Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGaat dit te ver?

Gaat dit te ver?

20 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou erg kijken naar welk middel je gebruikt. Het ene kan vaker dan het andere. Informeer je goed. Cannabis kan in principe wel wekelijks of een paar keer per week, maar xtc, mephedrone, methylone en dat soort middelen moet je gewoon minstens 1-2 maanden tussentijd bij in acht nemen, wil je geen schade oplopen. Onderschat dat niet, die middelen zijn niet onschuldig. Maar verslaving is dan dus ook niet zo'n gevaar, als je het verantwoord houdt. Sowieso omdat die middelen wanneer je het wekelijks of vaker gebruikt, niet meer leuk zijn en je alleen depressief maken als je weer nuchter bent.

Kijk ook eens naar de meer interessante middelen. Psychedelica (paddo's, LSD enz.) zijn lichamelijk niet schadelijk, en kunnen je veel betekenisvollere ervaringen geven.

De gouden regel zou in mijn ogen altijd moeten zijn: kan ik mijzelf nog vermaken als ik nuchter ben, of heb ik daar een middel bij nodig. Gaat het naar het tweede neigen dan ligt volgens mij verslaving op de loer. Blijf eerlijk tegen jezelf.

[edit] ik zie nu pas je laatste bericht, klinkt hel verstandig :) .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."