erowid gecheckt naar de gebruikelijke dosis en reports gelezen. Ter vergelijking, ik neem normaal tussen de 130-200 ug lsd op feestjes, en 160-250 op thuisfeestjes. Ik heb ervaring tot 500 ug, 2 portie's paddo's met mao remmers, 23 mg 2c-e, en best wel DMT. Dat het echt fout gaat denk ik niet, maar wat zou ik het beste kunnen doen?

2) Het spul is tamelijk duur, is het aan te raden om een lagere dosis in te nemen met mao-remmers voor hetzelfde effect, of is dit gevaarlijk?

3) Ik heb best wat reports over mescaline gelezen, en veel hebben het over een empathogene/entactogene/euforische werking naast de trip-werking. Wat kan ik me hierbij voorstellen? Een soort mdma-achtig gevoel zonder een speedy rush/energiestoot? Of eerder een hele mooie helderheid met een "Ik begrijp alles eindelijk" gevoel?

4) Zijn er verder nog dingen die ik moet onthouden? Mag ik van te voren eten, of kan ik beter wachten tot het spul werkt? Het schijnt dat sommige mensen er misselijk van worden.

5) Ik lees dat het soms een come up kan hebben van tot 4 uur :openmouth:. Kan dit?

6) Zijn er dingen waarmee je het absoluut niet mag combineren? Want waarschijnlijk is er dan ook lachgas, en ik ga misschien ook dmt roken erbij.

7) Tips, suggesties, ideeën, do's, don'ts die belangrijk zijn? Wat moet ik persé eens doen met mescaline? Het is iets eenmaligs omdat ik er normaal niet aan kan komen en het ook nog eens best duur is, dus ik wil echt het meeste eruit halen.

Bij voorbaat dank~
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
das een copy paste van uit je bol right ?
Ik heb 1 keer mescaline gedaan, halve gram gaf een heel lichte trip. Maar ik had wel gegeten erbij, en kruistollerantie met de lsd van 2 dagen eerder. Verder geen enkele misselijkheid ofzo.
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Just in case;

Met mescaline, peyote en andere entheogene middelen als psilocybe kun je je visioenen sturen en een richting geven. Als de trip eenmaal op gang komt, ga je op een stil, afgezonderd, halfduister plekje zitten, zo gemakkelijk mogelijk, op een bank of een stoel. Leg je handen op elkaar in je schoot, met de handpalmen naar boven (linkerhand boven) en sluit je ogen. Ontspan. Dit is de gemakkelijkste houding. Concentreer je op het middel dat je hebt genomen en visualiseer, dat wil zeggen verbeeld je, de plant, of boom, of paddestoel of cactus waarvan het afkomstig is. Wacht tot er een beeld of een beeldenreeks voor je ogen verschijnt. Spreek met jezelf af dat dit de Geest van de plant is en stel jezelf aan deze geest voor. Wees niet verbaasd als je bijvoorbeeld in je fantasie knielt. Wacht tot je voelt dat er een soort energiestroom ontstaat tussen jou en wat je ziet. Dit is niet moeilijk; het gaat als het ware vanzelf. Als je nu een vraag stelt, of aan iets of iemand denkt, begint het beeld te veranderen. Ga daarin mee, laat je rustig drijven op de golven van de stroom. Na verloop van tijd kom je daar terecht waar je wilde zijn. Als je verder wilt, of je drijft weg van waar je was, stel je een nieuwe vraag of je laat je gaan en ziet wel waar je uitkomt.

Kom je ergens terecht waar het je niet bevalt, dan trek je je terug. Lukt dat niet, roep dan de Geest van het middel te hulp. Je vraagt gewoon van binnen, "Geest, help me." Wat er ook gebeurt, laat het middel rustig zijn gang gaan. Drijf mee, zweef mee. Als het natuurlijke middelen zijn en het is je eigen, bewuste keuze geweest om te trippen, en je hebt je gehouden aan de regels van voorzichtigheid en soberheid, zal alles goed gaan. Soms moeten we eerst door moeilijke gebieden heen om vervolgens iets moois mee te maken. Juist op de moeilijke plekken leer je het meest. Daar worden we gewezen op onze zwakheden, fouten en ijdelheden. Alles wat je meemaakt en tegenkomt, kun je je later herinneren, en kun je later verwerken.

De ene keer ga je steeds verder en kom je in de kosmos terecht; een andere keer kom je steeds dichter bij je jezelf, tot je geboorte en daarvoor. Als je eenmaal geleerd hebt te vertrouwen op de Geest van het middel en op jezelf, zijn er geen grenzen meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."