#1
Jazeker. Intussen al meerdere porties gedroogd door de truffels tussen 2 vellen keukenpapier te leggen. Wel elke dag nieuwe vellen gebruiken zodat ze niet verzadigt raken.
Paddo's bevatten veel meer water dan truffels, dus de droge doseringen kun je niet zomaar vergelijken.Daarna zou ik graag de droge truffels versnijden en 0.2 gram verdelen in capsules, omdat dit de aan te raden dosering was bij paddo's, om zo elke 3 dagen eentje te nemen.
Dat is het zeker!
Wat ook zeer fijn is dat het drogen van truffels helemaal niet moeilijk is, waardoor je makkelijk 3-4 pakketjes ineens kan kopen zodat je de zendingskosten laag kan houden en voldoende in huis hebtmile:
Bedoel je dit toevallig? https://www.zamnesia.nl/content/285-hoe-droog-en-bewaar-je-magische-paddestoelen@krannatom Is het drogen goed gegaan ?
Ik ben me aan het verdiepen in microdosering en heb nl ook ergens iets over n speciaal zout gelezen. Maar jou manier lijkt makkelijker.
Nou heb ik geen weegschaal. Ja een keuken ding met per 50 gram ofzo. Is het nodig te wegen? Kun je het zien? Als ze eenmaal droog zijn en je laat ze langer op het keukenpapier liggen is dat erg? Gewoon om zeker te weten dat ze droog zijn.Hé Dunne,
Zoals je zegt leg ik ze op keukenvelletjes en vervang deze dagelijks. Bij het vervangen van de velletjes weeg ik de truffels ook even, zodat ik de ratio tussen nat en droog kan berekenen. Wanneer ik merk dat de truffels niet meer afnemen in gewicht, en dus hun vocht hebben verloren, steek ik ze in een afsluitbaar potje/gripzakje, of iets anders dat voorhanden is.
Succes!
Hoe langer ze worden blootgesteld aan zuurstof, hoe sneller de potentie achteruit gaat. Dus je wilt ze idealiter zo kort mogelijk drogen, zonder ze aan hitte te hoeven blootstellen.Als ze eenmaal droog zijn en je laat ze langer op het keukenpapier liggen is dat erg?
Psilocybine is vrij gevoelig voor zuurstof, warmte en licht. Dus als ze daar te lang aan worden blootgesteld gaat de werking er snel af. Of een dagje meer of minder drogen veel verschil maakt weet ik niet, maar persoonlijk zou ik het risico niet lopen.Gaat de werking er zo snel af dan?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."