Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsiboga

iboga

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
m.h.straatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik zou graag een forum op willen zetten om informatie over Iboga te kunnen delen.

Ik heb het een paar weken geleden gedaan en wil deze ervaring graag verwoorden.

Misschien zijn er ook andere mensen op dit forum, die er meer informatie over willen of zouden willen weten wat het is.

Met vriendelijke groet,

Mariah
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Absoluut! Ik ben nogal sceptisch over de 'wonderdrug voor verslaving' kant ervan maar het staat bovenaan mijn to do lijst.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
wat moet ik me bij het effect voorstellen?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Iboga neem je niet zomaar, alleen als er echt iets drastisch moet veranderen. Volgens mij gaat het met meer geweld dan bij aya, zeker weten dat je flink op je donder zal krijgen.

Roseta Stoned zei:
Absoluut! Ik ben nogal sceptisch over de 'wonderdrug voor verslaving' kant ervan maar het staat bovenaan mijn to do lijst.
Klik om te vergroten...
Ik denk ook niet dat je het moet zien als een wonder drug die je verslaving weg neemt. Het laat je alleen wel zien wat je doet op een genadeloze manier zodat je de ballen krijgt om te stoppen.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
dus het is een middel wat je tijdens een afkick even in je gezicht kletst om je wakker te schudden?
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom zou je het niet gewoon een keer kunnen nemen uit nieuwsgierigheid zonder specifiek doel? Al die anti-verslavingsverhalen van mensen zijn natuurlijk ook van mensen die iboga nemen en van tevoren een mindstate hebben die gericht is op het stoppen met de drug in kwestie. Het is dan ook wel logisch dat hun trip in het teken staat van hun verslaving.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#7
DrippTone zei:
Iboga neem je niet zomaar, alleen als er echt iets drastisch moet veranderen. Volgens mij gaat het met meer geweld dan bij aya, zeker weten dat je flink op je donder zal krijgen.
Klik om te vergroten...

Ben niet helemaal met je eens dat het met geweld gaat. Eigenlijk totaal niet.
Iboga is echt iets totaal anders dan andere tripmiddelen. Tijdens de trip laat de Iboga je eigenlijk geen emoties beleven, waardoor ikzelf de strijd minder heftig vind dan met Ayahuasca. Wat voor mij soms echt een emotionele rollercoaster is. Iboga laat je stil worden van binnen en laat je precies zien wat er aan de hand is in je wezen. Dat kan natuurlijk nog steeds een heftige spiegel zijn, maar deze heftigheid ervaar je wel vanuit een rust. Althans ik wel...

Ik heb het 2 keer gedaan in grote dosis. 1 keer in een ceremonie van 3 dagen wat heel mijn leven veranderd heeft. Het heeft me gewoon helemaal leeg gemaakt, mijn hoofd had niks meer te zeggen en ik was gewoon in totale rust en stilte. Helemaal hier aanwezig.
Mijn intenties hadden niks met verslavingen te maken, wel met ego patronen die er toen waren. Die mij tegenhielden om te zijn wie ik echt ben.

En door mij terug te brengen in de stilte, in de rust kan je veel beter waarnemen wat je echt wilt en niet terugvallen in oude ego patronen. Je ziet wat je echte zelf wilt, de illusies vallen weg. Ik denk dat je door zo'n ervaring ook door je verslavings patronen heen kan kijken.
Verder heelt het je lichaam op zo'n manier dat de lichamelijke afkick uitblijft, maar de geestelijke afkick is natuurlijk de zwaarste. En ik denk dat door de rust, het terugbrengen naar de essentie van je wezen wat de iboga doet. Je makkelijk(er) door die verslavingspatronen heen kan kijken.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roseta Stoned zei:
Waarom zou je het niet gewoon een keer kunnen nemen uit nieuwsgierigheid zonder specifiek doel? Al die anti-verslavingsverhalen van mensen zijn natuurlijk ook van mensen die iboga nemen en van tevoren een mindstate hebben die gericht is op het stoppen met de drug in kwestie. Het is dan ook wel logisch dat hun trip in het teken staat van hun verslaving.
Klik om te vergroten...
precies wat ik wilde vragen maar ik wist niet hoe...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
deze mag wel even naar de natuurlijke empathogenen...
k
keetaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dumpy zei:
DrippTone zei:
Iboga neem je niet zomaar, alleen als er echt iets drastisch moet veranderen. Volgens mij gaat het met meer geweld dan bij aya, zeker weten dat je flink op je donder zal krijgen.
Klik om te vergroten...

Ben niet helemaal met je eens dat het met geweld gaat. Eigenlijk totaal niet.
Iboga is echt iets totaal anders dan andere tripmiddelen. Tijdens de trip laat de Iboga je eigenlijk geen emoties beleven, waardoor ikzelf de strijd minder heftig vind dan met Ayahuasca. Wat voor mij soms echt een emotionele rollercoaster is. Iboga laat je stil worden van binnen en laat je precies zien wat er aan de hand is in je wezen. Dat kan natuurlijk nog steeds een heftige spiegel zijn, maar deze heftigheid ervaar je wel vanuit een rust. Althans ik wel...

Ik heb het 2 keer gedaan in grote dosis. 1 keer in een ceremonie van 3 dagen wat heel mijn leven veranderd heeft. Het heeft me gewoon helemaal leeg gemaakt, mijn hoofd had niks meer te zeggen en ik was gewoon in totale rust en stilte. Helemaal hier aanwezig. waar kan je iboga krijgen? wat is het eigenlijk? het lijkt me precies wat ik nodig heb om mezelf terug te vinden en alles eens anders te gaan bekijken.
Mijn intenties hadden niks met verslavingen te maken, wel met ego patronen die er toen waren. Die mij tegenhielden om te zijn wie ik echt ben.

En door mij terug te brengen in de stilte, in de rust kan je veel beter waarnemen wat je echt wilt en niet terugvallen in oude ego patronen. Je ziet wat je echte zelf wilt, de illusies vallen weg. Ik denk dat je door zo'n ervaring ook door je verslavings patronen heen kan kijken.
Verder heelt het je lichaam op zo'n manier dat de lichamelijke afkick uitblijft, maar de geestelijke afkick is natuurlijk de zwaarste. En ik denk dat door de rust, het terugbrengen naar de essentie van je wezen wat de iboga doet. Je makkelijk(er) door die verslavingspatronen heen kan kijken.
Klik om te vergroten...
k
keetaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dumpy zei:
DrippTone zei:
Iboga neem je niet zomaar, alleen als er echt iets drastisch moet veranderen. Volgens mij gaat het met meer geweld dan bij aya, zeker weten dat je flink op je donder zal krijgen.
Klik om te vergroten...

Ben niet helemaal met je eens dat het met geweld gaat. Eigenlijk totaal niet.
Iboga is echt iets totaal anders dan andere tripmiddelen. Tijdens de trip laat de Iboga je eigenlijk geen emoties beleven, waardoor ikzelf de strijd minder heftig vind dan met Ayahuasca. Wat voor mij soms echt een emotionele rollercoaster is. Iboga laat je stil worden van binnen en laat je precies zien wat er aan de hand is in je wezen. Dat kan natuurlijk nog steeds een heftige spiegel zijn, maar deze heftigheid ervaar je wel vanuit een rust. Althans ik wel...

Ik heb het 2 keer gedaan in grote dosis. 1 keer in een ceremonie van 3 dagen wat heel mijn leven veranderd heeft. Het heeft me gewoon helemaal leeg gemaakt, mijn hoofd had niks meer te zeggen en ik was gewoon in totale rust en stilte. Helemaal hier aanwezig. waar kan je iboga krijgen? wat is het eigenlijk? het lijkt me precies wat ik nodig heb om mezelf terug te vinden en alles eens anders te gaan bekijken.
Mijn intenties hadden niks met verslavingen te maken, wel met ego patronen die er toen waren. Die mij tegenhielden om te zijn wie ik echt ben.

En door mij terug te brengen in de stilte, in de rust kan je veel beter waarnemen wat je echt wilt en niet terugvallen in oude ego patronen. Je ziet wat je echte zelf wilt, de illusies vallen weg. Ik denk dat je door zo'n ervaring ook door je verslavings patronen heen kan kijken.
Verder heelt het je lichaam op zo'n manier dat de lichamelijke afkick uitblijft, maar de geestelijke afkick is natuurlijk de zwaarste. En ik denk dat door de rust, het terugbrengen naar de essentie van je wezen wat de iboga doet. Je makkelijk(er) door die verslavingspatronen heen kan kijken.
Klik om te vergroten...
foutje. midden in tekst geschreven. wat is iboga eigenlijk en waar kan je het krijgen? het lijkt me precies wat ik nodig heb om mezelf terug te vinden en alles eens anders te bekijken. ik ben borderline-patiente met cvs en nog wat lichamelijke problemen erbij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."