Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFeesten met truffels?

Feesten met truffels?

4 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
Banaan en eierenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Ik ben de laatste tijd af en toe eens bezig met microdoseringen van truffels (omdat ik geen microweegschaal heb, gaat dit puur op gevoel in plaats van gewicht). Ik neem steeds rond de 1/10 portie van een zakje van 15 gram en dat voelt eigenlijk wel chill zonder gekkigheid. Vandaag vond ik het wel een goed idee om een keer 1/6 portie te nemen, het zal ongeveer overeen komen met 2,5 a 3 gram dus (gedroogd iets minder). Ik ben gewoon even de stad in gegaan om wat te winkelen, ondertussen muziek op die ik ook tijdens ayahuasca ceremonies luisterde, en ineens was dat magische gevoel van die ayahuasca trip er weer (zonder kotsbuien :kots: of uberhaupt gek gedrag).

Dus ik dacht, als het zo makkelijk is om een bepaald gevoel op te roepen, dan ga ik ook eens wat techno luisteren, wie weet komt dat magische gevoel die je tijdens xtc ervaart, ook wel deels naar boven. Nu is het niet 100% te vergelijken met die roes, maar ik moet zeggen dat ik hier, dansend in mijn huisie wel lekker ga eigenlijk :grin: :hearteyes: Ik ervaar niet echt een bodyload ofzo (dat je lees je vaak).

Dus ik vond het eigenlijk wel een tof idee om dit ook een keer te nemen als ik naar een festival ga, ongeveer in deze portie of iets meer. Verstandig of niet? Evt in combinatie met iets anders? Bijpakken om de "trip" te verlengen? Ik ben gewoon benieuwd naar wat meningen en evt ervaringen van mensen die dit eerder hebben gedaan? Ik heb wel eens gelezen over 2cb en lsd, dat dat zich er kennelijk beter voor leent, maar ben vooral benieuwd naar de ervaringen met truffels :)

Alvast bedankt :)
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb alleen ervaring met 2c-b. Dit is dan ook één van de makkelijkst stuurbare psychedelica. Dit deed ik dan niet helemaal met micro-dosis maar heb een hele leuke avond gehad (het was echt een feest).

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die micro-doseringen doen voor een feest. Heb ook een keer iemand gesproken die 2 zegels lsd op had op een best wel heftig feest. Hij vermeldde wel dat hij redelijk tolerant was voor het goedje en ervaring had. Gelukkig maar :grin:

Het enigste wat wel dwars kan liggen is dus tolerantie. Na elke truffel trip heb je een tolerantie opgebouwd voor een bepaalde tijd. Ik weet dus niet of je ook een tolerantie opbouwt tijdens een micro-dosering en ben hier eigenlijk wel erg benieuwd naar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er is ook tolerantie na een micro-dosering ja. Anders kon je het elke dag herhalen.
B
Banaan en eierenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thnx, de dosering die ik nu heb genomen kan dan eigenlijk ook geen microdosering worden genoemd, dat is namelijk normaal 1/15 of 1/10 portie geloof ik. Wat betreft de tolerantie, ik zal het eens gaan testen de komende maanden. Ik geloof dat bij echte microdoseringen met andere psychoactieve stoffen zoals 2cb en lsd je maximaal 1 x in de 4 dagen mag nemen, om die tolerantie niet te ver op te laten lopen. Ik neem maar even aan dat dit ook voor truffels geldt. (Zoals Mindless dus ook aangeeft....)

Voor op een feest lijkt deze dosis (+- 3 gram) me een stuk geschikter dan een microdosis, ik ga het zeker eens uitproberen. Heb de hele dag al dat heerlijke love-gevoel, o.a. ideaal voor een leuk feestje dus :hearteyes:
2CB zal ik dan ook nog wel eens gaan proberen, mocht ik daaraan kunnen komen. Welke dosis raad je daarvoor aan dan op een feest? Heeft dat nog iets te maken met lichaamsgewicht/ geslacht/ XTC-tolerantie o.i.d.?

En 2 zegels lsd, dat is veel? Genoeg om een "normaal" iemand zwaar te laten trippen ofzo?
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zelf zal op een feest rond de 12 á 16 mg zitten. 16 mg op een wat rustigere feest. Zou ook hoger kunnen zitten maar zal dan minder van het feest genieten en meer van de 2c-b.

Psychedelica werkt weinig tot niets met je lichaamsgewicht. Wel heeft ieder z'n persoonlijke tolerantie ervoor.

Of 2 lsd normaal is? Dat hangt totaal af van de sterkte van de zegel! Meestal is 2 zegels wel een aardig stevige dosis voor de normale tripper. Laat dus altijd je zegels testen! Zo weet je hoeveel je tot je neemt. (twee zegels voor de eerste keer is dus een afrader en moet je simpel weg niet doen).

Als je ooit van plan ben om lsd te nemen (ook al heb ik geen ervaring dit is voor de hand liggend) lees je goed in! Begin liever met een wat kleinere dosis dan dat je "fuck it" denkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."