Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan rilatine/ritalin. En nu?

Verslaafd aan rilatine/ritalin. En nu?

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Afbouwen? Weet niet of dat zinvol is aangezien er voorzover ik weet geen lichamelijke afhankelijkheid ontstaat en dan stop je best in 1x. Gewoon zorgen dat je voldoende eet/slaapt.

En vertel het aan je vriend. Hij kan je er misschien mee helpen/steunen. Alleen is altijd een stuk moeilijker. Ik weet niet of je een trek ervaart bij 18x10 per dag maar daar is weinig aan te doen als dat wel het geval is. Je zou misschien L-Tyrosine/L-DOPA kunnen proberen, maar dat lijkt me vrij nutteloos. Succes.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Van 18 pillen naar 9 gaan en paar dagen later van 9 naar 0 gaan. En de rest van de ritalin weg gooien en goed slapen/eten. Dan komt het wel goed denk ik. Als je geestelijke problemen er mee hebt, dan adviseer ik je om bij je arts op te biechten waarom je ritalin hebt en wellicht kan die dan iets voor je betekenen. Maar over het algemeen kun je van ritalin zelf afkicken, is niet zo'n heel zware afkick volgens mij
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh oké, dat is wat anders ja.. :P Dan zou ik denk ik ook gewoon zwijgen. :grin: Succes! :)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Geen enkele upper geeft een zware afkick.. Je zal gewoon merken dat je gesloopt bent. En dat is dan wel tricky natuurlijk, want dat versterkt je geestelijke afhankelijkheid wel. Kan even duren hoor. Doorzetten :P
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je moet je afvragen of je moet liegen tegen je vriend ..... want dat is verreweg van goed. Ook al snap ik jou standpunt wel enigzinds.

Goed om te horen dat je gaat stoppen!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Keihard gezegd .... je blijft tegen hem liegen want je verteld niet dat je ritalin hebt misbruikt en dat dat wellicht de rede is dat je depressief bent. Als je wat eerlijker tegen hem bent dan kan hij je misschien ook beter begrijpen
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Flameon zei:
Keihard gezegd .... je blijft tegen hem liegen want je verteld niet dat je ritalin hebt misbruikt en dat dat wellicht de rede is dat je depressief bent. Als je wat eerlijker tegen hem bent dan kan hij je misschien ook beter begrijpen
Klik om te vergroten...

De vraag is natuurlijk of ze beter af is door haar relatie op het spel te zetten.. Dat denk ik dus ook weer niet, dus ik begrijp het op zich wel. Normaal gezien zou ik ook zowiezo aanraden om eerlijk te zijn, maar goed. Als er zoveel op het spel staat is (nu?) daar misschien niet de juiste moment voor hé.
b
brutus420Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Je vriend lijkt me een eikel :stoned:
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ritalin werkt omdat de neurotransmitterstof Dopamine langer werkzaam blijft.
Door in een keer te stoppen zal het lichaam de productie van Dopamine weer zelf op zich moeten gaan nemen. Dat zal bij de ene wat soepeler verlopen dan bij de ander.
Voor de aanmaak van Dopamine heb je de stof Tyrosine nodig. Dit is een aminozuur.
Om het bruikbaar te maken heb je koper (Cu) nodig. In de meeste complete multivitamine zit wel koper dus als je er in een keer mee stopt dan zou ik je aanraden om een goede multivitamine te nemen. Dat maakt het net iets makkelijker voor het lichaam.
Denk beter op af te bouwen dan in een keer te stoppen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."