Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs dit het puntige kaalkopje?

Is dit het puntige kaalkopje?

6 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor de echte kenners kun je beter naar Shroomery inderdaad. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat dit niet de puntige kaalkopjes zijn, die hebben namelijk een veel puntigere kop (vandaar de naam ook).

Pas aub echt op en ga niet zomaar paddestoelen eten, als je pech hebt zit er een zwaar giftige tussen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb er zelf geen grote ervaring mee , wellicht dat iemand op het forum het wel herkent ?
J
JohandeVosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo guys,

Ben sinds 2-3 dagen op zoek naar psilo's. Ik ben onervaren (op wat fora's lezen na) en mijn vraag is of dit het puntjge kaalkopje is?

Ze zijn licht gekneust geworden na er 10 minuten mee te hebben rondgelopen. Hoop dat het voor de kenners te identificeren is.

Ik heb het vermoeden dat het nog niet koud en vochtig genoeg is is buiten, klopt dit?

Bvd,
Johan
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet er niet zoveel vanaf, maar wel dat ze meestal maar van oktober tot december groeien. Alhoewel alles mogelijk is met dit rare weer, zou ik hierdoor wel extra voorzichtig zijn.

Aangezien we geen actieve paddestoelenexperts op dit forum hebben zitten, verwijs ik je voor de zekerheid liever door naar Shroomery. Hier zitten echte kenners die een hobby hebben in het identificeren van paddestoelen op het internet. :wink:
https://www.shroomery.org/forums/showfl ... er/2263556
J
JohandeVosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor jullie reacties en doorverwijzing!

Ik ga het daar even posten.

Mvg,
Johan
J
JohandeVosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor je reactie Psychedelibee,

Ik heb ze inmiddels weg gegooid en zal ze niet op eten. Ik ben hier sowieso terughoudend in waardoor ik deze thread startte :wink:

Wanneer het overdag +- 15 graden wordt zal ik de Sallandse velden weer 's doorzoeken ^^

P.S. je onderschrift tekst uit knobs - reality? :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed om te horen dat je niet zomaar willekeurige paddestoelen gaat eten. Helaas komen hier nog wel eens mensen die dat wel doen, vandaar mijn waarschuwing.

JohandeVos zei:
P.S. je onderschrift tekst uit knobs - reality?
Klik om te vergroten...
Best een lekker nummer, kende die helemaal niet. Ik heb de quote uit de documentaire The Beyond Within.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."