Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen en deurtjes die je niet open wilt hebben

Trippen en deurtjes die je niet open wilt hebben

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PLALid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste medetrippers!

Afgelopen weekend heb ik getript op truffels. Een niet hele zware dosis, maar met weer mooie inzichten.
Ik lees wel eens verhalen over een hoge dosis psychedelica waarbij het voor kan komen dat er deurtjes in je hoofd open gaan die voor een rede dicht zitten.
Nou had ik van het weekend bijna zn ervaring en ik was benieuwd of iemand dit herkend, niet specifiek hetzelfde scenario, maar meer dat je dingen hebt gezien die je niet hadden willen zien.
Bij mij was het als volgt: ik was in een kamer die voor een deel in 2e gesplitst was waardoor ik niet alle hoeken kon zien. In liep door de kamer, waardoor het perspectief richting een hoek ging waarvan in wist dat er volwassen sex hadden met kinderen. Ik schrok zo van de paar seconde die in mijn hoofd werden afgespeeld dat voordat ik het daadwerkelijk kon zien ik mijn ogen alweer open had. Mijn trip was na dit scenario aardig verpest.
Ik heb nog niet de behoefte gehad om op een hoge dosis te trippen, maar ik ben benieuwd of iemand een vergelijkbaar iets heeft meegemaakt en dusdanig hard aan het trippen was dat je het scenario niet af kon breken en je dus dingen onder ogen hebt gezien die je niet had willen zien.

Hooi,

PLA
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zelf niet meegemaakt maar je beschrijving klinkt herkenbaar voor dingen die ik al op internet gelezen heb.
Je beschrijving doet me beetje denken aan dit trip report:
https://m.psychonautwiki.org/wiki/Experience:Mushrooms_and_Snuff_Films_--_Trip_Report_(3.5_grams)

As I’m thinking about torture and murder and violence, I begin to quite vividly remember and essentially ended up reliving watching an Eastern European snuff film that I had seen before called 3 Guys 1 Hammer. It’s basically an 8 minute long torture snuff film that took place in a forest in Ukraine of 2 guys targeting this older man who was riding a bike, and they killed him with a hammer and tortured him with it and with a screwdriver and I had to relive watching it with all the details and sounds and everything. And it wasn’t like it was simply in my head either it was like I could actually see the murder laid out in front of me and in 3D like I could look at it and hear it from different angles and could see the guy’s bloody face pulsating and all that and he was screaming as well which I could internally hear.

Well even though this visual sequence of the experience sounds horrible and borderline nightmarish it wasn’t actually that bad while it was happening. I think I was sort of forced to be content or okay with it and accept it but not that much pressure was required for that because I already felt great like a million bucks and like everything happens for a reason. I felt sort of like a God or like I was just in this Godly headspace or looking at everything from the viewpoint of a higher entity or force, and I just felt great physically and cognitively. The interesting thing was that after I relived watching that whole scenario, I couldn’t remember it anymore. It’s like it showed me it or made me re-see it and somehow from doing that it purged it from my memory completely. I can’t even remember how it looked or felt when it happened I just remember that it did happen. It was like a catharsis or releasing of some sort, but instead of with emotion it was with this memory, so it was purging or cleansing this “painful” memory from my mind, and to this day I still cannot remember it or the details of the video. I don’t want to watch any more videos like that ever again because I do not want to have to relive them so I can purge them out because that’s really how this stuff works, unfortunately. You have to face something in its full glory before you can expel it for good for some reason.
Klik om te vergroten...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lees wel eens verhalen over een hoge dosis psychedelica waarbij het voor kan komen dat er deurtjes in je hoofd open gaan die voor een rede dicht zitten.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet wat jij leest, maar alle deurtjes mogen gewoon open hoor, dat is zelfs DE bedoeling.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat de deurtjes niet het probleem zijn, maar de angst voor de deurtjes. Psychedelica heeft de kracht om je perceptie van de wereld geheel op zijn kop te zetten. Dat heeft het bij mij wel gedaan. Ik voel me er erg blij onder en vrij.
Maar ik was niet gelukkig in mijn oude perceptie van de wereld. Ik voelde in de maatschappelijke mindset alleen maar angst en doom.

Als ik nu een deur of een gat in mijn voel dan spring ik er gewoon in.
Ik maak me niet meer druk over wat ik ervaar. Zelfs als het raar is.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
PLA zei:
Beste medetrippers!

Afgelopen weekend heb ik getript op truffels. Een niet hele zware dosis, maar met weer mooie inzichten.
Ik lees wel eens verhalen over een hoge dosis psychedelica waarbij het voor kan komen dat er deurtjes in je hoofd open gaan die voor een rede dicht zitten.
Nou had ik van het weekend bijna zn ervaring en ik was benieuwd of iemand dit herkend, niet specifiek hetzelfde scenario, maar meer dat je dingen hebt gezien die je niet hadden willen zien.
Bij mij was het als volgt: ik was in een kamer die voor een deel in 2e gesplitst was waardoor ik niet alle hoeken kon zien. In liep door de kamer, waardoor het perspectief richting een hoek ging waarvan in wist dat er volwassen sex hadden met kinderen. Ik schrok zo van de paar seconde die in mijn hoofd werden afgespeeld dat voordat ik het daadwerkelijk kon zien ik mijn ogen alweer open had. Mijn trip was na dit scenario aardig verpest.
Ik heb nog niet de behoefte gehad om op een hoge dosis te trippen, maar ik ben benieuwd of iemand een vergelijkbaar iets heeft meegemaakt en dusdanig hard aan het trippen was dat je het scenario niet af kon breken en je dus dingen onder ogen hebt gezien die je niet had willen zien.

Hooi,

PLA
Klik om te vergroten...
Beste is te observeren en niet te interpreteren, tijdens de trip. Ontspan en relax! :) En evt verontrustende beelden komen voor maar identificeer je er niet mee. Zoals ze in bepaalde meditatiekringen zeggen- je bent niet je gedachten of gevoelens. Dit zijn dingen van voorbijgaande aard. Je kan vanuit de stilte van je kern je eigen gedachten, beelden, gevoelens, geluiden (etc.) observeren. Wanneer je zo observeert komen er vanzelf inzichten over die beelden naar boven, maar ga er niet naar op zoek.
P
PLALid
01-01-2024, 00:00
#6
שמש zei:
Beste is te observeren en niet te interpreteren, tijdens de trip. Ontspan en relax! :) En evt verontrustende beelden komen voor maar identificeer je er niet mee. Zoals ze in bepaalde meditatiekringen zeggen- je bent niet je gedachten of gevoelens. Dit zijn dingen van voorbijgaande aard. Je kan vanuit de stilte van je kern je eigen gedachten, beelden, gevoelens, geluiden (etc.) observeren.
Klik om te vergroten...

Mooi verwoord. Wat het hele idee voor mij minder heftig maakte was dat ik tijdens het trippen voelde dat ik iets ging zien waar ik heel veel afkeur voor had.
Ik zie het geheel ook niet te zwaar in, ben er niet heel veel mee bezig, maar mn gedachten gaan er wel af en toe nog eens naar toe
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
PLA zei:
Mooi verwoord. Wat het hele idee voor mij minder heftig maakte was dat ik tijdens het trippen voelde dat ik iets ging zien waar ik heel veel afkeur voor had.
Ik zie het geheel ook niet te zwaar in, ben er niet heel veel mee bezig, maar mn gedachten gaan er wel af en toe nog eens naar toe
Klik om te vergroten...
Ik zou dat soort beelden niet te letterlijk nemen. Het zijn beelden vanuit je onderbewustzijn, zoals in dromen. Misschien staat het ergens symbool voor. Maar misschien is het gewoon doordat je wat gespannen was op het moment? Ook is het gebruikelijk dat in bepaalde fasen van psilotrips (meestal aan het begin) het wat duister wordt. Als het even wat te benauwend wordt, breek jezelf ervan los door lekker uit het raam te kijken of even in de tuin te gaan wandelen oid. Dit doet vaak wonderen en word je ineens gegrepen door de kleuren van een mooie bloem.. Of even ontspannen te gaan liggen, knellende kleren uit te doen. Zo kan je actief je trip sturen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb wel eens gedacht dat ik in een simulatie leefde in een trip. En dat was geen leuke simulatie. Er was een groot rood oog die iedereen uit de simulatie zou verwijderen die zich bewust was geworden van de simulatie en het bestaan van het rode oog.
Waar die gedachte vandaan kwam weet ik niet maar ik voelde op dat moment de meest zuivere vorm van angst.
Dat was mijn eerste trip ervaring. :P ik was meteen goed begonnen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
Martinus zei:
Ik heb wel eens gedacht dat ik in een simulatie leefde in een trip. En dat was geen leuke simulatie. Er was een groot rood oog die iedereen uit de simulatie zou verwijderen die zich bewust was geworden van de simulatie en het bestaan van het rode oog.
Waar die gedachte vandaan kwam weet ik niet maar ik voelde op dat moment de meest zuivere vorm van angst.
Dat was mijn eerste trip ervaring. :P ik was meteen goed begonnen.
Klik om te vergroten...
Op welk middel had je dat? Geen leuk begin idd.
P
PLALid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Ik heb wel eens gedacht dat ik in een simulatie leefde in een trip. En dat was geen leuke simulatie. Er was een groot rood oog die iedereen uit de simulatie zou verwijderen die zich bewust was geworden van de simulatie en het bestaan van het rode oog.
Waar die gedachte vandaan kwam weet ik niet maar ik voelde op dat moment de meest zuivere vorm van angst.
Dat was mijn eerste trip ervaring. :P ik was meteen goed begonnen.
Klik om te vergroten...
Lord of the Rings :tongueout: ?
Maar dat is wel een heftige eerste ervaring inderdaad. Ik heb ondertussen aardig wat trip ervaring, maar dit dus niet eerder mee gemaakt. Wel dat het me eens teveel werd, maar wat dan teveel was, geen idee. Muziek uit gezet (Ott, dikke tip) en toen ging het vrij snel weer prima
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja. Ik had sauron in mij hoofd.
Het was zeer intens.
Maar het was geen slechte ervaring

Ik had 17gram truffels + een goede bowl vol wiet op mijn bong gerookt op het punt dat de trip opkwam.
De reden was omdat ik dacht dat de truffels niet werkte.
:P Typisch wat je dus niet moet doen.

De truffels en wiet hebben me in die avond goed binnenstebuiten gehaald. Het liet me alles zien wat ik niet wou zien.
Soms is het beste medicijn een bittere pil :blush:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Martinus zei:
Ja. Ik had sauron in mij hoofd.
Het was zeer intens.
Maar het was geen slechte ervaring

Ik had 17gram truffels + een goede bowl vol wiet op mijn bong gerookt op het punt dat de trip opkwam.
De reden was omdat ik dacht dat de truffels niet werkte.
:P Typisch wat je dus niet moet doen.

De truffels en wiet hebben me in die avond goed binnenstebuiten gehaald. Het liet me alles zien wat ik niet wou zien.
Soms is het beste medicijn een bittere pil :blush:
Klik om te vergroten...
Denk dat het vooral de wiet is die de mindfucker was. Truffels hebben me nog nooit verraden. Wiet daarentegen...
Mijn eerste LSD ervaring was trouwens ook in combi met hash. En ook een slecht idee.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij mij fucked wiet standaard met mijn mind. Met of zonder andere drug.

Ik zie wiet onder meer als een gedachten booster. Ik lijk wel dieper en verder na te kunnen denken over alles. Alleen dat is in essentie ook wat paranoïde is. Ver doordenken over een toekomstige bedreiging.

Als je dat meng met truffels wat ik zie als een 3de oog booster. Dan krijg je rare dingen.
Dan worden al je gekke wiet fantasieën die een likje paranoïde bevatten opeens gevisualiseerd.
Tis alsof je je angsten ervaar.
Maar een angst ervaren en het overleven is vaak ook de manier om het te overwinnen.
Dus het kan wel therapeutisch zijn.

Alvast zo vat ik het een beetje op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."