Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed gebruiken als medicijn???

Speed gebruiken als medicijn???

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik las net dat speed ook wel als medicijn word gebruikt. Om te noemen zijn ADHD patienten, die constant ritalin gebruiken ook eigenlijk geholpen door uiteindelijk een doses pep naar binnen te werken. Heel vaak merk ik wanneer ik een week geen pep heb gebruikt, depressief word en lui. Dat in tegenstelling van het gebruik van pep. Ik merk dan ook dat ik bijna alle dagen wanneer ik niks gebruikt, futloos ben. Maar wanneer ik pep gebruik ben ik totaal een anders mens, en sta ik wat steviger in mijn schoenen. Ook breng ik wat positieve gedachten mee, waardoor ik wat minder impulsief wordt. Vaak stel ik mij dan kwetsbaarder op, waarbij mijn gedachten stroom op een intense wijze gebruikt wordt. Normaal dwaal ik af met mijn gedachten als ik niks gebruik, maar wanneer ik een lijntje neem, ben ik veel alerter en positiever van gedachten, waarbij mijn concentratievermogen op allerlei gebieden zeer beinvloed wordt door het gebruik van speed. Speed is een stimulerend middel dat gebruikt wordt als medicijn....Voor mij in ieder geval wel. En toch blijk ik geen ADHD te hebben, terwijl mijn diagnose schizofrenie inhoud, helpt dat middel wel tegen mijn depressies en angsten. Dus kan ik wel degelijk zeggen dat speed als medicijn kan fungeren. :confused: :confused: :openmouth: :openmouth:
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik sta daar altijd wat sceptisch tegenover. Jezelf afhankelijk maken van zo'n middel, brengt op de lange termijn dikwijls veel problemen met zich mee. Het is niet echt een medicijn dat geneest, maar een middel dat uitstel van executie geeft. Ik geloof er meer in, om de onderliggende problemen vanuit jezelf aan te pakken, voor zover mogelijk.
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#3
hey,
het blijkt uit onderzoek dat mensen met ADHD (achtige) klachten, vaak tegengesteld reageren op stimulerende middelen.
Zo worden ze vaak juist rustig van Coke, of in dit geval speed.
Maar pep pillen worden ook gewoon voorgeschreven door doktoren, in ruime mate.
Alleen is dan de amphetamine gebonden aan verschillende zouten, en wordt het voorgeschreven onder de naam Dex-Amphetamine.
Ritalin en Concerta zijn ook soms werkzaam, maar verschillen toch meer in uitwerking dan Dex-Amphetamines, naar mijn mening.

In landen als India gaat de Amphetamine nog gewoon bij de drogist over de toonbank, in vloeibare vorm.

Maar zelf ben ik er eigenlijk op tegen om te gaan thuisdokteren op deze manier.
Ken van mezelf het "medicinaal-gebruiken" van verscheidene drugs, en uiteindelijk liep het altijd op verslaving uit...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."