Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen na een heftige inspanning?

Trippen na een heftige inspanning?

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is altijd een goed idee om het moment af te wachten, ja. Als je je goed voelt kun je het doen inderdaad, als je te moe bent is een ander moment misschien beter. Ben benieuwd. Veel respect trouwens, 16 km rennen. :wink: Doe ik je no way na.
S
Space_KeesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hee Guys,

Ik wil graag binnenkort voor de eerste keer truffels proberen maar eigenlijk de enige dag dat ik kan binnenkort is de dag dat ik de dam tot dam loop ga rennen. Zouden jullie aanraden om gewoon te proberen of beter dan toch langer uit te stellen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het hoeft niet direct een probleem te zijn, maar een echt goede voorbereiding zou ik het ook niet noemen. Zeker bij een eerste keer wil je toch gewoon lekker uitgerust aan je trip beginnen? Dus ik zou lekker nog even wachten tot een beter moment, die komt er vast wel snel genoeg.
S
Space_KeesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor je reactie! En nu had ik nog een vraag. Van het groepje met wie ik het wil doen is er maar 1 iemand die het vaker heeft gedaan. Nu willen we allemaal graag het uitproberen maar lees je ook wel dat een tripsitter fijn is. Ik hoor ook wel van mensen dat truffels redelijk light zijn en het dus prima is als je een fijne sfeer hebt. Hoe denk jij daarover? Is een tripsitter echt beter of kunnen we ook gewoon met z'n allen ervoor gaan?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Truffels zijn enkel light als je dosering niet te hoog is. Bij hogere doseringen of voor mensen die er erg gevoelig voor zijn, zijn truffels juist net zo intens of nog intenser dan bijvoorbeeld LSD. Met andere woorden, neem truffels aub serieus en behandel ze met respect want anders kan het nog wel eens nare ervaring worden.

Maar ondanks dat is een trip sitter echt niet perse een must. Ikzelf heb nog nooit een trip sitter erbij gehad en wil dat ook eigenlijk helemaal niet. Voor onervaren mensen zoals jullie zou het opzich best kunnen een trip sitter, maar dan moet het iemand zijn die jullie allemaal vertrouwen en zelf ook ervaring heeft met trippen. Die ervaring is belangrijk omdat die persoon dan weet wat jullie doormaken en jullie vooral met rust laat totdat het echt uit de hand loopt.

Zonder trip sitter moet ook best kunnen in een groep, er is vast wel iemand bij die als het nodig is niet in paniek raakt en nog goed kan handelen.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb personelijk nooit een trip sitter gehad, wel vaak genoeg geweest. Ik heb er personelijk een een hekel aan als er een nuchter persoon bij is. Ik snap ze nooit en hun mij niet. De mensen die me op dat moment wel snappen hebben ook wat op.

Maar als jij het fijner vind om een trip sitter erbij te hebben moet je dat doen. Wij kunnen wel zeggen dat het niet echt nodig is. Maar het gaat erom waar jij je goed bij voelt. Als jij je beter voelt bij een trip sitter zal dat ook zeker uitmaken tijdens je trip.
S
Space_KeesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik twijfel dus of dat nodig is. Die mensen met wie ik dit wil doen zijn heel relaxed dus dat is fijn. Verder heb ik het idee dat als ik gewoon lekker op de bank zit, fijn muziekje aan en wat dextro energy voor het geval het niet meer fijn is dat ik gewoon relax genoeg ben om het te ondergaan.
C
CuteneedleLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb momenteel een trip sitter bij mij, ookal slaapt die gewoon. Als er iemand bij is dan vind ik peroonlijk mee doen of alleen.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik voel me na een sportieve inspanning altijd heel ontspannen, waardoor ik dan een trip eigenlijk wel aangenaam vindt. Zeker in een lage dosering zijn truffels best ontspannen wat ervoor zorgt dat je gewoon nog meer ontspannen bent :)
S
Space_KeesLid
01-01-2024, 00:00
#10
jam zei:
Ik voel me na een sportieve inspanning altijd heel ontspannen, waardoor ik dan een trip eigenlijk wel aangenaam vindt. Zeker in een lage dosering zijn truffels best ontspannen wat ervoor zorgt dat je gewoon nog meer ontspannen bent :confused:mile:
Klik om te vergroten...
Ik ga gewoon kijken hoe ik mij voel. Het wordt dus de 1e keer voor ons behalve dat 1 iemand het dus eerder heeft gedaan. Zijn er nog tips hoe je zonder tripsitter (we willen het allemaal graag proberen en die ene 'ervaren' persoon wil ook gewoon meedoen) het best kunt trippen? Ik ben niet zozeer bang voor een badtrip maar aan de andere kant heb ik geen idee hoe ik het mij moet voorstellen en wil ik dus die badtrip zoveel mogelijk voorkomen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben het met mijn voorgangers eens dat een tripsitter niet perse nodig hoeft te zijn. Ik vind de aanwezigheid van een nuchter persoon zelf eerder storend omdat ik me onbegrepen voel door zo iemand, echter kan ik me voorstellen dat het voor iemand met weinig ervaring juist ook wel fijn en een houvast kan zijn. In jouw situatie lijkt het me geen noodzaak omdat jullie met een groep vrienden zijn. Je zal wrs. elkaar wel kunnen helpen als het even wat lastiger wordt.

Maak je niet teveel zorgen over die bad trip. Psilocybine kan je, net als andere psychedelica, dingen over jezelf laten zien en dit kan soms even hard aankomen of overweldigend zijn, maar dat is net de kracht ervan. Een trip kan geweldig mooi zijn maar ook confronterend. En wordt het confronterend, of emotioneel, dan maakt dat een trip niet perse een 'bad trip'. Het kan je juist heel veel leren over jezelf en de wereld. Probeer er open in te gaan. Op lagere doseringen zullen er waarschijnlijk geen hele heftige dingen gaan gebeuren, maar onderschat het ook niet. Bereid je goed voor (werk de klusjes af die je nog moest doen, zorg dat de omgeving waarin je gaat trippen schoon en opgeruimd is, zorg voor goede muziek, trek wat comfortabels aan, leg wat drinken en misschien ook wat eten klaar - fruit en waterijsjes kunnen lekker zijn). En geniet er vooral van! Psilocybine is een magisch goedje. :confused:mile: Ben benieuwd naar je ervaring!
S
Space_KeesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze olifant zei:
Ben het met mijn voorgangers eens dat een tripsitter niet perse nodig hoeft te zijn. Ik vind de aanwezigheid van een nuchter persoon zelf eerder storend omdat ik me onbegrepen voel door zo iemand, echter kan ik me voorstellen dat het voor iemand met weinig ervaring juist ook wel fijn en een houvast kan zijn. In jouw situatie lijkt het me geen noodzaak omdat jullie met een groep vrienden zijn. Je zal wrs. elkaar wel kunnen helpen als het even wat lastiger wordt.

Maak je niet teveel zorgen over die bad trip. Psilocybine kan je, net als andere psychedelica, dingen over jezelf laten zien en dit kan soms even hard aankomen of overweldigend zijn, maar dat is net de kracht ervan. Een trip kan geweldig mooi zijn maar ook confronterend. En wordt het confronterend, of emotioneel, dan maakt dat een trip niet perse een 'bad trip'. Het kan je juist heel veel leren over jezelf en de wereld. Probeer er open in te gaan. Op lagere doseringen zullen er waarschijnlijk geen hele heftige dingen gaan gebeuren, maar onderschat het ook niet. Bereid je goed voor (werk de klusjes af die je nog moest doen, zorg dat de omgeving waarin je gaat trippen schoon en opgeruimd is, zorg voor goede muziek, trek wat comfortabels aan, leg wat drinken en misschien ook wat eten klaar - fruit en waterijsjes kunnen lekker zijn). En geniet er vooral van! Psilocybine is een magisch goedje. :confused:mile: Ben benieuwd naar je ervaring!
Klik om te vergroten...
Thanks voor je uitgebreide antwoord. Ik ga op de dag zelf beslissen of ik het ga doen. Ik heb niet een mega goede conditie (ook niet slecht overigens) maar 16 km rennen is voor mij wel een ding denk ik. Als ik mij chill voel dan ga ik het doen en als ik echt kapot ben dan bewaar ik de trip voor een andere keer.

Thanks jongens! Jullie hulp geeft ook wel vertrouwen:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."