Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddos kweken in de winter

paddos kweken in de winter

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
spacemonautLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik heb gister in al mijn enthousiasme 2 paddokits gekocht. nu bedenk ik me vandaag dat het natuurlijk veel langer donker is dan zomerdags.

maakt dit heel veel uit? of kan ik mijn lampen wat feller zetten? qua warmte is het geen probleem verder.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
paddo's hebben een beetje licht nodig, geen fel licht, dus ga geen spotjes gebruiken o.i.d.
gewoon de gebruiksaanwijzing volgen en zorgen dat het ongeveer 22 graden is in je ruimte.

succes met kweken
s
spacemonautLid
01-01-2024, 00:00
#3
hardstikke bedankt!
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
foto?
je moet inmiddels aardig op dreef zijn
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb begrepen dat je je kweekset niet direct op de mat moet zetten, iets van stokjes of weet ik veel wat voor spul zodat er wat lucht zit tussen de mat en je set.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zalmpy zei:
Koop een warmtemat! Die zijn meestal rond de 24 graden en mijn paddestoelen doen het er perfect op. Zeker aan te raden!
Klik om te vergroten...

Ik heb dat ook geprobeerd, maar door de warmte mat verdampt telkens al het vocht uit mijn kit. Wat deed jij daar tegen?
Ik heb zelf al eens met nog een laagje water in de zak geprobeerd maar hielp niet echt.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het kan inderdaad gewoon in de winter hoor, zolang het warm genoeg is in de ruimte waar de paddo's staan.
Ik heb ook al een warmtemat gebruikt en dit werkte goed, het water mag wel verdampen en dus condens op de zak waar de kit in staat maken. Maar zolang dit zak en kit vochtig genoeg blijft, is dit geen probleem. Misschien was gewoon je zak of kit niet goed toe. En geregeld mag je ook bijsproeien hé.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tot op heden is het me niet goed met een warmte mat gelukt. Er komt mooi condens in de zak maar het vocht verdampt ook uit de kit zelf. Hier had ik vroeger nooit last van maar toen had ik een computer 24uur per dag aanstaan wat een lekker warm plekje veroorzaakte in de winter. Ik denk dat het nu in mijn huis 's nachts (18grd) te koud is.
Enige wat ik nog wel wil proberen is de warmte mat dan alleen 's nachts aan laten gaan. Misschien helpt dat....? Maar na 3 niet goed gelukte kits was ik wel even klaar. Vroeger 10tallen kits gehad waar het altijd lukte dus ben ook niet helemaal nieuw met kits ofzo :).
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
@jam @acht.zes Thanks voor de tip. Dat ga ik zeker bij de volgende keer maar proberen. Ik had het al wel met een handdoekje ertussen geprobeerd maar dat hielp niet echt.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Probeer eens een warmtemat met daarboven een bord en dan je set erop, dan blijft de temperatuur misschien stabieler, maar verdampt het minder snel, of je set op een klein verhoogje zetten boven de warmtemat kan ook wel helpen.
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Koop een warmtemat! Die zijn meestal rond de 24 graden en mijn paddestoelen doen het er perfect op. Zeker aan te raden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."