Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe een stabiele temperatuur bij kweken paddo’s?

Hoe een stabiele temperatuur bij kweken paddo’s?

5 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Warmte matje, online of bij dierenspeciaalzaak op de reptielenafdeling
B
BombarieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

ik wil gaan beginnen met het zelf kweken van paddo’s. Ik vind het alleen lastig om voor de paddo’s een stabiele temperatuur te creëren.

Gezien de kosten weinig trek om de verwarming de gehele dag te laten draaien. Aangezien ik een beginner ben heb ik ook geen growtent.

ik ben benieuwd hoe jullie een stabiele temperatuur voor jullie paddo’s weten te creëren!

Alvast super bedankt voor jullie reacties!

Arie Bombarie
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
miles zei:
Warmte matje, online of bij dierenspeciaalzaak op de reptielenafdeling
Klik om te vergroten...
Dit werkt perfect inderdaad !
Niet de kweekset er direct opzetten. Wel even wat tussen doen maar dan is dit voor de koudere maanden een perfecte oplossing.
B
BombarieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Dit werkt perfect inderdaad !
Niet de kweekset er direct opzetten. Wel even wat tussen doen maar dan is dit voor de koudere maanden een perfecte oplossing.
Klik om te vergroten...
Zetten jullie deze dan met het matje in een grotere bak? (Zodat de omgevingstemperatuur ook de juiste temperatuur heeft.)
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bombarie zei:
Zetten jullie deze dan met het matje in een grotere bak? (Zodat de omgevingstemperatuur ook de juiste temperatuur heeft.)
Klik om te vergroten...
Nee niet perse maar is misschien wel een goed idee. Ik denk zelf dat de plastic zak voldoende is .

Onderstaande foto was in de winter gedaan met warmte mat.

Ik zou trouwens ook de zijkanten aftapen of zoals op de foto met aluminiumfolie zodat daar geen licht komt. Anders krijg je van die vervormde paddo's te groeien aan de zijkanten die lastiger te oogsten zijn.


20210603_182247.jpg
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Nee niet perse maar is misschien wel een goed idee. Ik denk zelf dat de plastic zak voldoende is .

Onderstaande foto was in de winter gedaan met warmte mat.

Ik zou trouwens ook de zijkanten aftapen of zoals op de foto met aluminiumfolie zodat daar geen licht komt. Anders krijg je van die vervormde paddo's te groeien aan de zijkanten die lastiger te oogsten zijn.


Bekijk bijlage 62897
Klik om te vergroten...
Nice, dat zijn grote jongens!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."