Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSan pedro kweekset bruine schimmel?

San pedro kweekset bruine schimmel?

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
Reptile88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi .

Ik heb een San Pedro kweekset onder een warmtematje staan op 22 graden sinds 12 dagen.

Het dekseltje van het bakje moest toe blijven volgens de handleiding maar ik heb het toch eens 2 keer opengedaan omdat het te vochtig leek.

Nu merkte ik gisteren bruine plekken op is dit schimmel denken jullie?
Zie fotoScreenshot_20230404-183709_WhatsApp.jpgScreenshot_20230404-183717_Photos.jpg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die bruine plekken, waren dat je San Pedro's?

R.I.P.

Ik kan verder ook geen Pedro's in de foto spotten. Durf ook niet te zeggen wat hier gebeurt is. De meeste schimmel is wit bij zaailingen. Dus ik zou eerder zeggen een bacteriële infectie.

Superol is je grootste vriend in dit soort situaties. Maar dan moet je er heel snel bij zijn.

Was er überhaupt al iets opgekomen van de zaden?

Hoe heb je gezaaid? En hoe steriel heb je gewerkt?

Steriel werken is oh, zo belangrijk bij cactus zaailingen. Je gaat namelijk dat bakje maandenlang afgesloten laten staan in een vochtige en warme omgeving. De ideale groeiomstandigheden voor allerlei narigheid.

Ik heb hier volgens mij ook al weleens over geschreven in mijn psychoactieve cactus show-off topic.

Mocht er nog niets boven zijn gekomen van de zaden, zou ik zelf besproeien met superol oplossing. Eventueel misschien zelfs met alcohol, maar dan moet je het bakje even open laten denk ik. Denk niet dat het goed is voor de cactussen om langdurig in de alcohol te zitten.
R
Reptile88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
1st handen en onderarmen grondig gewassen

25 gaatjes in de bodem van het bakje geboord

De kleine steentjes op de bodem verdeeld

De zakjes substraataarde en zand mengen boven de steentjes verdelen

Bakje zonder deksel(miss is dat de fout zonder deksel) in de microgolf laagste stand voor 35 minuten steriliseren

Daarna de mix van de aarde en zand bewateren en met gewassen handen in knijpen. Wachten en herhalen tot er geen vocht meer uitkomt met knijpen

Zaadjes 2 tot 5 mm in de grond met potlood geduwd

Op een eetbord gezet het bakje. Deksel erop en op warmtmatje 5 watt met een terrariumtemperatuurmetertje tegen het bakje, in een kamer waar beetje licht binnenkomt via raam maar geen zon op het bakje.

Na 2 weken zouden de kopjes komen en boorde ik 1 gaatje in deksel als het goed ging en zo op de duur meer. Maar er is nog niks uitgekomen alleen die bruine plekken.

Ik ga meteen wat pure alcohol erop spuiten en even open laten staan.
R
Reptile88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook heb ik ondertussen een San Pedro van 25 cm ofz besteld van *modknip* (hier kwam de growkit niet vandaan)
en heb hier 5 zaadjes meegekregen van San Pedro cacti, ik ga hier op het forum eens kijken voor een andere manier om die tot cactus te krijgen.
Moest iemand via dit topic daarover tips willen geven mag ook.
Grtz
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Reptile88 zei:
Ook heb ik ondertussen een San Pedro van 25 cm ofz besteld van *modknip* (hier kwam de growkit niet vandaan)
en heb hier 5 zaadjes meegekregen van San Pedro cacti, ik ga hier op het forum eens kijken voor een andere manier om die tot cactus te krijgen.
Moest iemand via dit topic daarover tips willen geven mag ook.
Grtz
Klik om te vergroten...
Het noemen van verkooppunten is niet toegestaan. Voor deze keer krijg je een waarschuwing, maar lees de forumregels nog even goed.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Reptile88 zei:
1st handen en onderarmen grondig gewassen

25 gaatjes in de bodem van het bakje geboord

De kleine steentjes op de bodem verdeeld

De zakjes substraataarde en zand mengen boven de steentjes verdelen

Bakje zonder deksel(miss is dat de fout zonder deksel) in de microgolf laagste stand voor 35 minuten steriliseren

Daarna de mix van de aarde en zand bewateren en met gewassen handen in knijpen. Wachten en herhalen tot er geen vocht meer uitkomt met knijpen

Zaadjes 2 tot 5 mm in de grond met potlood geduwd

Op een eetbord gezet het bakje. Deksel erop en op warmtmatje 5 watt met een terrariumtemperatuurmetertje tegen het bakje, in een kamer waar beetje licht binnenkomt via raam maar geen zon op het bakje.

Na 2 weken zouden de kopjes komen en boorde ik 1 gaatje in deksel als het goed ging en zo op de duur meer. Maar er is nog niks uitgekomen alleen die bruine plekken.

Ik ga meteen wat pure alcohol erop spuiten en even open laten staan.
Klik om te vergroten...

Hmm klinkt wel alsof het gewoon zou moeten werken. 25 minuten in de magnetron is wel extreem lang though 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."