Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmagische ervaringen met De Paddenstoel

magische ervaringen met De Paddenstoel

29 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Magische verhalen met psilosybe paddenstoelen.
Nu ik er over nadenk, en weer probeer enkele van mijn avonturen te herinneren valt het mij op dat het bij mij vaak gaat om een interactie met de natuurgeesten in al hun verschillende ranken.
Niet alle verhalen zijn bijzonder. Ik heb er ook een aantal toegevoegd om inzicht te geven wat we allemaal kunnen met de magische paddenstoel.
Omdat er nog zo veel mogelijk is, en ik niet meer alles kan uittesten, hoop ik dat anderen hier de draad oppakken. Dit is maar een kleine selectie van de honderden ervaringen die ik met de magische paddenstoel heb gehad.
Ik zou ook graag willen horen van soortgelijke ervaringen van anderen.

Mijn favoriete “haunt”was in die tijd Hamstead Heath, in Londen, waar ik toen woonde.
De les van de paddenstoel was de fysieke gewaarding van de ley lines die onze aarde doorkruisen.
Ik loop door Hamstead Heath op blote voeten, en laat mij leiden door het gevoel dat de aarde energie afgeeft/opneemt. Behalve een vertikaal krachtveld wat ons verbind met de planeten en de kosmos lopen er ook horizontale krachten over onze aarde. Misschien is het wel interessant om te vermelden dat heel veel mensen dit verticale krachtveld waarnemen onder de invloed van paddenstoelen. Kijk je neer op een grasveld, dan lijkt het alsof er een soort patroon in zit , een soort spinnenweb. Kruispunten van lijnen zijn te zien in onkruid zoals weegbree. Liggen er bladeren op het grasveld dan vormen die de kruispunten. Het is moeilijk uit te leggen hoe dit er precies uitziet. Het lukt niet hier enige regelmaat in te scheppen, maar voor iedereen die dit waargenomen heeft is dit duidelijk.
De verticale lijnen lopen altijd met een curve. Lijnen verbinden draaikolken. Draaikolken zijn of links - of rechts draaiend. De polariteit veranderd nachts. Onder de invloed van De Paddenstoel was het voor mij makkelijk om de lijnen te volgen, eenvoudigweg om het onbewuste deze instructie te geven, “volg de energielijn” Op een gegeven moment gaat je lichaam over een draaikolk en dan heb je sterk de neiging om deze te volgen. Je lichaam heeft dan de neiging om automatisch te gaan versnellen. Op die dag had ik een energieveld gevonden dat met de klok mee draaide, en ik dus ook. Als een whirling dervish! Ik voelde een enome energie in mij opwellen. Op een gegeven moment schoot ik los uit mijn draaibeweging en rende als een bat out of hell! Mijn gevoel zij dat ik sneller rende dan een haas! Wat een energie, wat een kracht! Als atleten dit wisten, dan zou dit de allerbeste doping zijn! Deze energievelden bevinden zich overal. Er zijn grote en kleine.

Waar mensen lopen, en auto,s rijden worden ook sporen gevormd die ons lichaam kan voelen, dit zijn de “artificial”energielijnen. Ook deze kunnen ons kracht geven/wegnemen.
d
dingo's kidneysLid
01-01-2024, 00:00
#2
je denkt niet dat die speedboot wel eens met en verse lading coke onderweg naar amsterdam kon zijn? :mrgreen:
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#3
Close encounters
Iedereen die bekent is met boek True hallucinations van Terence McKenna zal zich zeker nog wel de episode herinneren in het boek waar Terence een close encounter heeft onder de invloed van De paddestoel. Het is jammer dat Terence hier geen getuige heeft. Aan de andere kant is het misschien juist daarom dat Terence deze waarneming van zo dichtbij heeft mogen ervaren. Uit eigen ervaring weet ik dat zo,n close encounter geen hallucinatie is. Het is mij ook overkomen, niet met een ruimteschip, maar met vreemde wezens op de Noordzee. En ik had een getuige! Dit alles gebeurde op de Ferryboot van Harwich naar de Hoek v Holland. Eigenlijk had ik meerdere getuigen, de waarneming werd ook gedaan door de 1ste stuurman en andere personeelsleden van de boot die op de brug stonden. Ik had die middag voor het vertrek nog paddenstoelen geplukt in Regents Park . De allerbeste zijn de paddenstoelen waarvan de kappen enigszins gedroogd zijn in de zon. Nu, dit was zo,n batch. Door God daar geplaatst om mij te laten zien dat alles mooi is! Ik kon dan ook niet wachten met ze op te eten. Ik heb dit s,avonds op de boot al gelijk gedaan. Dit leidde tot een van de vreemdste gebeurtenissen die ik ooit met DE Paddenstoel heb gehad. De eerste was buiten op het dek. Nu moet je je beseffen dat dit in de nacht was ergens midden op de Noordzee. Op een paar honderd meter afstand zag ik een boot. Het leek op een gondel zoals je die in Venetië ziet Op zich al een zeer vreemde zaak, inde nacht midden op een vaarroute waar zeer grote schepen varen., een gondel! Nog gekker was dat er vanaf de boot lichtgevende ballen, het water op werden geduwd!
Ik ben daarna snel een collega gaan zoeken om van dit vreemde schouwspel te getuigen. Hij zag wat ik zag, maar dacht dat dit vreemd schouwspel waar hij van getuige was , wel veroorzaakt zou zijn door een paar pilsjes te veel. Later, weer veilig achter de ramen van de boot concentreerde ik mij op een lichtpuntje in de verte. Uit ervaring wist ik dat ik hierdoor het lichtpuntje dichter bij kon halen. En dit gebeurde dan ook. Het lichtpuntje werd een speedbootje die recht op de ferry afgevaren kwam! Met een rotsnelheid! Op een gegeven ogenblik hadden ze dit waarschijnlijk ook door op de brug en schenen een van hun grote zoeklichten op dit bootje, wat daarna in het niets verdween. Ik kan me de conversatie op de brug goed voorstellen: What the fuck was that!
Zeelui weten dat op midden op de zee, net zoals ergens in een donker bos rare dingen kunnen gebeuren. De zeemeerminnen zijn hier een goed voorbeeld van. Ik weet bijna zeker dat het hier gaat over elementals, die door gebruik te maken van mijn (Paddenstoelen) energie in staat waren tot fysieke manifestatie te komen.
Dit was waarschijnlijk ook de verklaring voor Terence zijn ervaring. Geen buitenaardse wezens maar elementalen die ongeloofelijk goed zijn in shape shifting. Soms zijn het vogels, soms vliegtuigen en soms ruimteschepen. Vele jaren later, na deze ervaring las ik een boek dat een opsomming gaf van al deze vreemde natuurwezen, ook wel feeen genaamd.
Faery Folk by Edain MCCoy Geloof het of niet hier kwam ik een beschrijving tegen van deze vreemde lichtgevende ballen in het water plaatsende natuurwezens.
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deze vreemde natuurwezens heb ik met De Paddenstoel nog vele malen kunnen ervaren. Soms vraag ik mij af of het niet de “artificial elementals”zijn die altijd bij mij in de buurt zijn. artificial elementals zijn natuurwezens door ons zelf gecreëerd of door iemand anders en aan ons gekoppeld. Ik noem ze The Allies. Bij mij is het is een groep van 5. Deze zijn ooit eens beschreven door mijn ex die gevoelig is voor dit soort dingen, zonder dat ze daar paddenstoelen voor moet eten. Ik kan me hier nog maar een paar van herinneren.
The Cat, de meest durvende van de groep, altijd aan het proberen mij tot het uiterste te drijven.
The Cat had iets te maken met allerlei manieren van reizen inclusief het reizen per ufo.
Dan was er de “Warrior”, een oosters uitziend figuur in strijd uniform. Zijn tenue doet me denken aan een Chinese strijders van duizend jaar geleden. Er was ook een vrouw, waarvan ik me niet veel meer van herinner. Ook niet van de andere 2 van de groep. Ik heb het idee dat het nemen van paddenstoelen door mij hun weer energie geeft. Ze zullen blijven bestaan totdat hun doel, waar ze voor geschapen zijn is voltooid. Ik heb zelf geen flauw idee wat dat is. Wel weet ik dat ze mij kunnen helpen met hun magische krachten. Ik ben hier eigenlijk nooit verder gegaan omdat ze me bang maken, vooral The Cat, die wat mij betreft altijd te ver gaat. Dit doet mij denken aan een voorval in een klein dorpje in de buurt van Aylsbury Engeland, waar ik toen woonde samen met mijn vrouw en mijn zoon van een jaar. Het was daar altijd ongelooflijk stil , in dat dorp. Ik denk niet dat er daar meer dan 100 mensen woonden. Deze nacht had ik weer eens paddenstoelen gegeten. Ik weet als ik onder de invloed van paddenstoelen naar boven kijk er weer van alles gaat gebeuren. Zo ook deze nacht. Wat is eerst een lichtstip aan de hemel, werd een vliegtuigje. Het formaat van een sportvliegtuig. Niet lang daarna vlogen er tientallen! Dit is op zich al een vreemde zaak. Het is bij uitzondering dat er s,nachts gevlogen wordt met sportvliegtuigen. De meeste amateur vliegers zijn beperkt tot daglicht vluchten. En dan zullen ze zeker niet allemaal zo dicht bij elkaar vliegen. Nog vreemder was dat niet lang daarna deze vliegtuigen om ons huis heen probeerden te landen! Dit ging mij net iets te ver, en ik begon een beetje bang te worden. Het is de angst van het onbekende. Ik maakte mijn vrouw wakker, die zelf ook bang werd van al die vliegtuigjes om ons huis heen. We hebben toen alle ramen en deuren op slot gedaan en ook de gordijnen dicht. Stel je eens voor dat jij een vreemd wezen uit zo,n vliegtuig ziet komen, dat op je huis afkomt! Gelukkig werd het daarna weer stil.
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het verhaal van boven doet me weer denken aan een aantal dromen die ik gehad heb over een groep van 5 mensen, The Dreamteam . Geen natuurwezens deze keer, maar mensen van vlees en bloed die s,nachts in hun dromen samenkomen. Een verhaal zonder paddenstoelen. Ik ben jammer genoeg het contact met deze groep verloren. Ik heb ook nooit hun ware identiteit achterhaalt, om deze ervaring ook echt te kunnen bewijzen. De leider van de groep was een vrouw. De mooiste vrouw die ik ooit in mijn leven heb mogen aanschouwen. Ik werd dan ook op slag verliefd op haar.
Verder waren er nog twee andere mannen. Een wat oudere man,en een jonge wat, slungelige knul, en nog een jonge vrouw, die een beetje jaloers wat op de leidster van de groep. Het idee van de groep was om de droomwereld te verkennen, en er eventueel ons hele bestaan er in door te brengen. De leidster, deze mooie vrouw, bezat ook innerlijke schoonheid en kracht. Ze maakte duidelijk aan mij dat ik mij hierop moest concentreren. De slungelige jonge knul, was een dopehead,
Ik kon dan ook nooit begrijpen wat hij in de groep deed. Ik denk dan de groep ondertussen “op reis is” zonder mij, en dat ze met zijn allen de fysieke wereld hebben verlaten. Ze zijn voor mij alleen nog maar een herinnering. De tijd voor mij is nog niet.
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#6
De wind wakker maken.
Ook deze ervaring was in Hampstead heath in Londen. We zijn zo vertrouwd geraakt met de wetenschappelijke uitleg van wind en weer, dat we ook hier de verbinding met de natuur hebben verloren. Ons weer wordt door de wetenschappers verklaard als bewegingen van hoge en lage drukgebieden. Dit zal allemaal wel zo zijn, maar toch zijn er plaatselijke bewegingen in het weer die nooit helemaal te verklaren zijn. Wat mij al een aantal keren is opgevallen, tijdens het karpervissen, is dat er na een regenbui de zon tevoren komt, de wind dan ook even gaat liggen, terwijl het daarvoor urenlang achter elkaar heeft door gewaaid. Komen er weer wolken voor de zon, dan begint het ook weer te waaien. S,nachts in een natuurlijke omgeving is het rustig onder de bomengrens terwijl de wind daarboven gewoon waait. Het is alsof de wind meedoet aan de nachtrust van dit lager gelegen gebied. Terwijl dit overdag, met het zelfde weertype geheel anders is. Je zou bijna gaan denken dat de wind een soort bewustzijn had. Ik had ooit een keer gelezen in een van de boeken van Carlos Castaneda dat hij een soortgelijk experiment uitvoerde met de wind. Ik wilde voor mijzelf bewijzen dat de wind een soort wezen is met bewustzijn. Het was avond, de stilte was gevallen op de Heath, en ik was daar onderdel van. Paddenstoelen helpen hiermee. Ook de wind was gaan liggen. Plotseling rende ik naar de top van een kleine heuvel. Of ik hierbij ook nog lawaai maakte weet ik niet meer. Binnen enkele seconden begon het weer te waaien!
Toen ik deze plek weer verliet en de omgeving weer tot rust liet komen ging de wind ook liggen en bleef dit ook doen. Ik heb dit experiment nog een keer herhaalt met hetzelfde resultaat.
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn ervaringen met De Paddenstoel beperken zich niet alleen tot het gebruik buiten in de natuur.
Het volgende verhaal speelt zich af in een club in Rotterdam. Ja , een behoorlijke tegenstelling voor het gebruik van paddenstoelen , dan dat in de open natuur. Het is soms wel fijn om onder de mensen te zijn. En dan is er natuurlijk de muziek. Hier zijn mijn paddenstoelen niet meer mijn vertrouwde kaalkopjes uit Regent Park, maar twee doosjes verse van de Smartshop. Ik was een regelmatige bezoeker in deze tent. De laatste jaren was het accent van mijn ervaringen met paddenstoelen meer gaan liggen op de interactie van mij op andere mensen, en ….op dansen! Dit laatste was wel de aller-vreemdste gewaarwording onder de invloed van paddenstoelen, en voor mij een directe manier om extase te ervaren. De beste muziek hiervoor is trance, dance, en tribal. Ik ben gaan leren dat er een andere dimensie is in dansen. Het staat heel ver weg van de dans zoals we die kennen van dansgroepen die we op de televisie zien . Dit lijkt meer op gymnastiek. Er is dan nog wel een artistiek element, maar de bewegingen zijn niet harmonieus. Ook is er veel te veel nadruk van de bewegingen onder de pelvis. Het sexuele element is te sterk aanwezig. Bij de klassieke dans, zoals ballet , en de Latijnse dansen is het ook al niet veel beter. Om ”dansen” beter te leren begrijpen moeten we onze blik weer wenden naar de primitieve stammen. Hier bevinden zich nog al de elementen van de echte dans, een worden met de muziek, het ritme, de krachten van de aarde, en natuurgeesten die in het ritueel van de dans meedoen. De echte dans is een feest, is extase. Ik heb het hier niet over de wilde, ongecoördineerde bewegingen van een wildeman, de bewegingen van de danser zijn harmonieus, altijd in samenwerking met de aardse energie stromen, en het ritme van de muziek, om deze te laten samensmelten in extase. Deze dans is de poort naar het paradijs.
Het dansen zoals dit wordt gedaan op feesten met muziek van tribal, trance en dance, lijkt er wel wat op.
Hier is alleen jammer dat hier de armen, handen en vingers niet meedoen, behalve dan deze een beetje in de lucht te zwaaien. We kunnen hier wat leren van de klassieke Indiase dans. Door de armen en vinger mee te laten doen, worden de aardse energiestromen in prachtige vormen en kleuren gesponnen. Een schouwspel dat zelfs de blik van de goden weer op dit plekje aarde richt, waar de danser hemel en aarde weer probeert te verenigen. Het is The Spirit Of Dance, die binnentreed en je bewegingen overneemt. Dit gebeurde bij mij, ik was bezeten door The Spirit Of Dance.

He who desires to prove for himself the existence of the Shining Ones—angels, devas, gods, call them by whatsoever name you will—he who would hear the sweetness of their voices, see their bright shapes moving at their appointed tasks in perfect harmony with the Will which called them and all things forth into manifestation; he who would understand the laws of their being and would co-operate in their divine activities, let him learn to lift his consciousness above the conflicting and deceptive forms, changing illusions of stability, which torment the dweller in, the world of sense. Let him seek that sphere where light and sound, in their infinitely changing shapes and patterns, reflect, as in a lake’s still, midday surface, the flawless image of the Thought Divine.
Here, unruffled by the capricious winds of emotion, he will perceive that which is hidden from those who as yet care not to know what is, what has been. and what shall be. Here he will learn to comprehend laws only revealed to those who, desire truth above all else, focus their energies one-pointedly upon its attainment, and are willing to risk, to this end, the loss of all things that the world holds most dear.
Yet do not think, O you who desire Sight, Vision and Knowledge, that easily—or in one life—can these be attained.
( Regent of the seven Spheres by Challoner).
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Misschien is het nu tijd om hier toch een waarschuwing te plaatsen voor het gebruik van paddenstoelen en andere middelen die een werking hebben op ons bewustzijn. Paddenstoelen verstoren de ballans. De ballans tussen onze ziel en het lichaam. Deze verstoring is noodzakelijk voor het middel om zijn effect te hebben. Toch moeten we ons bewust zijn van de consequenties.
Onze psyche wordt blootgelegd. Het ether lichaam wordt losgemaakt, en hesteld zich eigenlijk pas weer volledig na jaren als het gebruik gestaakt is. Gedurende de ervaring is er geen probleem, goede invloeden hebben dan meestal de overhand. Het probleem is erna. Het etherlichaam neemt niet meer dezelfde plek in, in ons fysieke lichaam, maar blijft er een klein beetje buiten hangen. Dit buiten hangen kan op sommige plekken van ons lichaam groter zijn dan op andere. Het resultaat is dat wij dan openstaan voor allerlei negatieve invloeden, deze kunnen verstoringen veroorzaken, er is een gat in de beschermlaag van onze psyche. In het ergste geval kan dit leiden tot gespeten persoonlijkheid, paranoia en bepaalde vormen van bezetenheid. Dit probleem is groter met psilocybe dan met bv Morning Glory. Hebben we uit de plant een bepaalt actief bestanddeel gehaald zonder de gehele plant te gebruiken dan kan dit probleem nog groter zijn. Uiteindelijk is het de homeopathische werking van de plant die de ballans weer hersteld. Dit herstellen van psilocybe kan wel 10 jaar duren! Ik heb zelf het gebruik van paddenstoelen al een aantal jaren gestaakt, het gat in de beschermlaag van de psyche is weer gedicht. Na het opsommen van sommige van mijn ervaringen krijg ik toch weer zin om paddenstoelen te gaan gebruiken! Maar er is misschien een oplossing, en dat is homeopathisch Ipomea Heavenly Blue d200, dit zou het gat weer kunnen herstellen na elk gebruik. Ik ga dit zeker uittesten!
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#9
http://www.youtube.com/watch?v=PYJqhMAg ... re=related
Terence mckenna zijn verklaring van Ufo,s komt heel dicht bij de mijne. Hij zegt dat de psychedelische ervaring , “is a ufo fenonema on demand”Dat is ook mijn ervaring. Binnen de kortste keren als ik naar boven kijk onder de invloed van Paddenstoelen gebeuren er rare dingen, zoals ik al eerder beschreven heb. Met een beetje durf worden ze zichtbaar en komen ze dichterbij. Ik haal ze dichterbij! Het pad dat de UFO,s maken als ze dichterbij komen is vreemd, het is alsof ze gebruik maken van een andere dimensie. Hoe dit eruit ziet is onmogelijk om te beschrijven, het heeft iets te maken met bewegingen die haaks op elkaar staan. Het is ook geen hallucinatie, het gebeurt echt!
Een landing heeft zich bij mij nog nooit voortgedaan zoals bij Terence. Mijn angst is gewoon te groot hiervoor. De ervaringen die ik al eerder beschreven heb, laten zien dat de waarnemingen ook door andere gezien kunnen worden. Wel heb ik het vermoeden, dat hoe meer getuigen, hoe moeilijker het wordt om de UFO,s dichtbij te halen. Het wordt dan mijn kracht tegen het ongeloof. Voor sommige mensen moet alles wetenschappelijk verklaart zijn anders geloven ze het niet. Nee, erger nog, al staat het voor hun neus ,dan zien ze het niet! Je hebt ook van die mensen die alles standaard tegenspreken. Mijn zus is zo,n iemand. Geen slecht woord over haar hier, ik hou heel veel van haar, maar standaard spreekt ze me tegen. Ik laat het argument dan meestal maar rusten en stuur haar later verwijzingen via de mail die mijn punt toelichten. Wat ik hier eigenlijk probeer te vertellen is dat ongewone gebeurtenissen een schaduw opwerpen, ze blijven onzichtbaar, het is de beschermlaag van onze psyche die dit doet, zodat ons gewone leventje maar zo blijft als het is.
Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het geen zin heeft andere hiervan te proberen te overtuigen. Wat ik wel kan doen is mijn verhaal vertellen. In een reeks andere verhalen zal ik vertellen over andere bovennatuurlijke krachten waargenomen en gebruikt onder de invloed van paddenstoelen.
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#10
Regent Park in Londen was in die tijd een van mijn favoriete plekken. Ik had ondertussen geleerd dat, onder invloed van de Paddenstoelen, de energie stromen in de aarde, op de juiste manier gevold ons kracht kunnen geven. De “inner circle “ van Regent Park is een perfecte plek om te joggen, rondjes te lopen. Ik denk alleen niet dat dit een natuurlijke draaikolk in de horizontale krachten is. Wel kon ik op deze plek uren achter elkaar rennen, zonder moe te worden. Mediteren en joggen gaan heel goed samen. Dat heb ik dus ook vele malen gedaan op deze plek. Ik kwam er bv achter dat als je joggend een cirkel loopt overdag, het beter gaat als je met de klok mee loopt en
in de nacht er tegen in. Ook kan je met je handen en armen de verticale krachtlijnen grijpen, in een beweging die lijkt op het grijpen van een koord. Deze naar je toe trekkende beweging versneld je pas.
Het is zeker een bijzonder gevoel, te joggen zonder moe te worden! Wat de ervaring nog spannender maakte is dat ik een paar honderd meter verderop mijn Paddenstoelen had gevonden.
Een andere vreemde gewaarwording, die sommige mensen ook zonder Paddenstoelen ervaren is dat de kracht die ook wel wil genaamd wordt, nu veel makkelijker te manipuleren is. Ik kon bv heel makkelijk mensen, voorbijgangers, hun blik mijn kant laten opwerpen, als ik dit wilde. Dit gebeurt niet door je gedachten er op te concentreren, een betere beschrijving zou zijn, “de persoon zien omkijken voordat het gebeurt”. Wil is in ons normale leven is een onnatuurlijke zaak. Onder invloed ligt ie er voor het oprapen, en wat een machtig wapen is dit! Met een beetje fantasie kan je misschien wel voorstellen hoe ik dit uitgetest hebt, en dan heb ik het niet over alleen maar omkijken!

Intent (wil) is not a thought, or an object,or a wish. Intent is what can make a man succeed when his thoughts tell him that he is defeated. It operates in spite of the warrior,s indulgence. Intent is what sends a shaman through a wall, through space, to infinity. (Carlos Castaneda the Wheel of time)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."