Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallucineren

Hallucineren

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het schijnt dat als je 's nachts wakker wordt en een brandlucht ruikt die nergens vandaan lijkt te komen, het spookt in je huis. Verder dan dit kom ik niet (:
b
bladerdeegLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik werd vannacht weer eens wakker met een vage hallucinatie. Dit heb ik zo'n 2x per jaar en als ik wakker word ruik ik altijd een vreemde geur. Mijn vriend rook deze geur ook, maar had nergens last van. Nou vraag ik me af of een van onze buren misschien iets rookt waardoor ik als buurvrouw 's nachts ga hallucineren als ik net wakker ben. Het ruikt een beetje naar verbrande koffie. Of iemand die slechte adem heeft en koffie heeft gedronken. Weet iemand of er een soort drugs is waarvan je gaat hallucineren die ongeveer zo ruikt?
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#3
ExceptionalInsight zei:
Het schijnt dat als je 's nachts wakker wordt en een brandlucht ruikt die nergens vandaan lijkt te komen, het spookt in je huis. Verder dan dit kom ik niet (:
Klik om te vergroten...

Ja daar dacht ik ook net aan, op zaterdagavond heb ik nog die Emily Rose film gezien. Was het niet toevallig precies 3 uur toen je wakker werd. Van 3 tot 4 is namelijk het speelkwartier van de kwade geesten. haha.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die lucht kan ik niet thuis brengen, maar dat halucineren als je abrupt wakker word dat ken ik wel. Het schijnt dat je hersenen DMT aanmaken en als je gaat dromen dat het dan vrij komt. Geen idee of dit precies zo klopt, en hoe of dat het werkt. Maar er zit wel DMT in je hersenen. En DMT is een hallucinogeen middel.

Ik heb ook een keer gehad dat ik in een soort half slaap/droom staat verkeerde maar nog wel enige mate van bewust zijn had. Ik deed mijn ogen open en zag fractals etc. Ik had al 3 weken geen trip middel meer genomen dus het moest wel vanuit mezelf komen. Zeer aparte ervaring, maar ik schrok er niet van. Denk dat het inderdaad die DMT is.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#5
:openmouth: Dit wil ik ook wel meemaken free trip! :grin:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
hislordship zei:
:openmouth: Dit wil ik ook wel meemaken free trip! :grin:
Klik om te vergroten...

Zo spectaculair is het niet. Althans wat ik zelf heb ervaren niet. Het is dan heel licht aanwezig en binnen enkele minuten weer verdwenen.

Wel aparte ervaring omdat je dus niks genomen hebt, maar niet de moeite waard eigenlijk.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm , ik kan me nog iets herinneren van wat ik meemaakte.
ik werd 's ochtends wakker , leg me mijn hoofd onder mijn deken.
en ineens bleek ik in een sportzaal te zijn , ookal wist ik dat ik onder mijn deken lag.
ochja.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
endor zei:
Hmm , ik kan me nog iets herinneren van wat ik meemaakte.
ik werd 's ochtends wakker , leg me mijn hoofd onder mijn deken.
en ineens bleek ik in een sportzaal te zijn , ookal wist ik dat ik onder mijn deken lag.
ochja.
Klik om te vergroten...

Hallucineren en wat jij beschrijft zijn 2 verschillende dingen. :wink:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#9
DrippTone zei:
endor zei:
Hmm , ik kan me nog iets herinneren van wat ik meemaakte.
ik werd 's ochtends wakker , leg me mijn hoofd onder mijn deken.
en ineens bleek ik in een sportzaal te zijn , ookal wist ik dat ik onder mijn deken lag.
ochja.
Klik om te vergroten...

Hallucineren en wat jij beschrijft zijn 2 verschillende dingen. :wink:
Klik om te vergroten...

feit. domme opmerking van mij
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat heb ik ook wel eens, dan word ik even wakker, en dan draai ik me om, en dan ben ik ineens weer totaal ergens anders, terwijl ik weet dat ik in bed lig. Dat is gewoon een half bewuste droomstaat.
Zo is het trouwens ook makkelijker om in een lucide droom te stappen.
b
bladerdeegLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja, de laatste keer dacht ik dus dat ik in een scouting gebouw was (waar ik afgelopen weekend sliep, maar ik was gewoon thuis) en dat er brand was. Bleek gewoon dat ik thuis was en dat ik door het raam naar een oranje gordijn van de buurman keek. Ook heb ik een keer gehad dat er een tv op pootjes door de kamer liep. Verder 2x een vreemd object dat door de kamer zweefde en een hoge toon maakte. Ook nog een keer dat er een meter grote spin op mijn bed klom. Vaak dacht ik dat die objecten van mij schrokken omdat ik ze zag en dat was niet de bedoeling want ik mocht niet op hun frequentie zitten, dus dan verdwenen ze weer haha. Ook snel naar beneden naar mijn vriend te renne, maar tegen de tijd dat ik beneden was, wist ik dat het allemaal onzin was. Duurt dus echt maar paar seconden.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#12
volgens mij ben je schizofreen..
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#13
Probeer dit vast te houden, of vlak voordat je gaat slapen er heel erg aan denken.

Straks heb je duurdere dingen nodig om zulke dingen te zien :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."