Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoofdpijn na truffels

Hoofdpijn na truffels

34 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#1
@acht.zes

Ik geef je de ruimte. Vertel even over jouw jarenlange drugservaring m.b.t. psychedelica. Daarbij mag je mijn mietendosis nogmaals ter discussie stellen. You go girl.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kan soms na psychedelica inderdaad. Met name na LSD en 2C-B heb ik het vrij standaard. Bij mij gaat het meestal na 1 a 2 dagen wel weer weg.

Zal waarschijnlijk niet heel lang meer duren voor je neem ik aan, gewoon even rustig aan doen. Sowieso heb je mentaal vaak best een hoop te verwerken, wat op zichzelf al wat hoofdpijn kan geven natuurlijk.

Avīci zei:
In het verleden heb ik o.a. lsd en ayahuasca gebruikt
Klik om te vergroten...
Je hebt zojuist een vermoeden dat ik al heel lang had bevestigd :wink:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
10 gram is nog een milde dosering. 15 wordt als normale portie gezien, ervaren trippers nemen zelfs 30 a 45 gram.

Hoofdpijn heb ik nog nooit gehad na truffels, maar ik heb sowieso geen aanleg voor hoofdpijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
10 gram is nog een milde dosering.
Klik om te vergroten...
Dat klopt, maar wel verstandig van hem als beginner. Verder ontgaat me de relevantie mbt het topic me een beetje, maar dat ligt wellicht aan mij.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
10 gram is nog een milde dosering.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik me van bewust.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik hoofdpijn heb na truffels, dan helpt mij een goede maaltijd die rijk is aan choline, d.w.z. eieren. Choline is een voedingsstof die bij tekorten al snel hoofdpijn kan veroorzaken. Een maaltijd rijk aan choline neemt de hoofdpijn dan al snel weg. Hoofdpijn gerelateerd aan cholinedepletie zie je overigens ook vaak bij gebruik van nootropica, met name de racetams. Cholinesuppletie neemt ook dan de hoofdpijn doorgaans weg.

Je lichaam heeft hard gewerkt. Voedingsstoffen moeten worden aangevuld. Luister vooral goed naar je lichaam. Het geeft zelf aan wat het nodig heeft. Wanneer ik hoofdpijn heb, ongeacht de oorzaak, heb ik geregeld zin in eieren. Dat is niet voor niets. Daarnaast niet vergeten goed te drinken natuurlijk, zowel voor, indien mogelijk tijdens en vooral ook nadien.

Mocht je nog steeds last van hoofdpijn hebben wanneer je dit leest, dan raad ik je serieus aan een paar eitjes te gaan eten. Indien je mijn tip gaat opvolgen: laat me weten of het gewerkt heeft!
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#7
^

Dankjewel voor deze tips!

**Maakt gelijk een maaltijdsalade met eitjes.**
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als het een hoofpijn is die uitstraalt van je nek naar je kruin en slapen, en vooral op of onder je hoofdhuid en achter je ogen zit, dan kan het een spanningshoofdpijn zijn. Wanneer je gestresst, nerveus of angstig bent ga je onbewust al je spieren aanspannen en dit kan een verkrampte nek veroorzaken, die zich kan uiten als zo'n hoofdpijn. Bij gebruik van drugs kan natuurlijk ook spierspanning optreden, dus dan kan je ook een spanningshoofdpijn krijgen.
Wat Bee zegt, dat vooral LSD en 2C-B hem hoofdpijn geven, gaat voor mij ook op - en ook bij MDMA, speed en andere uppers. Dit zijn allemaal drugs die verhoogde spierspanning kunnen veroorzaken.
Als dit klinkt als een mogelijke oorzaak kun je het volgende proberen: een hete douche nemen en de straal je nek en bovenrug laten masseren, daarna je nek en schouders rustig losmaken en grondig stretchen (dit mag je best een kwartier herhalen). Daarna een uurtje op bed gaan liggen en helemaal ontspannen - lamp uit, ogen dicht, spieren ontspannen. Dit helpt voor mij altijd enorm goed!
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Na heftige emotionele ervaringen, of die nu drugs gerelateerd zijn of niet, ervaar ik ook vaak hoofdpijn.
Die hoofdpijn vertrekt meestal na verloop van tijd al ga ik wel de tips van Fenrir in de praktijk brengen wanneer het zo ver is

Psychedelibee zei:
Dat klopt, maar wel verstandig van hem als beginner. Verder ontgaat me de relevantie mbt het topic me een beetje, maar dat ligt wellicht aan mij.
Klik om te vergroten...
Zeg, jij bent toch emeritus mod?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casaan zei:
Zeg, jij bent toch emeritus mod?
Klik om te vergroten...
Ja?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe is het nu? Hebben de eitjes geholpen? :)

Ik heb tegenwoordig de volgende dag na een truffel-trip ook altijd hoofdpijn. Maar deze is vrij licht en duurt hoogstens een dag. Door er thee van te zetten is dit wel wat minder dan wanneer ik ze gewoon opeet, maar het is er nog steeds wel.

Het voelt bij mij wel als meer dan hoofdpijn door geestelijke vermoeidheid. Meer een soort lichamelijke reactie op het eten (drinken) van die dingen. Ik ga zeker die tip van Psilocycloner ook toepassen de volgende keer om te zien wat dat doet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casaan zei:
Ik vrees dat mijn poging tot (flauwe) humor is mislukt
Klik om te vergroten...
Ik vrees het ook, want ik snap hem nog steeds niet.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Hoe is het nu? Hebben de eitjes geholpen? :)

Ik heb tegenwoordig de volgende dag na een truffel-trip ook altijd hoofdpijn. Maar deze is vrij licht en duurt hoogstens een dag. Door er thee van te zetten is dit wel wat minder dan wanneer ik ze gewoon opeet, maar het is er nog steeds wel.

Het voelt bij mij wel als meer dan hoofdpijn door geestelijke vermoeidheid. Meer een soort lichamelijke reactie op het eten (drinken) van die dingen. Ik ga zeker die tip van Psilocycloner ook toepassen de volgende keer om te zien wat dat doet.
Klik om te vergroten...

Hoofdpijn is verdwenen. Of het door de eitjes komt durf ik niet te zeggen, hoewel het daarna wel minder werd.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@Psychedelibee
Dat klopt, maar wel verstandig van hem als beginner. Verder ontgaat me de relevantie mbt het topic me een beetje, maar dat ligt wellicht aan mij.
Klik om te vergroten...
Ik wil het wel even uitleggen hoor.
Ik vind truffels erg straf, om het maar even zo te noemen. Ayahuasca was qua dosering het hevigst, en wellicht qua trip ook, maar dit viel in het niet bij de meedogenloosheid van mijn 10 gram truffels.
Klik om te vergroten...
Ik reageer op deze reactie. Ik vind het wel frappant dat een 10mg truffels, wat dus per definitie een lichte dosering is, als flink heftig wordt ervaren.
Is dat relevant? Het heeft inderdaad geen betrekking op de titel, maar is dus wel een reactie op een andere post van topicstarter in dit topic, en daarmee komt het dus niet zo maar uit de lucht vallen.
Als je dit niet relevant vind, dan is de post van @Avīci waar ik op reageerde ook niet relevant, en ook de grap van @Casaan en het al dan niet snappen daar van ook niet.
Wellicht dat @Casaan bedoelde dat je je als ex mod niet meer zo hoeft bezig te houden met of we allemaal wel precies binnen de lijntjes kleuren. :tongueout:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Avīci
Ok,
Voor het eerst getript op LSD toen ik 16 jaar was in de zomerse duinen van Texel tijdens een vakantie met vrienden. Ik had niet echt een idee wat dat was, net als mijn vrienden. Onze hippieburen zaten zonder wiet hun laatste dag en we hebben wat wiet geruild tegen hun spul. Iedereen ging keihard en een aantal zelfs enigszins bad, het was extreem visueel en duurde uur of 15. Geen idee hoeveel UG maar het zal wel veel geweest zijn.
Paddo's (die toen nog werden verkocht in de smartshop) voor het eerst op mijn 19e a 20ste, ik viste toen nogal veel op karper, en dat gingen we dus combineren met trippen. Ik kan je zeggen dat het echt fantastisch is om buiten te trippen in de natuur, en al helemaal in het donker. Ik ben al redelijk snel hoger gaan doseren, anderhalf, 2 porties. Ergens zo rond de 10de keer heb ik wat ik toen dacht een flinke bad trip gehad solo waarin ik behoorlijk met mezelf geconfronteerd ben en constant heb moeten huilen. Wat een klote-ervaring dacht ik op dat moment, maar eigenlijk was dat mijn beste ervaring ooit, heeft me ongelooflijk veel zelfinzicht opgeleverd en heeft mijn kijk op veel zaken positief veranderd.
Sindsdien heb ik altijd 100% vertrouwen gehad in trippen en ben ik nooit meer bad gegaan. Sindsdien heb ik vrijwel elk jaar wel een paar keer getript op paddo's (later truffels door het paddo-verbod hoewel ik ook wel eens paddo's heb gekweekt) en ik denk dat ik in totaal ongeveer een keer of 65 a 70 heb getript op psilocybine, steeds hoger ben gaan doseren, tot 45 gram wat het meeste is wat ik in een keer heb genomen.
LSD heb ik pas weer gedaan afgelopen zomer (op de drugsforum meeting), in het najaar, 4 januari en nog een keer in februari (in de sneeuw), geen idee hoe veel ug, want mijn zegels zijn niet gekwalificeerd. Wel weet ik dat ze aan de lage kant zijn, ik heb opeenvolgens 1, 2 en een kwart, 3 en een derde en de laatste keer dus 4 en een kwart (in de sneeuw) genomen. De volgende trip staat me een combinatie van 5 zegels en 15gram truffels te wachten. Ik heb er nu al zin in maar ik wacht nog op een mooie, zonnige dag.
Verder heb ik flink wat Salvia ervaring (reteinteressant spul) en that's it, laat ik keta er maar buiten houden want dat is niet echt een psychedelica.
Wel heb ik nog een lange to do lijst, met daarop uiteraard Changa, Ayahuasca, en een hele waslijst RC-psychedelica.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lekker hoor. Heb je het idee dat je anders tegen jezelf en de wereld aan bent gaan kijken d.m.v. specifieke trips? Hoe is het met je ego gesteld bijvoorbeeld? Naar het schijnt zou hier winst in te behalen zijn.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Avīci
Ja, vooral die ene waar ik dus 'bad' ben gegaan heeft me veel geleerd over mezelf en de wereld en heeft mijn kijk op de wereld wel veranderd. Maar ook andere trips leverden inzichten op, maar zeker niet elke trip. Inzichten krijg je niet op bestelling in ieder geval.
Naast dat voel ik me na een trip altijd een soort van herboren, alsof ik alle opgebouwde negatieve ballast weer overboord heb gekieperd.

Sinds die ene 'bad trip' geef ik me ook altijd helemaal over tijdens een trip, alles is goed, ik verzet me nergens tegen. En dat is volgens mij de juiste instelling!
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ok, en hoe verhouden dergelijke inzichten zich tot dat drammende toontje van je op dit forum? Ik herken het allemaal hoor, maar ik blijf me er keer op keer over verbazen.

acht.zes zei:
Naast dat voel ik me na een trip altijd een soort van herboren, alsof ik alle opgebouwde negatieve ballast weer overboord heb gekieperd.
Klik om te vergroten...

Deze herken ik. Het maakt tergelijkertijd erg nederig is mijn ervaring. Maar goed, alles slijt...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@Avīci
Ik vind het zelf wel meevallen, wellicht komt het op jou anders over dan ik het bedoel. En soms heb ik mijn dag gewoon niet, en dan kan ik best eens fel tekeer gaan zonder dat ik het echt in de gaten heb zoals laatst toen we het over hooggevoeligheid hadden. Dan lees ik mezelf later terug en denk ik ook van oh, dat had wel wat minder gekunnen. Niemand is perfect, en zeker ik niet. Maar ik bedoel het niet verkeerd, en weet wel dat het maar mijn mening is en niet dat ik de absolute waarheid verkondig, hoewel dat laatste wellicht soms wel zo kan overkomen.

Overigens denk ik dat als je je ergens aan ergert dat je dan ook naar jezelf moet kijken, waar komt dat vandaan en waarom erger je je precies ergens aan? Jezelf ergeren vind ik behoorlijk zinloos, je hebt er alleen maar jezelf mee.
Dan heb ik het trouwens niet specifiek over jou, maar dus ook over mezelf (niet @Mezelf maar ik dus) en eigenlijk geldt dat volgens mij voor iedereen.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
Overigens denk ik dat als je je ergens aan ergert dat je dan ook naar jezelf moet kijken, waar komt dat vandaan en waarom erger je je precies ergens aan?
Klik om te vergroten...
Natuurlijk. Ik gaf al aan dat ik het herkende. :wink: Verschil is alleen wel dat ik nog groen achter de oortjes zie en mezelf bij wijlen durf te betitelen als een narcist. Jij gaat stoïcijns door terwijl je, naar eigen zeggen, al zoveel perspectieven hebt gezien. Dat verontrust mij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."