Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleen trippen op truffels

Alleen trippen op truffels

17 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als alle ouders er zo mee omgingen, denk ik dat er een hele hoop minder problemen met druggebruik zouden zijn.
E
EnoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
krannatom zei:
Hoi!

Voor mijn eerste solotrip heb ik er voor gezorgd dat ik in de zetel lig zoals ik dat anders doe, met de drankjes en de koeken die ik anders ook zou eten reeds op tafel gelegd zodat je niet moet op staan.

Het leuke hieraan was dat ik zowiezo al heel relaxed ben als ik zo mijn tijd kan doorbrengen, en met truffels op is het dus nog x-aantal keren zo leuk :confused:mile:

Ik zou zeggen, maak het je naar je zin en geniet van je trip!
Klik om te vergroten...

Thanks voor de reactie

Mijn idee was ook om alles van te voren klaar te zetten, helemaal klaar zijn met alles zoals huiswerk en dat soort dingen.
En dan gewoon in bed gaan liggen en me ogen dicht. Ik weet van mezelf dat ik zo uren kan liggen zonder ook maar iets te doen
Ook was ik van plan om een halve dosis te nemen omdat het toch mijn eerste keer alleen is en ik niet direct van de kaart wil zijn :)
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat klinkt allemaal best goed. Bij ons thuis vroeger was het ook open op dat gebied. Heb dus ook wel thuis getript met ouders ook in huis ( al was dat beide keren niet de bedoeling: een x zitten loges weekend weg Maar stonden ze uur later weer voor de deur met kapotte auto... tweede keer duurde een trip heel veel langer dan ik had gedacht. ), als het geen taboe is, hoeft dat ook geen probleem te zijn.
En die zolderverdieping klinkt goed! Zit het zo wel durven.

Heb je wel die maandag vrij?
E
EnoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
stomme eend zei:
Dat klinkt allemaal best goed. Bij ons thuis vroeger was het ook open op dat gebied. Heb dus ook wel thuis getript met ouders ook in huis ( al was dat beide keren niet de bedoeling: een x zitten loges weekend weg Maar stonden ze uur later weer voor de deur met kapotte auto... tweede keer duurde een trip heel veel langer dan ik had gedacht. ), als het geen taboe is, hoeft dat ook geen probleem te zijn.
En die zolderverdieping klinkt goed! Zit het zo wel durven.

Heb je wel die maandag vrij?
Klik om te vergroten...

Haha mijn ouders hebben me wel eens zien thuiskomen na feesten, enorme kastanjes in de ogen en gewoon rustig aan het ontbijt aangeschoven en erover gepraat, alsof het heel normaal was, best wel weird eigelijk maar ik vind het zelf best wel chill dat me ouders er zo open in zijn.
Jep ik heb die maandag vrij :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Enox,

Als ik het zo hoor heb je behoorlijk tolerante ouders en voel je je niet geremd in je gebruik. Ook erg fijn dat je de maandag vrij bent. Dat geeft echt wel wat meer rust. Het klinkt verder alsof je een verstandige gast bent en het goed gaat voorbereiden. Bij nader inzien zie ik niet veel bezwaren en denk ik eigenlijk dat je er wel van zult genieten...

Wat een leuke leeftijd ook om met psychedelica te gaan experimenteren. Oud genoeg om er redelijk verstandig mee om te gaan en jong genoeg om er nog een heel leven lang van te kunnen leren en genieten! Ik ben wel nieuwsgierig hoeveel je de vorige keer genomen hebt? Volgens mij 12,5 gram en later nog een beetje thee. Als je dit de vorige keer niet te overweldigend vond zou je best nu ook weer voor 15 gram kunnen gaan.

Ik heb zelf dit jaar voor het eerst een solo trip gedaan. Ik vond het van te voren wel een beetje spannend om alleen te trippen maar toen ik het eenmaal deed vond ik het echt heel bevrijdend en ontspannend om geen rekening te hoeven houden met anderen.

Hopelijk heb je een hele mooie trip!

P.S. Als ik jou was zou ik je ouders eens vertellen hoe cool en wijs ze zijn in de manier waarop ze hiermee omgaan. Ten eerste is het waar en ten tweede is het heel leuk voor je ouders om te horen... :)
E
EnoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Hoi Enox,

Als ik het zo hoor heb je behoorlijk tolerante ouders en voel je je niet geremd in je gebruik. Ook erg fijn dat je de maandag vrij bent. Dat geeft echt wel wat meer rust. Het klinkt verder alsof je een verstandige gast bent en het goed gaat voorbereiden. Bij nader inzien zie ik niet veel bezwaren en denk ik eigenlijk dat je er wel van zult genieten...

Wat een leuke leeftijd ook om met psychedelica te gaan experimenteren. Oud genoeg om er redelijk verstandig mee om te gaan en jong genoeg om er nog een heel leven lang van te kunnen leren en genieten! Ik ben wel nieuwsgierig hoeveel je de vorige keer genomen hebt? Volgens mij 12,5 gram en later nog een beetje thee. Als je dit de vorige keer niet te overweldigend vond zou je best nu ook weer voor 15 gram kunnen gaan.

Ik heb zelf dit jaar voor het eerst een solo trip gedaan. Ik vond het van te voren wel een beetje spannend om alleen te trippen maar toen ik het eenmaal deed vond ik het echt heel bevrijdend en ontspannend om geen rekening te hoeven houden met anderen.

Hopelijk heb je een hele mooie trip!

P.S. Als ik jou was zou ik je ouders eens vertellen hoe cool en wijs ze zijn in de manier waarop ze hiermee omgaan. Ten eerste is het waar en ten tweede is het heel leuk voor je ouders om te horen... :confused:mile:
Klik om te vergroten...

Mijn ouders hebben mij altijd erg vrij opgevoed en mij altijd gesteund in keuzes, ze steunen me natuurlijk niet in drugsgebruik maar zijn wel open voor discussies en zijn vaak ook wel nieuwsgierig ernaar.
Ik mag eigelijk wel van geluk spreken met zulke ouders :)

De eerste keer was idd 12,5 gram gegeten en 2,5 gram later in de trip gedronken. In totaal 15 gram van de hollandia. Is het verantwoord om de eerste solotrip direct 15 gram te nemen ?

Haha dat weten ze wel ! Ik heb meerdere keren in het verleden tegen ze verteld dat ik altijd erg veel respect heb voor de manier waarop ik ben opgevoed, en dat vertrouwen dat ze mij geven heb ik nog nooit beschaamd :)

Bedankt voor deze leuke reactie !
E
EnoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Als alle ouders er zo mee omgingen, denk ik dat er een hele hoop minder problemen met druggebruik zouden zijn.
Klik om te vergroten...

Mee eens, ik denk dat ik gewoon geluk heb met zulke ouders haha !:)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi Enox,

Het klinkt alsof je goed voorbereid bent en positief reageert op psychedelica. Ik denk dat 15 gram in 1 keer mogelijk net iets harder aankomt dan 2 uur wachten met de laatste 2,5 gram. Of dit teveel voor je is kun je volgens mij zelf prima beoordelen. Bovendien is elke trip weer anders. Ik heb het idee dat met name bij paddo's en truffels (natuurproducten) de verschillen per "batch" best significant kunnen zijn.

De keuze is denk ik aan jou of je liever het risico neemt dat het wat slapjes is of het risico neemt dat het nogal sterk is...
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#9
P.S. Als ik jou was zou ik je ouders eens vertellen hoe cool en wijs ze zijn in de manier waarop ze hiermee omgaan. Ten eerste is het waar en ten tweede is het heel leuk voor je ouders om te horen... :confused:mile:
Klik om te vergroten...
:hearteyecat:
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#10
( zie dat mijn bericht van gisteravond vol met auto-correcties zit.. lijkt wel of ik onder invloed heb zitten typen... En kan het niet meer aanpassen. Hel)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi Enox,

Ik denk dat je die 15 gram wel zult kunnen hebben. Ik heb geen ervaring met Atlantis. Ik heb nog maar 1 keer truffels gedaan en dat was met Dragons Dynamite (zou een van de sterkere soorten moeten wezen). De rest van mijn psilocybine ervaringen (stuk of 10 in totaal) waren met paddestoelen. Meestal nam ik hier 3 gram gedroogd... dus redelijk "normale" porties.

Naar wat ik van anderen heb gehoord op dit forum is de dosering (het aantal grammen) relevanter dan het type truffels al zul je bij de sterkere soorten wel degelijk ook iets meer effect hebben per gram.

Ik ben al benieuwd naar je nieuwe ervaringen!
E
EnoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en ook redelijk nieuw in de wereld van trippen. Ik heb ervaring met truffels, 2cb, en LSD.

Met truffels voel ik een hele diepe connectie met het spirituele, mijn eerste truffel trip (15g Hollandia ) was erg leerzaam en bijzonder mooi. En graag wil ik mij meer verdiepen in het spirituele en opzoek gaan naar de kern van mij zelf. Ik heb het idee dat ik dit alleen kan doen als ik alleen ben, om zo zonder afleidingen de reis te maken.

https://drugsforum.nl/threads/eerste-keer-truffels-het-klopt.61755/
Hier mijn tripreport van mijn eerste keer truffels.

Nu komt mijn vraag: Ik zou heel graag eens alleen willen trippen op truffels, ik woon nog thuis en ben de komende tijd niet alleen thuis, ik zou het dan savonds na 10 uur willen doen op een zondag zodat mijn ouders vroeg slapen en ik in alle rust op mijn kamer truffels kan gebruiken. Hebben jullie nog tips ? Of raden jullie dit af ?



Alvast bedankt
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe staan je ouders tegenover drugs? Wat als ze er per ongeluk toch iets van meekrijgen dat jij een kamer verderop een reisje aan het maken bent? Als je verwacht dat dat enigszins problemen zou kunnen opleveren, zou ik het zeer zeker niet doen. De kans dat het een ( negatieve) rol gaat spelen in je trip lijkt me best aanwezig. ( dus het gevoel dat je je moet 'verstoppen')
Ik vind sowieso dat je altijd een trip setting ( locatie/moment/gezelschap) moet uitkiezen waarbij je je zo min mogelijk geremd voelt om je mee te laten nemen door je trip. Het stiekem doen terwijl je ouders een kamer verderop liggen te slapen ( of te luisteren wat dat gestommel toch allemaal is), klinkt alles behalve ideaal, imho. Ik zou die trip alleen dus uitstellen tot een moment dat je wel echt alleen thuis bent.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi Enox,

Welkom op het forum! Wat leuk dat je zo gegrepen bent door psychedelica. Je bent zeker niet de enige hier!
Het lijkt mij echt heel a-relaxed om stiekem te moeten trippen met mijn ouders naast me. Ik weet niet hoe oud je bent en of je op termijn een eigen woning/kamer beschikbaar hebt. Zo niet dan zou ik alsnog aanraden om even te wachten tot je ouders wat langer van huis zijn.

Is het gebruik van psychedelica wel bespreekbaar met je ouders? Dat was bij mijn ouders wel het geval vroeger en ik hoop dat mijn dochters hier in de toekomst ook met mij over durven praten.
E
EnoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
stomme eend zei:
Hoe staan je ouders tegenover drugs? Wat als ze er per ongeluk toch iets van meekrijgen dat jij een kamer verderop een reisje aan het maken bent? Als je verwacht dat dat enigszins problemen zou kunnen opleveren, zou ik het zeer zeker niet doen. De kans dat het een ( negatieve) rol gaat spelen in je trip lijkt me best aanwezig. ( dus het gevoel dat je je moet 'verstoppen')
Ik vind sowieso dat je altijd een trip setting ( locatie/moment/gezelschap) moet uitkiezen waarbij je je zo min mogelijk geremd voelt om je mee te laten nemen door je trip. Het stiekem doen terwijl je ouders een kamer verderop liggen te slapen ( of te luisteren wat dat gestommel toch allemaal is), klinkt alles behalve ideaal, imho. Ik zou die trip alleen dus uitstellen tot een moment dat je wel echt alleen thuis bent.
Klik om te vergroten...

Hallo,
Bedankt voor de reactie.
Mijn ouders staan vrij open met drugs, ze weten van mij dat ik af en toe xtc gebruik op dance events en dat ik meerdere malen heb etript op psychedelia, ik heb er dan ook vaak met ze over gepraat, ze zeggen altijd: We kunnen het je wel verbieden maar dan ga je het misschien tot stiekem doen, daarom willen we liever er eerlijk over zijn en dat dat vertrouwen geeft. Verder word ik nooit gestoord door mijn ouders en ben ik ook niet bang dat dat dit keer gaat gebeuren, op mijn kamer voel ik me erg veilig en op mijn gemak.
E
EnoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
Hoi Enox,

Het klinkt alsof je goed voorbereid bent en positief reageert op psychedelica. Ik denk dat 15 gram in 1 keer mogelijk net iets harder aankomt dan 2 uur wachten met de laatste 2,5 gram. Of dit teveel voor je is kun je volgens mij zelf prima beoordelen. Bovendien is elke trip weer anders. Ik heb het idee dat met name bij paddo's en truffels (natuurproducten) de verschillen per "batch" best significant kunnen zijn.

De keuze is denk ik aan jou of je liever het risico neemt dat het wat slapjes is of het risico neemt dat het nogal sterk is...
Klik om te vergroten...

Dan ga ik toch voor het risico dat het nogal sterk is, ik heb 15 gram atlantis truffel. Mijn intentie is ook om diep op reis te gaan in mijzelf. Heeft u enige ervaring met deze truffel ?:)
E
EnoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Hoi Enox,

Welkom op het forum! Wat leuk dat je zo gegrepen bent door psychedelica. Je bent zeker niet de enige hier!
Het lijkt mij echt heel a-relaxed om stiekem te moeten trippen met mijn ouders naast me. Ik weet niet hoe oud je bent en of je op termijn een eigen woning/kamer beschikbaar hebt. Zo niet dan zou ik alsnog aanraden om even te wachten tot je ouders wat langer van huis zijn.

Is het gebruik van psychedelica wel bespreekbaar met je ouders? Dat was bij mijn ouders wel het geval vroeger en ik hoop dat mijn dochters hier in de toekomst ook met mij over durven praten.
Klik om te vergroten...

Hallo,
Bedankt voor de reactie.
Ik ben 21, slaap op zolder, 2 verdiepingen boven mijn ouders. Ik word vrijwel nooit gestoord en al helemaal niet als zij slapen en die dag erop moeten werken. Ik ben wel zelfverzekerd van mij zelf en heb er wel vertrouwen in.
Mijn ouders weten dat ik af en toe xtc gebruik en ik meerdere malen op psychedelia heb getript. Ik kan hier over erg goed met ze praten.
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi!

Voor mijn eerste solotrip heb ik er voor gezorgd dat ik in de zetel lig zoals ik dat anders doe, met de drankjes en de koeken die ik anders ook zou eten reeds op tafel gelegd zodat je niet moet op staan.

Het leuke hieraan was dat ik zowiezo al heel relaxed ben als ik zo mijn tijd kan doorbrengen, en met truffels op is het dus nog x-aantal keren zo leuk :)

Ik zou zeggen, maak het je naar je zin en geniet van je trip!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."