Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMescaline extractie San Pedro/Peyote

Mescaline extractie San Pedro/Peyote

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
ReyesMendez97Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo lieve lezers!


Zoals de titel van het topic vermeldt ben ik geintresseerd in de extractie van mescaline uit de San Pedro/Peyote cactus.
Ik kan online maar beperkte informatie vinden, de informatie die ik vind vermelden bijna allemaal dezelfde methode echter ben ik ervan overtuigd dat er meer en wellicht betere manieren zijn om de werkzame stof uit de cactus te halen.

Als jullie hierover wat weten, hoor ik graag wat van jullie!


Alvast bedankt!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is mescaline legaal of niet?

Ingewikkeld...

Nederland:

Mescaline staat dacht ik op de opiumlijst maar het bereiden van psychoactieve paddestoelen is weer niet strafbaar.

Belgie:

Peyote zelf bezitten is bovendien strafbaar.

Mescaline - DHPedia

dhpforum.nl dhpforum.nl
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vragen over de productie/extractie van illegale middelen zijn in elk geval niet toegestaan hier. Mescaline is een verboden stof maar je mag wel de mescaline houdende cactussen bezitten.

Kortom, ik denk dat de vraag onbeantwoord blijft...
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eens rondvragen op Reddit
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Trippi zei:
Vragen over de productie/extractie van illegale middelen zijn in elk geval niet toegestaan hier. Mescaline is een verboden stof maar je mag wel de mescaline houdende cactussen bezitten.

Kortom, ik denk dat de vraag onbeantwoord blijft...
Klik om te vergroten...
Ik snap de forumregel rondom productie hier nooit helemaal. Want je mag wel praten over wiet kweken en paddo's kweken (beide strafbaar), praten over een aceton-wash van amfetamine mag ook (terwijl dat een strafbare bewerking is van een verboden drug), maar extractie-praktijken uit cactussen mag niet (terwijl dat net zoals een aceton-wash een strafbare bewerking is, maar dan van een plant die op zichzelf niet verboden is).

Maar goed ik denk dan altijd maar dat het kweken van wiet en paddo's wat meer ingeburgerd is, en dat er bij het extraheren van drugs al snel wordt gedacht aan een soort chemicaliën die dan slecht voor je zijn omdat ze chemisch zijn, terwijl de aceton-wash dan een voorbeeld zou zijn van harm-reduction ofzo.

De logica erachter is me alleen niet helemaal duidelijk.

Anyways. Ik zou @ReyesMendez97 aanraden om even op DMT-nexus.me te zoeken naar antwoorden op deze vraag want daar staan ze wel :wink:

ReyesMendez97 zei:
Zoals de titel van het topic vermeldt ben ik geintresseerd in de extractie van mescaline uit de San Pedro/Peyote cactus.
Ik kan online maar beperkte informatie vinden, de informatie die ik vind vermelden bijna allemaal dezelfde methode echter ben ik ervan overtuigd dat er meer en wellicht betere manieren zijn om de werkzame stof uit de cactus te halen.
Klik om te vergroten...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Is mescaline legaal of niet?

Ingewikkeld...

Nederland:

Mescaline staat dacht ik op de opiumlijst maar
Klik om te vergroten...
Mescaline is inderdaad een harddrug volgens de Opiumwet. Daarnaast is nog apart verboden om een extract te maken van een plant met als doel om daarmee verboden drugs uit te isoleren. Uit jurisprudentie van voorgaande internationale rechtspraak blijkt echter dat de staat niet simpelweg alle planten kan verbieden die een illegale stof blijken te bevatten. Dus een land moet apart maatregelen nemen om specifieke planten te benoemen die verboden zijn. Om die reden zijn san pedro en peyote cacti in Nederland en veel andere landen niet strafbaar.
Casrus zei:
het bereiden van psychoactieve paddestoelen is weer niet strafbaar.
Klik om te vergroten...
Schimmels bestaan in vier stadia: de sporen, de schimmeldraden (mycelium), de vruchtlichamen (paddo's / paddenstoelen), en de truffels.
In de Opiumwet staat een lijst met tientallen verschillende soorten schimmels. Maar het verbod is alleen van toepassing op de vruchtlichamen, en niet op de sporen, de schimmeldraden en de truffels.

Daarom mogen er wel kweekpakketten verkocht worden met schimmeldraden, maar worden diezelfde kweekpakketten strafbaar op het moment dat er vruchtlichamen (paddo's) op verschijnen.
s
sabbieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een vraagje. Eind deze maand ga ik een lichte dosis San Pedro drinken. Ik ben wel gewend om 's avonds een jointje te roken, moet ik hiermee stoppen in de aanloop naar de sessie? Ik rook al 20jaar ongeveer en deed vroeger ook nog andere dingen. Ik vind daar nergens info over.
De persoon die me begeleidt is bij me van 10 tot 18u
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
sabbie zei:
Ik heb een vraagje. Eind deze maand ga ik een lichte dosis San Pedro drinken. Ik ben wel gewend om 's avonds een jointje te roken, moet ik hiermee stoppen in de aanloop naar de sessie? Ik rook al 20jaar ongeveer en deed vroeger ook nog andere dingen. Ik vind daar nergens info over.
De persoon die me begeleidt is bij me van 10 tot 18u
Klik om te vergroten...
Doe waar je jezelf het prettigst bij voelt :wink:

De aanwezigheid van THC in je bloed kan de ervaring wel wat dempen, je wat meer in jezelf gekeerd maken, en de kans op angstige/paranoïde gedachten wat groter maken.

Maar 1 avond niet blowen is lang niet genoeg om dat te verhelpen. Je zou eerder zes weken tot drie maanden van te voren moeten stoppen. Want THC blijft heel lang in je bloed.

Als je de avond van te voren niet blowt dan kan het zijn dat je wat minder makkelijk in slaap komt. Vermoeid een trip in gaan kan ook weer de ervaring minder sprankelend maken.

Dusja, net waar je je het prettigst bij voelt.

Ik kan wel aanraden om gewoon eens een keer 3 maanden te stoppen met blowen. Omdat het dus best een verschil maakt met hoe je je normaal voelt. En pas dan kan je afwegen of het je wel echt waard is om het elke dag te doen :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."