Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKaalkopjes zoeken 2011

Kaalkopjes zoeken 2011

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
l
lsdaffyLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo mn lieve kaalkopspotters,heb goed nieuws voor de liefhebbers.ZE ZIJN ER!!!!!!!!! Door het warme weer in september is de herfst laat in gezet.Dinsdagmorgen vroeg uit de veren ,laarsjes aan,en nog eens gaan kijken naar mn vertrouwde veld die tot nu toe bijna nihil was.Tot mn grote verbazing zag ik direct bij het betreden van ons veldje een paar kaalkopjes staan,na 1 1/2 uurtje hebben we er een 300tal,door gebrek aan tijd,konden we niet langer zoeken dus volgende week nog eens terug.t veldje waar ik in 2 keer die 70 heb gevonden ben ik ook niet meer geweest sedert de plotse paddestoelenopkomst dus daar ook nog eens langs gaan.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#2
lsdaffy zei:
hallo mn lieve kaalkopspotters,heb goed nieuws voor de liefhebbers.ZE ZIJN ER!!!!!!!!! Door het warme weer in september is de herfst laat in gezet.Dinsdagmorgen vroeg uit de veren ,laarsjes aan,en nog eens gaan kijken naar mn vertrouwde veld die tot nu toe bijna nihil was.Tot mn grote verbazing zag ik direct bij het betreden van ons veldje een paar kaalkopjes staan,na 1 1/2 uurtje hebben we er een 300tal,door gebrek aan tijd,konden we niet langer zoeken dus volgende week nog eens terug.t veldje waar ik in 2 keer die 70 heb gevonden ben ik ook niet meer geweest sedert de plotse paddestoelenopkomst dus daar ook nog eens langs gaan.
Klik om te vergroten...

hallo medezoekers :) leuk dat je er al hebt gevonden. ik ga deze zondag eens opzoek. hoop dat ik er wat vind. mocht dat zo zijn dan laat ik dit hier zeker weten. iedereen heel veel succes nog met zoeken en laten we hopen op een gunstige zoektocht :wave:
j
jethroLid
01-01-2024, 00:00
#3
fijn dat sommigen al zo'n geluk hebben, vanmiddag lekker door m'n vertrouwde veldjes gestruind maar helaas niks kunnen vinden, hopelijk komt er gauw wat regen en komt ut nog goed
l
lsdaffyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb er op de weides waar ik jaarlijks ga al een 70tal weten te vinden,bij 2jaar terug 700ofzoiets,maar de hoop nog niet opgeven,heb er nog geplukt eind november.De herfst komt wat traag op gang door het mooie weer in september
d
dm32Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo,

Ik ben vandaag voor het eerst dit jaar kaalkopjes wezen zoeken op mn favoriete plekje. Ze stonden er helaas niet. Ik heb al een aantal jaren daar kaalkopjes gevonden. Wat ik alleen nooit heb bijgehouden is wanneer die er stonden en wat voor weer het was toen ik ze vond.

Nu zit ik met een aantal vragen.

Hebben jullie al kaalkopjes gezocht/gevonden dit jaar?

Ben ik te laat dit jaar?

Onder welke weersomstandigheden beginnen kaalkopjes te groeien?


Dank u!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je ziet ze massaal na een beetje zoeken na een regenachtige dag/nacht dus de ochtend nadien heb je het meeste kans.
Je gaat ze niet meer vinden vanaf het gevrozen heeft, daarna zoeken is hopeloos.
Ga zoeken op open vlaktes/weides waar vee in graast of gergrazen heeft...
In een dicht bos zul je ze niet gauw tegenkomen...

Hopelijk ben je er iets mee.

Groetjes Mandragora
d
dm32Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb gisteren gezocht in een nat weiland waar afgewisseld koeien, schapen en paarden op grazen. Normaal gesproken groeien ze daar nu wel bij duizenden.. In een uurtje zoeken vond ik er daar afgelopen keren zo een stuk of 200.

Nu staat er alleen (nog?) niks. Ook geen andere paddestoelen helemaal niks. Weet één van jullie of het seizoen nog moet komen of dat het al geweest is?

Het weiland was wel behoorlijk nat/zompig.

Wat is de beste temperatuur voor kaalkopjes dat ze opkomen? Het moet dus niet vriezen maar dat heeft het volgens mij nog niet gedaan of wel aan de grond?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."