Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo verhaal + vraag over truffels

Paddo verhaal + vraag over truffels

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik heb vorig jaar zo een paddo kitje gekocht en daar een heleboel paddo's van geoogst. Ik heb deze goed gedroogd en in een pot bewaard en er in het afgelopen jaar een stuk of 5 keer van gegeten.

In mijn laatste paddo sessie heb ik 4gr gegeten met een beetje pindakaas. Het was in een appartement met mooi weer en de zon scheen naar binnen. Ik heb nog nooit zulke sterke visuals gehad. Intense kleuren. Closed eyes visuals waarbij ik in een 3D kamer keek waarin een soort van rood blok boter lag dat een pixel achtige structuur had. En het bewoog als ik er na keek. Als ik met open ogen naar de muur keek kwamen er allemaal plant achtige vormen uit de muur gekropen die doorzichtig waren maar je kon alsnog zien dat ze diepte hadden omdat ze schaduwen op zichzelf hadden.
Op een gegeven moment groeide er zo een plant naar me toe en leek me wel te observeren. In het hoogtepunt als ik mijn ogen dicht deed was alles een soort super drukke kleuren fractal soep en ik leek wel in een soort van Flow te zitten waarbij alles in elkaar overliep. Ik had dat nog nooit zo ervaren en het was op een een of andere manier super indrukwekkend.
In het einde van de trip keek ik richting de zon en het leek wel of ik in een soort euforie aan het kijken was. Het leek wel alsof de zon een soort van feest was.


Nu vroeg ik mij af. Ik vind paddo's altijd erg leuk. Maar ik heb moeite met ze binnen houden. Tijdens mijn trip moest ik overgeven. En ik was de helft van de tijd misselijk. En die misselijkheid voelt toch als een soort anker dat je in de realiteit houd. Nu heb ik ook wel eens truffels gegeten en daar heb ik nooit echt misselijkheid bij ervaren.
Maar ik vroeg mij af. Hoe moet ik truffels vergelijken met gedroogde paddo's?

Met paddos is dosering wel redelijk duidelijk. Het verhaal van de 5g heroic dose van McKenna geeft wel een guideline van hoeveel je ongeveer moet nemen.
Maar met truffels weet ik het niet zo goed. Wat voor dosis truffels zou je kunnen vergelijken met 5g droge paddenstoelen?

Ik heb een keer 17g truffels gegeten, maar omdat ik daar wiet bij gerookt had was de ervaring echt totale chaos. Een gedachte trip van de wiet en een visuele trip van de truffels samen was een behoorlijke mindfuck.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is natuurlijk geen exacte wetenschap, maar uit eigen ervaring heb ik altijd gevonden dat het elkaar niet zo heel veel ontloopt als je truffels vergelijkt met verse paddo's. (vrij veel ervaring mee: ik schat meer dan 70 trips in totaal, waarvan de meeste truffels) En bij droge paddo's is er de stelregel dat deze ongeveer 10 keer potenter per gram zijn dan verse door vochtverlies. 15 gram truffels is dus ongeveer gelijk aan 15 gram verse paddo's, wat weer ongeveer gelijk staat aan 1,5 gram gedroogde paddo's. In de praktijk merkte ik wel vaak dat ik iets meer paddo's nodig had om hetzelfde effect van 15 gram truffels te krijgen. Dus laat ik zeggen: 15 gram truffels staat gelijk aan 20 gram verse paddo's= 2 gram gedroogde paddo's. Terugrekenend zou 5 gram gedroogde paddo's dan op zo'n kleine 40 gram truffels uit komen. Bijna 3 pakjes truffels van 15 gram per stuk dus.

Maar nogmaals, het is alles behalve exacte wetenschap... Je kunt het bijvoorbeeld heel erg treffen met super potente truffels, maar ook pech hebben met zwakke...

Trouwens, het recente Terence McKenna experiment topic gaat net ook over die 5 dried grams "heroic dose" van McKenna. Dat moet je niet teveel als guideline zien vind ik zelf. Ik heb hoge doseringen gedaan en vaak voegt dat ook een groot element van verwarring toe, waar lagere doseringen net zo prachtig kunnen zijn en niet zo extreem intens en verwarrend. Ideaal met paddo's vond ik tussen de 30 en 40 gram vers. Maar lager gedoseerde trips zullen ook beïnvloed worden door eerdere hogere doseringen, waardoor je niet zoveel meer nodig hebt. Combineer dat met een introspectieve mindset en je kan zelfs op normale doseringen van 15-20 gram geweldig intense ervaringen hebben zonder alle verwarring van een high dose. Goede set en setting zijn meer aan te raden dan een mystieke ervaring proberen te forceren met een hoge dosering. Ga bijvoorbeeld mediteren tijdens een trip. Dat geeft je een enorme boost als dat lukt.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oef. Das best een boel truffels om weg te kouwen dan.

De truffel + wiet ervaring was mijn eerste ervaring met hallucinaties. En die ervaring was zo intens dat ik zeer voorzichtig ben met dosering.

Ik heb vorig jaar 4 keer paddo's gegeten en altijd rond de 2 / 3 gram dosis. En 3 gram was inderdaad niet altijd sterker dan 2 gram.
Ook heb ik ondervonden dat met wie ik trip ook flink verschil maakt.

Daarnaast heb ik met wiet zitten experimenteren in combinatie met een soort van meditatie. Ik rook eigenlijk nooit echt wiet omdat ik het psychedelische effect van wiet eigenlijk een beetje raar vind, maar ik heb ooit uit interesse zelf wat wiet gegroeid dus ik heb een paar potten vol met wiet en vorige herfst dacht ik laat ik eens gaan mediteren op wiet.

Toen wist ik de focus op mijn lichaam te leggen en dat gaf zo een zware euforie. ik wist niet wat me overkwam. Ik zat in een soort van gedachte loop waarbij ik probeerde liefde of rust te voelen met mijn lichaam door mijn ademhaling aan te passen. Mijn hele lichaam leek wel energie uit te stralen en ik kreeg een soort van bibber aanval wat echt super goed voelde. Na een tijdje dacht ik dat het bibberen te goed voelde en dat ik rustig aan moest doen dus ging ik heel diep en langzaam ademhalen. Daardoor ging mijn lichaam tintelen en raakte ik super kalm. Het gaf me een soort gevoel of ik mezelf aan het genezen was.
Daarna dacht ik. Als ik te rustig doe dan verdwijn ik strak nog.

Na het wiet mediteren heb ik ketamine eens geprobeerd en dat was ook wel een interessante ervaring. Ik voelde me zo kristal helder op dat spul. En veel had ik niet eens genomen. Alsof mijn hooft leeg was.

En na die 2 ervaringen heb ik toen 4 gram paddo's gegeten. En als ik dan op mijn rug lag terwijl ik onder het effect van de paddo's was en ik voelde de misselijkheid. Dan visualiseerde ik helderheid en ontspannenheid en dan verdween de misselijkheid en kwamen er allemaal gekke beelden en ervaringen naar boven.

Ik had het idee dat die laatste 4 gram ervaring echt bijna perfect was. Op de misselijkheid na.


Wie had ooit gedacht dat ik zo gefascineerd zou raken door paddenstoeltjes. Ik ben nu 31 en 10 jaar geleden moest ik niks hebben van drugs. Nu voel ik me net een ontdekkingsreiziger in mijn eigen lichaam. haha.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
Oef. Das best een boel truffels om weg te kouwen dan.
Klik om te vergroten...
Zelf dus geen ervaring met zoveel truffels. Ik rekende het door. (max 30 gram truffels gedaan zelf, max 70 gram paddo's) Als ik jou was zou ik niet 3 pakjes truffels op gaan eten, want soms kun je het dus treffen dat een pakje al veel sterker is dan normaal. Beter kun je wat high doses betreft gaan experimenteren met paddo's uit een kweekbak, dan kun je eerst zien hoe sterk die zijn met een lage dosering en dan weet je dat voor hogere doseringen en kom je niet voor verrassingen te staan.

Martinus zei:
De truffel + wiet ervaring was mijn eerste ervaring met hallucinaties. En die ervaring was zo intens dat ik zeer voorzichtig ben met dosering.
Klik om te vergroten...
Ja, wiet moet niet onderschat worden in combinatie met psychedelica. Ik ben er wel van genezen na een zware "bad trip" icm LSD.

Martinus zei:
Toen wist ik de focus op mijn lichaam te leggen en dat gaf zo een zware euforie. ik wist niet wat me overkwam. Ik zat in een soort van gedachte loop waarbij ik probeerde liefde of rust te voelen met mijn lichaam door mijn ademhaling aan te passen. Mijn hele lichaam leek wel energie uit te stralen en ik kreeg een soort van bibber aanval wat echt super goed voelde. Na een tijdje dacht ik dat het bibberen te goed voelde en dat ik rustig aan moest doen dus ging ik heel diep en langzaam ademhalen. Daardoor ging mijn lichaam tintelen en raakte ik super kalm. Het gaf me een soort gevoel of ik mezelf aan het genezen was.
Klik om te vergroten...
Mooi is dat hè :blush:

Martinus zei:
Daarna dacht ik. Als ik te rustig doe dan verdwijn ik strak nog.
Klik om te vergroten...
You're not wrong... :sweatsmile:

Martinus zei:
Wie had ooit gedacht dat ik zo gefascineerd zou raken door paddenstoeltjes. Ik ben nu 31 en 10 jaar geleden moest ik niks hebben van drugs. Nu voel ik me net een ontdekkingsreiziger in mijn eigen lichaam. haha.
Klik om te vergroten...
Ja, het is natuurlijk ook wel een heel bijzondere drug en soort drugs. :)
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja. ik moet zeggen. Die weefselkweek bakjes met mycelium er in zijn wel erg leuk om mee te spelen.
Zijn er verschillen tussen de Psilocybe cubensis strains? kwa smaak en effect? Of is het allemaal vrij subtiel? Ik had PES Amazonian gekocht vorig jaar en dat was een beetje een random gok want ik had geen idee waar ik op moest letten tussen al die strains.

Ik zit ook een beetje in mijn hooft met de zon. Dat deed me wel erg goed. Misschien dat ik een keer een lagere dosis ergens in de natuur eet als het in de zomer mooi weer is. Dan hang ik een hangmat tussen 2 bomen en ga ik daar lekker tot mezelf keren.

Kijken of ik van minder meer kan maken ^^
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Echt duidelijk verschil heb ik nooit gemerkt. Ja, verschil van trip tot trip maar dat is ook zo met dezelfde soort.

Ja mooi weer is wel een meerwaarde. Mits je overdag en/of buiten tript dan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."