Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCombinatie ervaringen SSRI + psilocybine en psilocine

Combinatie ervaringen SSRI + psilocybine en psilocine

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben op zoek naar soortgelijke antwoorden. Hoop dat iemand hier reageert. Ik ben ook benieuwd naar ervaring met LSD, DMT en 2CB. Tot nu toe heb ik alleen ketamine gebruikt met mijn SSRI (Citalopram). Dat gaat goed.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb recent gelezen over een onderzoek waar deelnemers escitalopram icm met psilocybine gebruikten, en dat dit gewoon kan (ikv therapieresistente depressie), het zou wel kunnen dat je iets meer zou nodig hebben, dat heb ik al vaak gelezen. Er staat hier op het forum trouwens ook veel uitleg over combinatie antidepressiva-drugs. Misschien staat het daar ook wel tussen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey allemaal;

Gisteren een "trip" mogen bijstaan van 2 goede vrienden. Helaas viel dit in duigen doordat het effect uitbleef bij beide vrienden. Heel raar, wel de bijwerkingen van de paddestoel maar geen psychedelische effecten. Ik was er meer af na 2 lekkere jointjes zegmaar.

Die gebruiken overgings géén SSRI of andere medicijnen.

Door alle muziek die ik vooraf had uitgezocht en toen ik de paddestoeltjes ging ophalen ging er toch wel iets kriebelen.

Maar er gaan zoveel wisselende verhalen rond rondom de combinatie Citalopram (ssri) en psilocybine.

Ik lees dat je er meer van nodig zou moeten hebben maar ook dat het een serotonine syndroom kan veroorzaken!? Deze onduidelijkheid is echt een slechte basis en setting om een trip in te gaan. Deze plannen heb ik namelijk wel in de toekomst wanneer m'n benzodiazepines afbouw achter de rug is.

Zijn er mensen die Citalopram of een SSRI hebben gecombineerd met deze werkzame stoffen? Kan het wel of niet?

Ik heb flink wat trips achter de rug al. Meermaals paddo's (heftige trips ook), LSA zaden en 2-cb.

Ik weet wanneer ik t wel of niet aankan. Het gaat me puur om of de combinatie wel of niet gevaarlijk zou zijn..

Greetz
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou ik ben ook reuze benieuwd, volg dit topic ff. Ben gestart met Mirtazapine (SNRI) en ben ook benieuwd of ik nog eens een LSD of truffel/paddo tripje kan doen ergens de komende maanden. Ik zoek me gek maar lees er maar weinig over. Beetje vaag zo van "je hebt er ongeveer 3x zoveel van nodig". Maar of je ook echt risico loopt op het serotonine-syndroom vind ik nergens. Leuk zo'n trip, maar dat risico wil ik absoluut niet lopen...
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het risico op het serotonine syndroom bij combinatie gebruik van antidepressiva en psychedelica is over het algemeen klein. Daar wordt vooral uit voorzorg voor gewaarschuwd, niet omdat het zo vaak gebeurt.

Mijn ervaring is dat antidepressiva bepaalde aspecten van de trip altijd wel onderdrukken. Je gaat wel trippen, maar het is allemaal wat minder. Dat kun je niet helemaal ondervangen door meer te nemen. De trip blijft met antidepressiva altijd een beetje anders, een beetje minder intens en, voor mij, ietsjes teleurstellend. Eigenlijk wel logisch want antidepressiva zorgen voor meer afstand tot je emoties en gedachtes, waardoor de intensiteit van emoties/gedachtes afneemt, en dat werkt dus door in je trip.

Er zijn genoeg mensen die trippen met antidepressiva wel bevredigend vinden. Dus het is maar net wat je gewend bent, denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."