Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer paddo's - gedroogde hawaiaanse

Eerste keer paddo's - gedroogde hawaiaanse

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Twilight zei:
Ik heb hier ook gedroogde Hawaiiaanse en van een halve gram had ik al een stevige trip, ik geloof ook dat het bij Hawaiiaanse zo is dat een halve gram een portie is. Ze werden toen ze nog legaal waren ook met een lager gewicht per portie verkocht dan andere soorten.

Ik zou eerst max een halve gram nemen, als het tegen valt kan je altijd nog bij nemen. Zeker als dit je eerste keer is lijkt me dit het beste.

Afgaande op je gewicht kan je het beste misschien zelfs daar weer de helft van nemen, dus 0,25 gram ofzo. Misschien overdrijf ik, maar liever iets minder en het naar je zin hebben dan net iets te veel en een rot ervaring er aan over houden.
En als het je bevalt tijdens de trip kan je altijd nog wat bij nemen.
Klik om te vergroten...

In kwart porties geloof ik niet, dat is te weinig. Gewoon een halve portie nemen dus in dit geval een halve gram, 1 gram(gedroogd) is een normale portie van hawaiaanse.
P
PetardLid
01-01-2024, 00:00
#2
1 portie doel je mee op een bakje hawaiaantjes hoe je ze nog in de smartshop kon kopen toch? Aangezien dat eigenlijk 2 porties zijn... geloof dat daar 15 gram in zat.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Petard zei:
1 portie doel je mee op een bakje hawaiaantjes hoe je ze nog in de smartshop kon kopen toch? Aangezien dat eigenlijk 2 porties zijn... geloof dat daar 15 gram in zat.
Klik om te vergroten...

Een bakje uit de smartshop = 1 portie, ze zetten erop dat het er 2 zijn voor de veiligheid maar eigenlijk is het gewoon een portie. Hawaiianen waren 10 gram/bakje.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sorry hoor maar de hawaiaanse zijn zwaar overgewaardeerd, ik heb van andere paddo's heel wat sterkere trips gehad. Persoonlijk vind ik ook dat je maar beter kunt beginnen met truffels dan met paddo's. Maarjah dat is eigen keuze.
Plus dat teveel paddo's naar mijn mening pas een begrip is boven de 5 gram droog. Daar onder blijft het allemaal nog vrij leuk hoor, je knalt er alleen wat makkelijker in je trip als je met 3 gram begint dan met 0,5. In het geval van die hawaian kun je rustig een gram nemen hoor, het is niet voor niks een portie. Met andere woorden ze hebben met het uitdenken daarvan ook rekening gehouden met franse school meisjes van 11. Helaas vergeten de bijsluiter in het frans te doen. :P
M
MedleyLid
01-01-2024, 00:00
#5
DrippTone zei:
Sorry hoor maar de hawaiaanse zijn zwaar overgewaardeerd, ik heb van andere paddo's heel wat sterkere trips gehad. Persoonlijk vind ik ook dat je maar beter kunt beginnen met truffels dan met paddo's. Maarjah dat is eigen keuze.
Plus dat teveel paddo's naar mijn mening pas een begrip is boven de 5 gram droog. Daar onder blijft het allemaal nog vrij leuk hoor, je knalt er alleen wat makkelijker in je trip als je met 3 gram begint dan met 0,5. In het geval van die hawaian kun je rustig een gram nemen hoor, het is niet voor niks een portie. Met andere woorden ze hebben met het uitdenken daarvan ook rekening gehouden met franse school meisjes van 11. Helaas vergeten de bijsluiter in het frans te doen. :P
Klik om te vergroten...

Ik snap wel wat je bedoelt, maar aangezien het de eerste keer is wil ik het risico gewoon liever niet nemen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je het risico niet wil nemen geef ze dan maar aan mij. :tearsofjoy:

Van een halve portie kun je in principe net zo fout gaan als van 2 porties.

En wat mijn ervaring is, is dat als het geen volledige trip is. Maar dus een beetje zeurderig er net tegenaan hangt. Dan brengt dat alleenmaar nogmeer chaos met zich mee wat voor sommige dus kan resulteren in extra kans om bad te gaan.

Mijn advies, of neem een hele portie hawaian. Of leg die hawaian nog even in de kast. Ze zijn gedroogd dus blijft een jaar of 2 goed. En koop een portie truffels, zijn over het algemeen wat milder en geven vaak een euforische trip. Terwijl paddo's iets meer donker zijn en wat minder goed te voorspellen en te sturen.

Voor de eerste keer zijn truffels leuk hoor, geloof mij. Zo ben ik ook begonnen.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een halve gram hawaiiaanse kan inslaan wie de pest, mijn enige badtrip en ook een van de heftigere trips die ik heb meegemaakt tot nu toe was van een halve gram hawaiaanse. Om precies te zijn we hadden 1 gram, daar thee uit gezet en ieder de helft gedronken. De badtrip zal ook grotendeels door de slechte setting komen, we gingen met de bus naar een vriend, ongeveer half uur rijden met de bus. We dachten duurt wel minimaal een uur voordat het inslaat en anderhalf uur voordat we op de piek zitten, wij dus driekwartier voordat de bus kwam de thee gedronken. Ik heb nog nooit een zo mooie en ook helse busrit meegemaakt.

En wat mijn tripervaring betreft, is in de tussentijd wel redelijk. Van 200 ug lsd heb ik minder hard getript, oke op sommige punten was de lsd natuurlijk heftiger, maar die paddotrip vergeet ik nooit meer en ik hoop ooit weer zo een visuals mee te mogen maken. De huizen leken echt op cartoonhuizen/kaarthuizen, kleur van de bus veranderde om de 2 s, ik dacht dat de ramen van de bus lcd schermen waren, op een gegeven moment dacht ik dat er wouten overal waren en ik zag zwaailicht en wouten de bus in rennen, 2 secondfen later alles weg, de busrit duurde 2 uur minimaal voor mijn geoel. Toen we de bus instapten scheen de zon nog en toen we uitstapten was het donker en tussentijds stapten 10 turken in met voetbaltassen, die bezorgde me dus de helse paras. hehe.

Maarja ik zou zeggen vergis je niet, een portie paddos kan inslaan wie de pest en zelfs een halve portie. Dus begin gewoon lekker rustig aan, in ieder geval onder een halve portie, liever een paar keer een net niet trip dan zoiets, want dan stop je voor een paar jaar met trippen, hehe.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flip Trip zei:
Een halve gram hawaiiaanse kan inslaan wie de pest, mijn enige badtrip en ook een van de heftigere trips die ik heb meegemaakt tot nu toe was van een halve gram hawaiaanse. Om precies te zijn we hadden 1 gram, daar thee uit gezet en ieder de helft gedronken. De badtrip zal ook grotendeels door de slechte setting komen, we gingen met de bus naar een vriend, ongeveer half uur rijden met de bus. We dachten duurt wel minimaal een uur voordat het inslaat en anderhalf uur voordat we op de piek zitten, wij dus driekwartier voordat de bus kwam de thee gedronken. Ik heb nog nooit een zo mooie en ook helse busrit meegemaakt.

En wat mijn tripervaring betreft, is in de tussentijd wel redelijk. Van 200 ug lsd heb ik minder hard getript, oke op sommige punten was de lsd natuurlijk heftiger, maar die paddotrip vergeet ik nooit meer en ik hoop ooit weer zo een visuals mee te mogen maken. De huizen leken echt op cartoonhuizen/kaarthuizen, kleur van de bus veranderde om de 2 s, ik dacht dat de ramen van de bus lcd schermen waren, op een gegeven moment dacht ik dat er wouten overal waren en ik zag zwaailicht en wouten de bus in rennen, 2 secondfen later alles weg, de busrit duurde 2 uur minimaal voor mijn geoel. Toen we de bus instapten scheen de zon nog en toen we uitstapten was het donker en tussentijds stapten 10 turken in met voetbaltassen, die bezorgde me dus de helse paras. hehe.

Maarja ik zou zeggen vergis je niet, een portie paddos kan inslaan wie de pest en zelfs een halve portie. Dus begin gewoon lekker rustig aan, in ieder geval onder een halve portie, liever een paar keer een net niet trip dan zoiets, want dan stop je voor een paar jaar met trippen, hehe.
Klik om te vergroten...


Dit vind ik nou ook weer niet een goed advies. Niet iedereen gaat bad, dat jij nou een slechte setting kiest.

Ik zou toch echt zeggen ga eerst voor die truffels, ook visueel zijn die meestal iets milder.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hij moet het zelf weten, ik wou alleen een tegengeluid laten horen van hoe en wat, mijn persoonlijke ervaring is dat een halve portie paddos hard aan kan komen. Heb trouwens vaker meegemaakt dat een half bakje toch een goede trip was en die waren niet bad en ook niet in de foute setting.

Iedereen zit hier maar altijd te roepen dat men voorzichtig moet doen en alles laten teste, maar dan wel gewoon zeggen dat een heel bakje paddos niks voorstelt. Vind ik vreemd.

En dan nog een quote van erowid: "Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source."

Daarbij komt dat het heel lastig te zeggen is hoe potent je paddos zijn, misschien moet je eens aan je dealer vragen of hij er een hele batch van heeft en of hij ze getest heeft en hoe potent hij ze vind.

Ook wilde ik niet zeggen dat iedereen bad gaat, maar ik had niet willen weten hoe hard ik getript had toen met 1 gram hawaiaanse ipv een halve gram.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap de bezwaren ook wel tegen een te lage portie. Maar vergeet niet dat iedereen weer anders reageert op paddestoelen. Ik begon ook met een hele lage dosis, maar vond het wel heel leuk!
Nu is een hele portie geen probleem voor me, maar misschien had ik helemaal niet geweten wat me was overkomen had ik gelijk de eerste keer een heel bakje achterover geslagen.

Daarom zeg ik, je kan beter eerst iets te weinig nemen en daarna gewoon meer nemen als je het goed opvangt. Niks te verliezen toch?

DrippTone zei:
Ik zou toch echt zeggen ga eerst voor die truffels, ook visueel zijn die meestal iets milder.
Klik om te vergroten...
Dat zou ik ook willen aanraden. Truffels vallen vaak heel prettig, je hebt ook geen last van je maag. Maar je hebt nu al hawaiiaanse, dus ach.

Heb trouwens nooit geweten dat 1 gram gedroogde hawaiian een portie was, heb tot nu toe altijd een halve gram als een portie gezien. Komt denk ik door de smartshop die me toen 2,5 gram gedroogde verkocht (periode van het verbod) die me dat vertelde.
M
MedleyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi beste mensen,

Deze week ga ik voor het eerst paddo's doen. Het worden gedroogde hawaiaanse. Nu wou ik vragen, met welke hoeveelheid zou ik ongeveer moeten beginnen? Ben klein en weeg 50 kilo. Ik dacht zelf iets minder dan een halve porties. Enige inbreng?

Alvast bedankt,
Medley
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een half portie is wel oke denk ik. Houd er wel rekening mee dat een heel portie 10-15 gram vers was.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
gewoon 1 gram droog eten. veel plezier. :)
M
MedleyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb gekeken en gezien dat de gemiddelde portie Hawaiiaanse gedroogd een gram zou zijn. Zou dit dan niet te veel zijn voor de eerste keer? Aangezien ze wel als een van de sterkste paddo's op de lijst staan zegmaar..
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb hier ook gedroogde Hawaiiaanse en van een halve gram had ik al een stevige trip, ik geloof ook dat het bij Hawaiiaanse zo is dat een halve gram een portie is. Ze werden toen ze nog legaal waren ook met een lager gewicht per portie verkocht dan andere soorten.

Ik zou eerst max een halve gram nemen, als het tegen valt kan je altijd nog bij nemen. Zeker als dit je eerste keer is lijkt me dit het beste.

Afgaande op je gewicht kan je het beste misschien zelfs daar weer de helft van nemen, dus 0,25 gram ofzo. Misschien overdrijf ik, maar liever iets minder en het naar je zin hebben dan net iets te veel en een rot ervaring er aan over houden.
En als het je bevalt tijdens de trip kan je altijd nog wat bij nemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."