Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKaalkopjes in mijn tuin????

Kaalkopjes in mijn tuin????

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ga er maar niet vanuit. ik dacht namelijk dat de kaalkopjes in de herfstperiode groeien.

Mocht het toch wel zo zijn, proficiat!


Groetjes,
dernael. :stoned:
p
paddotuin02Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo Allemaal,

Ik was vandaag in mijn tuin bezig en ik zag paddenstoelen staan!!
Ik denk dat het kaalkopjes zijn,( hoera!!!) maar ik weet het niet zeker!!
Wil niet ziek worden!!
Wie kan mij helpen?? zie mijn foto!

alvast super bedankt!

Gr. Sandra :stoned:
b
brahmaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Knijp eens in de steel of kijk onder t kopje waar de sporen zitten. Zie je nu een blauwgroene kleur? En, ik weet het dit is een vreemde, maar, ruiken ze naar radijsjes? Zo ja, dan zijn dit vrijwel zeker kaalkopjes
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geen kaalkopjes
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb ze vaak gezocht en was toen altijd in de war.
Maar kaalkopjes zijn volgens mij degene met een puntje op het hoedje.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij zijn het gazonvlekplaatjes of spitsevlekplaatjes.

De 'semilanceata', hebben een lang mager steeltje, kegelvormig 'relatief smal' hoedje, puntje op de hoed en een meer bruingrijs tot purperbruine lamellen.

In de vroegste stadia hebben ze een ingerolde rand.

Ga zoeken 'tijdens paddotijd' op een weide/grasveld waar vee graast of gegraast heeft.
De meeste kans heb je in de ochtend na een regenachtige dag.

Eens je er eentje hebt gevonden zal je versteld staan hoeveel je'r op dat 'veld' nog gaat vinden.

Pluk alleen wat je nodig hebt!

Als je een paddenstoel aan de steel uit de grond trekt, dan trek je ook een groot deel van het mycelium(ondergronds web van draden) mee. Daardoor groeien er minder of geen nieuwe paddenstoelen meer. Als je de steel met een mesje afsnijdt 'of afpitsen' dan blijft het mycelium intact. Er zullen dan ook weer nieuwe paddenstoelen groeien.

Het is ook de tijd er niet voor :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."