Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer Psilocybe cubensis, enkele vraagjes.

Eerste keer Psilocybe cubensis, enkele vraagjes.

3 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Acidcat zei:
- Worden de kopjes opgegeten? Ook die van degene die iets te laat geplukt zijn en daarbij open zijn, de sporen zichtbaar vertonen, en toch een donker vochtje achterlaten op het papiertje waar ze liggen te drogen. Het lijkt me beter van niet maar ik smijt liever niets redeloos weg.
Klik om te vergroten...
Ik at ze altijd gewoon op, ook al waren ze open gegaan.

Acidcat zei:
- Ik vernam dat 2 gram een lichte tot normale trip belooft. Ik weeg zelf 75kg. De kleinere zullen sneller droog zijn dus denk eerder die te kiezen en de grotere nog even te laten liggen.
Denkt U daar anders over? Heeft U suggesties?
Klik om te vergroten...
20 gram vers/2 gram droog is een normale dosering ja.

Pas op met de hele kleintjes. (aborts) Die kunnen mogelijk veel sterker zijn dan de grotere per gram.

Acidcat zei:
- Als 2 gram aan kleine fijne stammetjes dan toch iets te licht blijkt te zijn, kan ik dan na pakweg 2 uurtjes nog wat bijnemen of heeft dit geen nut?
Klik om te vergroten...
Je kunt het proberen, maar als het goed is heeft dat weinig effect op de intensiteit, enkel op de duur van de trip.

Acidcat zei:
- Als ik ze wil innemen met een theetje, laat ik deze dan intrekken samen met het theezakje, of hak ik deze fijn en gaan ze rechtstreeks in de theekop?
Klik om te vergroten...
Kook water. (iets meer dan de inhoud van je mok waaruit je het gaat drinken. Hak/prak je paddo's zo fijn als mogelijk. Laat het water even afkoelen zodat het niet meer kookt en gooi dan je paddo's in het water. Laat dat zo'n 20 minuten staan en zet het vuur eventueel weer even zachtjes op om straks geen koude thee te hoeven drinken. (maar laat het nooit koken!!) Roer zo nu en dan even om en na de 20 minuten kun je het afgieten in je mok. Tenminste, zo doe ik het altijd met truffels. Het lijkt me dat dit met paddo's zo ook kan. Voeg dan eventueel je theezakje nog toe voor de smaak.

Acidcat zei:
- Als laatst, hebben deze mushrooms een gedeelde cooldown met 1P-LSD?
Klik om te vergroten...
Tolerantie bedoel je. Ja, ze hebben kruistolerantie. Dus daar moet je rekening mee houden.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi @Acidcat ,

Ten eerste van harte welkom op het forum! Ik weet niet op al je vragen antwoord maar ik zal proberen even met je mee te denken...
Acidcat zei:
- Ik vernam dat 2 gram een lichte tot normale trip belooft. Ik weeg zelf 75kg. De kleinere zullen sneller droog zijn dus denk eerder die te kiezen en de grotere nog even te laten liggen.
Klik om te vergroten...
Voor de meest gebruikelijke paddosoort (Mexicana) gold dat 2 gram gedroogd inderdaad een leuke kennismaking/ bescheiden dosis was. Ik weet niet of jouw soort sterker/zwakker zijn dan de Mexicana's. Je lichaamsgewicht zal misschien een impact hebben maar lijkt, in tegenstelling tot bij mdma, niet doorslaggevend.

Acidcat zei:
- Als 2 gram aan kleine fijne stammetjes dan toch iets te licht blijkt te zijn, kan ik dan na pakweg 2 uurtjes nog wat bijnemen of heeft dit geen nut?
Klik om te vergroten...
Je bouwt heel snel tolerantie op na inname. Na 2 uur bijpakken zal nog wel iets doen maar de trip waarschijnlijk vooral verlengen. Zelf ben ik voorstander van in principe bij psychedelica niet bij te nemen maar gewoon je dosis te accepteren. Als het te mild is kun je de volgende keer gewoon meteen meer nemen toch?

Acidcat zei:
- Als ik ze wil innemen met een theetje, laat ik deze dan intrekken samen met het theezakje, of hak ik deze fijn en gaan ze rechtstreeks in de theekop?
Klik om te vergroten...
Fijnhakken en een tijdje in warm (maar niet te heet) water laten trekken. Eventueel kun je ook de stukjes alsnog opeten.

Acidcat zei:
- Als laatst, hebben deze mushrooms een gedeelde cooldown met 1P-LSD?
Klik om te vergroten...
Ik weet niet wat je met "cooldown" bedoeld. Maar er is inderdaad sprake van kruistolerantie. Ik zou minstens twee weken tussen een (1P) LSD ervaring en een paddo ervaring wachten.

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten.
Veel plezier met je trip!
A
AcidcatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,

hartelijk bedankt voor de reacties.
Met cooldown bedoelde ik inderdaad de tijd tot de tolerantie gezakt is, gamertaal krijgt soms de bovenhand :).
Dankjewel voor uw precieze antwoorden, nu weet ik alles wat ik wou.

Take care.
A
AcidcatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goeidag,

mijn Psilocybe cubensis Mexican zijn bijna droog en ik zou deze voor de eerste keer willen gebruiken.
Ik heb het handboek hierboven gelezen maar vond de antwoorden op mijn vragen er niet tussen.

Deze zijn:
- Worden de kopjes opgegeten? Ook die van degene die iets te laat geplukt zijn en daarbij open zijn, de sporen zichtbaar vertonen, en toch een donker vochtje achterlaten op het papiertje waar ze liggen te drogen. Het lijkt me beter van niet maar ik smijt liever niets redeloos weg.
- Ik vernam dat 2 gram een lichte tot normale trip belooft. Ik weeg zelf 75kg. De kleinere zullen sneller droog zijn dus denk eerder die te kiezen en de grotere nog even te laten liggen.
Denkt U daar anders over? Heeft U suggesties?
- Als 2 gram aan kleine fijne stammetjes dan toch iets te licht blijkt te zijn, kan ik dan na pakweg 2 uurtjes nog wat bijnemen of heeft dit geen nut?
- Als ik ze wil innemen met een theetje, laat ik deze dan intrekken samen met het theezakje, of hak ik deze fijn en gaan ze rechtstreeks in de theekop?
- Als laatst, hebben deze mushrooms een gedeelde cooldown met 1P-LSD?

Alvast bedankt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."