Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeeft iemand ervaring met delirianten?

Heeft iemand ervaring met delirianten?

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#1
Van wat ik heb gelezen is dat levensgevaarlijk en de effecten vergelijkbaar met een delirium. Daar vrijwillig voor kiezen klinkt a) suïcidaal en b) niet echt slim. Bedoel, als je a) zou zijn dan zou ik zelf eerder fentanyl pakken, want met een delirium uit het leven gaan is wel de rotste manier.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Heeft iemand van jullie ooit gehoord van delirianten? Dit zijn hallucinogenen die heel realistisch lijken maar niet echt net als LSD geweldige kleurtjes en patroontjes tonen. In tegenstelling zelfs, veel mensen vinden delirianten zeer onprettig en doen het niet meer dan een keer. De bekendste delirianten zijn Datura Stramonium en Difenhydramine. Bij Datura wordt dit effect opgewekt door de scopolamine die er in zit, hier gaan ook horrorverhalen over rond dat als je dit neemt je alles gaat doen wat je verteld wordt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Beetje risicoprofiel die deliranten en lijkt me recreatief nou ook weer niet zo meteen het leukst.

Ik denk puur voor degenen die echt alles gedaan willen hebben,.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
Beetje risicoprofiel die deliranten en lijkt me recreatief nou ook weer niet zo meteen het leukst.

Ik denk puur voor degenen die echt alles gedaan willen hebben,.
Klik om te vergroten...

Nou ja ik val daaronder, heb wat meer info gevonden op Reddit en er zitten echt risico's aan vast zoals een hartaanval, levenslange erectale disfunctie, permanente mentale en fysieke schade, pyschose, etc. maar ligt natuurlijk wel aan je dosering.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Die dosering is dan ook een beetje lastig te bepalen bij een natuurproduct als Datura.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Die dosering is dan ook een beetje lastig te bepalen bij een natuurproduct als Datura.
Klik om te vergroten...

Daarvan krijg je inderdaad hetzelfde probleem als poppy seed tea, dan kun je toch beter voor kratom gaan. In dit geval zal ik dan maar proberen atropine en scopolamine te bemachtigen wat zeer moeilijk gaat zijn maar nog niet onmogelijk.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een lichte dosis atropine gehad in het ziekenhuis met mijn enkeloperatie. Volgens mij was dat tegen de misselijkheid, bijwerking van de anesthesia. Ik vond t wel frappant, want was toen net zo'n ophef over met atropine vervuilde coke waar je dood van kon neer vallen als ik de verhalen mag geloven.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
Ik heb een lichte dosis atropine gehad in het ziekenhuis met mijn enkeloperatie. Volgens mij was dat tegen de misselijkheid, bijwerking van de anesthesia. Ik vond t wel frappant, want was toen net zo'n ophef over met atropine vervuilde coke waar je dood van kon neer vallen als ik de verhalen mag geloven.
Klik om te vergroten...
Nou ja dat zal je toch zeker moeten merken? Je gaat er heel vreemd van hallucineren ofzo dus iemand moet het zeker hebben opgemerkt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee ik merkte er niks van behalve dat de misselijkheid inderdaad weg ging
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#10
Delirianten zijn (over het algemeen?) anticholinergica.


acht.zes zei:
Ik heb een lichte dosis atropine gehad in het ziekenhuis met mijn enkeloperatie.
Klik om te vergroten...
Dat was bij een regionale verdoving of een ruggenprik?
Atropine wordt als premedicatie bij algehele anesthesie gebruikt om overmatige speekselproductie tegen te gaan, hoewel ze tegenwoordig vaker glycopyrrolaat gebruiken dat minder hinderlijke bijwerkingen geeft. In bepaalde gevallen wordt het tijdens een operatie gegeven om reflexbradycardie tegen te gaan. Chirurgische manipulatie van de oogspieren kan bijvoorbeeld een oculocardiaal reflex oproepen dat leidt tot bradycardie wat dan met atropine kan worden verholpen. Het kan tevens gegeven worden om het sympathische en parasympathische zenuwstelsel in evenwicht te houden door het onderdrukken van de laatstgenoemde als deze te actief is (vagotonie). De doseringen die hiervoor gebruikt worden zijn lager dan de dosering die nodig is voor hallucinaties en een delier, hoewel het soms als bijwerking kan optreden. Vooral kinderen zijn daar gevoelig voor, omdat bij hen de bloed-hersenbarriere nog niet volledig is.


ketakoekjes zei:
Nou ja dat zal je toch zeker moeten merken? Je gaat er heel vreemd van hallucineren ofzo dus iemand moet het zeker hebben opgemerkt.
Klik om te vergroten...
Sola dosis facit venenum.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Lysergine
Ja, ik was van mn middel tot onder verdoofd, ik was dus gewoon wakker en heb alles uitgebreid kunnen zien, ik vond dat een leuke ervaring om mee te maken. Zit je gewoon mee te kijken terwijl ze in je enkel zitten te hakken en snijden lol! Een aanrader mocht je ooit eens een plaatselijke verdoving voorgesteld krijgen ipv een volledige.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Portobello zei:
Van wat ik heb gelezen is dat levensgevaarlijk en de effecten vergelijkbaar met een delirium. Daar vrijwillig voor kiezen klinkt a) suïcidaal en b) niet echt slim. Bedoel, als je a) zou zijn dan zou ik zelf eerder fentanyl pakken, want met een delirium uit het leven gaan is wel de rotste manier.
Klik om te vergroten...

Afhankelijk van je dosis kan het levensgevaarlijk zijn er zijn net als met ketamine plateau's bij het gebruik van Difenhydramine, met Datura niet want de werkzame stof die erin zit is ongekend. Als je toch een einde aan je leven zou willen maken zou je inderdaad beter fentanyl proberen want daar wordt je ademhaling zeer rustig van totdat je uiteindelijk helemaal stopt met ademen en flauwvalt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."