Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBolivian torch (penis plant) tips.

Bolivian torch (penis plant) tips.

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste leden

Ik heb 2 peyotes en een san pedro besteld.
Die kwam oorspronkelijk in potjes en konden op de vensterbank hun breiwerk doen.

Nu kreeg ik mail dat de san pedro niet meer voorradig was en heb ik ter compensatie deze gevraagd en toegestuurd gekrege (moet hem nog ontvangen)
www.zamnesia.nl

Boliviaanse Torch 'Monstrose' (Penis Plant)

De "monstrose" versie van Boliviaanse Torch (Echinopsis lageniformis) is een speciale cactus, ook wel "Penis Plant" genoemd. "Monstrose" betekent dat dit een gemuteerde versie is van de originele cactus, in dit geval de Boliviaanse Torch. Een gemuteerde cactus groeit abnormaal en kan dus een...
www.zamnesia.nl www.zamnesia.nl

Het is de eerste x dat ik mescaline cacti ga houden en de eerste keer dat ik een cloon krijg zoals deze bolivian torch.

Op de site staat eigenlijk weinig info over hoe ik hem toegestuurd krijg en weet niet goed wat ik nu moet aan vangen met deze stek.

En dan bedoel ik , heeft deze al wortelgroei ?
Moet ik nog speciale gel of substantie halen om zoals bvb bij stekken van weedplanten wortelgroei te krijgen ?
Ik had hier graag een beetje meer info over gehad.

Ik ga vanavond nog wat YouTuben en googelen , maar vragen kan geen kwaad imo :)

Alvast bedankt.

Inner.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Met deze video kom ik al een heel eind.
Toch nog een vraag.

Mij stek zal maar tussen den 7 en de 12cm lang ziznj , en ik zie nu welke monsterstekken deze man plant , en hoe diep hij deze pot..
Hoe diep moet ik men stek in gaan potten ?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bon, ik zie dit nu pas staan, maar ik heb misschien al wel iets. Ne maat van mij is verantwoordelijke voor de cactussen in ne plantentuin (das ne cactus-encyclopedie). Spijtige is dat hij f*cking moeilijk te bereiken is. Heb hem kort uw vragen doorgestuurd, nu hopen dat hij snel reageert. Wanneer zou uw stekske toekomen?

Mijn eigen ervaring met het stekken van cactussen en vetplanten is dat het heel simpel is: stukske afbreken, stukske in de vochtige grond steken en wachten. Maar deze is wel iets meer kostbaar, dus wacht ik liever op de info van M. Iedereen zegt dat het stekken van cactussen heel makkelijk is, maar in de realiteit is het make or break... En ge wilt hem waarschijnlijk ni opf*cken...

PS: Zou alle info trouwens niet meekomen met uw stekske??
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
geflipt zei:
Bon, ik zie dit nu pas staan, maar ik heb misschien al wel iets. Ne maat van mij is verantwoordelijke voor de cactussen in ne plantentuin (das ne cactus-encyclopedie). Spijtige is dat hij f*cking moeilijk te bereiken is. Heb hem kort uw vragen doorgestuurd, nu hopen dat hij snel reageert. Wanneer zou uw stekske toekomen?

Mijn eigen ervaring met het stekken van cactussen en vetplanten is dat het heel simpel is: stukske afbreken, stukske in de vochtige grond steken en wachten. Maar deze is wel iets meer kostbaar, dus wacht ik liever op de info van M. Iedereen zegt dat het stekken van cactussen heel makkelijk is, maar in de realiteit is het make or break... En ge wilt hem waarschijnlijk ni opf*cken...

PS: Zou alle info trouwens niet meekomen met uw stekske??
Klik om te vergroten...
Heb ze al hoor :grin: staan lekker onder de paraplu buiten :grin:

15970782667082395059545896991472.jpg
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#5
Moh hoe cute zijn die! Ik heb zo'n 20 jaar geleden ene gekocht in NL, ik dacht ne San Pedro.
Ma ni om te groeien, gewoon om te consumeren. Degoutant vies spul wel!!!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb nog heel wat opzoekwerk over wanneer Ik ze kan oogsten.

Maar weet nie al welk onderhoud voeding en licht ze nodig hebben.

Edit , ik laat het drogen tot poeder en steek het in capsules voor consumptie.
Geen last van de smaak :grin:
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#7
inner_search zei:
ik laat het drogen tot poeder en steek het in capsules voor consumptie.
Geen last van de smaak :grin:
Klik om te vergroten...
pfff, pussy! :tilttearlaugh:

Heb wel nog wat info van M. ivm water geven.

maart-september : gieten, en elke ochtend vernevelen om de dauw na te bootsen
sept/okt-maart : geen druppel water
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
geflipt zei:
pfff, pussy! :tilttearlaugh:

Heb wel nog wat info van M. ivm water geven.

maart-september : gieten, en elke ochtend vernevelen om de dauw na te bootsen
sept/okt-maart : geen druppel water
Klik om te vergroten...
Vernevelen doe ik nu al , in heb ze gekocht en direct overgroot heb ze een wat bewaterd gisteren , vandaag niet.
Kga ze nu binnen halen.
Als ze genoeg wortel hebben geef ik alleen nog maar bodem verwatering om nog meer de echte levensomstandigheden na te bootsen.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#9
ZE hebben normaal niet echt andere voeding als andere cactussen nodig.
Ik kan me wel herinneren toen ik veel cactussen had en kweekte dat je de stek eerst nog een tijd moest laten drogen (ong 3 weken) nadat je hem in een pot zette en de grond moest in het begin ook niet nat zijn. Ik zou zou zeker nog niet teveel water geven nu.
Een site vol goede tips over de verzorging en het kweken en de aankoop van mescalinebevattende cactussen:

Peyote Paradise, Mescaline Cactussen specialist !

Mescaline Cactus soorten, vormen en variëteiten, stekken en planten, van jong tot heel oud. Peyote Cactus, San Pedro Cactus, Peruvian Torch Cactus, Bolivian Torch, Achuma Cactus, nu ook de Kale San Pedro ! Castaneda boeken, Cactusmest, grond.
www.peyote-paradise.nl www.peyote-paradise.nl
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
jam zei:
ZE hebben normaal niet echt andere voeding als andere cactussen nodig.
Ik kan me wel herinneren toen ik veel cactussen had en kweekte dat je de stek eerst nog een tijd moest laten drogen (ong 3 weken) nadat je hem in een pot zette en de grond moest in het begin ook niet nat zijn. Ik zou zou zeker nog niet teveel water geven nu.
Een site vol goede tips over de verzorging en het kweken en de aankoop van mescalinebevattende cactussen:

Peyote Paradise, Mescaline Cactussen specialist !

Mescaline Cactus soorten, vormen en variëteiten, stekken en planten, van jong tot heel oud. Peyote Cactus, San Pedro Cactus, Peruvian Torch Cactus, Bolivian Torch, Achuma Cactus, nu ook de Kale San Pedro ! Castaneda boeken, Cactusmest, grond.
www.peyote-paradise.nl www.peyote-paradise.nl
Klik om te vergroten...
Thx man !
De penis cacti had al 2 wortelscheuten en kon ik direct potten , heeft ondertussen al wat wortel bij want hij staat al steviger nu !
Vanaf volgende maand begin ik met wateren en voeding.
De peyotes heb ik overgepot in iets grotere potjes en moet ik zeker nog 2 maand geen water en voeding geven , enkel vernevelen sochtens.

De penis cacti is aan het "bloeden" nu.
Was wat van de stress.
20200812_143818.jpg
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het moeilijkste lijkt mij niet om die kleintjes groot te krijgen, maar om de dosis te bepalen...
Als ik onderstaand artikel mag geloven hebben wij destijds eerder een md genomen!
(wel een zeer interessant artikel, misschien ken je het al)

M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
IMG-20200827-WA0004.jpeg20200828_104032.jpg

Ik heb meer dan een jaar terug zaden gekocht van bolivian torch en sanpedro cactus uit zweden.
Dit is het resultaat na een jaar op de vensterbank. Ik ben niet zo goed in cactus groeien ben ik bang
Heb van de week maar een groeilamp gekocht voor mijn planten. Kijken of dat helpt.

Ik heb zelf ook wel interesse in de cactus trip, maar heb mezelf wel redelijk diep verdiept in het groeien van cactus en tenzij ze een bepaalde licht intentie krijgen groeien ze niet veel. Jouwe is wel een cutting van een volwassen plant dus dat zal wel een stuk sneller gaan dan mijn zaailingen.

peyote groeit absurd langzaam en daar ben ik maar niet aan begonnen. Je kan ze wel graften op andere planten en zo het groeiproces versnellen, maar zo ver ben ik nog niet gekomen met mijn geknutsel met planten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."