Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumslichamelijke verslaving doorbroken, nu de geestelijke nog

lichamelijke verslaving doorbroken, nu de geestelijke nog

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: lichamelijke verslaving doorbroken, nu de geestelijke no

Zorg dat je veel in contact met mensen bent. Afleiding is inderdaad de beste manier om er vanaf te komen dus je moet zorgen dat er weinig tijd is om te verlangen naar een roes. Als je alleen bent ga je gemakkelijk piekeren, als je onder de mensen bent heb je hier minder tijd voor.

Om dezelfde reden moet je als je na XTC last hebt van een dinsdagdip gewoon zorgen dat je continue onder de mensen bent, dan heb je er minder last van.

Zo lang je geen vaste dagbesteding hebt (werk, studie) zul je dus andere dingen moeten zoeken om bezig te blijven.

Misschien heb je een vriend of kennis die gaat verhuizen, waar je kunt helpen klussen? Of familie die je lang niet gezien hebt? Als je van muziek houdt, kies een leuk instrument uit en ga dit leren spelen. Ook kun je bijvoorbeeld een uitdaging vinden in een sport die je zelf kunt beoefenen en waar je wat tijd in kwijt kunt. Misschien vind je het wel leuk om je te verdiepen in fotografie, dan kun je op pad gaan met de camera en wat mooie platen schieten?

Je moet gewoon zorgen dat je iets vind wat je zo leuk vind dat je er veel tijd aan wilt besteden, ik denk dat je dan het minst last hebt van de depressies.

Veel succes, je bent al een hele stap verder nu je de lichamelijke verslaving kwijt bent dus geef niet op!
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: lichamelijke verslaving doorbroken, nu de geestelijke no

Bij mij waren het, vreemd genoeg, mensen van een klein evangelisch kerkje, die mij bezighielden, en elke dag van de week wel iets te doen hadden.
Maar het werkte wel, en ik ga nog steeds naar dat kerkje toe, 7 jaar later en vind daar ook de geestelijke rust en voeding die ik nodig heb, om niet leeg te raken.

En huisdieren zijn en waren, toen ik net gestopt was, voor mij de perfecte afleiding voor thuis.
En hobbies, oude, en nieuwe...

hou vol ,he, onthoudt dat de drang op den duur minder wordt.
En 1 keer is al teveel, en duizend keer niet genoeg...
Blijf bezig!
Succes.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Met zeer veel pijn en moeite heb ik mijn lichamelijke ghb verslaving doorbroken (hoop ik) mn laatste dosis van 2 ml is nu bijna 48 uur geleden. Sindsdien heb ik alleen het gevoel dat mn hoofd en vooral mn tong onder stroom staat. Klinkt misschien heel raar maar dit lijkt mij de beste verwoording ---> arts gebeld : Is normaal en niet schadelijk of gevaarlijk.

Ok, maar dan nu de geestelijke verslaving. deze is voor mij het meest nasty. Aangezien ik veel ellende achter de rug heb, zowiezo al depressief ben, wil ik alleen maar weer een dosis nemen.
Dit zou natuurlijk stom zijn omdat ik dan alle moeite "voor niks" heb gedaan.

Nu is mij geadviseerd: afleiding zoeken!!
Het probleem is dat ik niks om handen heb, geen baan, geen school doe overdag helemaal niks dus verveel me ook best erg. En ik denk alleen maar aan zou ik nu 1 shot nemen of niet.. dat spookt continu door mn hoofd.

Ik heb zelf al wat dingen bedacht voor afleiding... misschien dat andere mensen mij advies kunnen geven?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."