#1
Ik schrijf dit terwijl ik al krom lig van de ontwenningsverschijnselen, en radeloos ben. Ik hoop dat iemand me snel een goede tip kan geven. Voor uitleg lees 'situatie'. Voor eigenlijke 'vraag' zie onderaan dit bericht.
situatie:
Ik ben sinds 3 jaar verslaafd aan het roken van heroine. Ik schommelde tussen de 1 a 2,5 pakje per dag (0,2 tot 0,6 gram). Ik heb de afgelopen 2 jaar meerdere eigen afkickpogingen gedaan: coldturkey, m.b.v. zelfverkregen methadon, suboxone en subutex - maar omdat dit o.a. te hard ging en de ondersteunende medicatie altijd te vroeg op was liep het steeds stuk. Een half jaar geleden ben ik bij de Jellinek aangeklopt maar na 2 gesprekken bleek dat ze alleen langdurige methadon-behandeling wilde doen en dat wil ik absoluut niet, wat resulteerde dat ons contact stopte maar ik wel een hoge 'behandelrekening' ontving. Mijn lichaam reageert trouwens zeer slecht op methadon. Hetzelfde helaas voor Suboxone: hoewel ik niet spuit krijg ik enorme afkickverschijnselen van de naloxone bij inname van Suboxone. Subutex werkte wel, maar daar kan ik niet (voldoende) aan komen (al te weinig voor afkicken, laat staan onderhoud erna).
Hoewel ik werk heb (2,5 dag/wk) die ik overigens graag wil behouden, zit ik behalve met de gebruik-problemen ook financieel in de knel.
Nu heb ik flink lopen zoeken of er toch een kliniek in Nederland is die medicinale behandeling met buprenorfine (subutex/mylan/temgesic) doet, maar zonder naloxone. Via de vraag&antwoord van drugsinfoteam.nl leek dit bij de Brijder Stichting mogelijk, maar na vandaag met één van hun artsen gesproken te hebben, blijkt dat ze daarmee gestopt zijn: hun eerste optie is methadon, hun tweede alleen nog maar met suboxone (dus incl. naloxone) al herkende de arts het probleem dat sommige mensen hier verkeerd op reageren.
vraag 1:
Ik ben radeloos. Weet iemand mij te vertellen of er toch een kliniek in Nederland is die wèl met buprenorfine behandelt, zonder naloxone? En hoe ik anders evt. aan dit medicijn kan komen? Ik heb begrepen dat een huisarts dit zonder interventie van een verslavingsarts ook niet snel zal voorschrijven. Wat moet ik doen??
vraag 2:
Mocht dit niet mogelijk zijn. Weet iemand of en hoe ik op gewenste wijze misschien in Duitsland (1e vk) of Belgie (2e vk) in de detox kan?
vraag 3:
Los van het probleem (niet) gewenste afkickmethode: Voor detox-behandelingen lijkt de wachttijd bij verschillende instellingen in NL gemiddeld 4-7 weken. Heeft iemand tips wat ik in de tussentijd kan/moet doen? Kan ik bv. ook (medicinale) ondersteuning krijgen? is er een steun-lijn die ik kan bellen? etc.
hartelijk bedankt vast voor tips!
situatie:
Ik ben sinds 3 jaar verslaafd aan het roken van heroine. Ik schommelde tussen de 1 a 2,5 pakje per dag (0,2 tot 0,6 gram). Ik heb de afgelopen 2 jaar meerdere eigen afkickpogingen gedaan: coldturkey, m.b.v. zelfverkregen methadon, suboxone en subutex - maar omdat dit o.a. te hard ging en de ondersteunende medicatie altijd te vroeg op was liep het steeds stuk. Een half jaar geleden ben ik bij de Jellinek aangeklopt maar na 2 gesprekken bleek dat ze alleen langdurige methadon-behandeling wilde doen en dat wil ik absoluut niet, wat resulteerde dat ons contact stopte maar ik wel een hoge 'behandelrekening' ontving. Mijn lichaam reageert trouwens zeer slecht op methadon. Hetzelfde helaas voor Suboxone: hoewel ik niet spuit krijg ik enorme afkickverschijnselen van de naloxone bij inname van Suboxone. Subutex werkte wel, maar daar kan ik niet (voldoende) aan komen (al te weinig voor afkicken, laat staan onderhoud erna).
Hoewel ik werk heb (2,5 dag/wk) die ik overigens graag wil behouden, zit ik behalve met de gebruik-problemen ook financieel in de knel.
Nu heb ik flink lopen zoeken of er toch een kliniek in Nederland is die medicinale behandeling met buprenorfine (subutex/mylan/temgesic) doet, maar zonder naloxone. Via de vraag&antwoord van drugsinfoteam.nl leek dit bij de Brijder Stichting mogelijk, maar na vandaag met één van hun artsen gesproken te hebben, blijkt dat ze daarmee gestopt zijn: hun eerste optie is methadon, hun tweede alleen nog maar met suboxone (dus incl. naloxone) al herkende de arts het probleem dat sommige mensen hier verkeerd op reageren.
vraag 1:
Ik ben radeloos. Weet iemand mij te vertellen of er toch een kliniek in Nederland is die wèl met buprenorfine behandelt, zonder naloxone? En hoe ik anders evt. aan dit medicijn kan komen? Ik heb begrepen dat een huisarts dit zonder interventie van een verslavingsarts ook niet snel zal voorschrijven. Wat moet ik doen??
vraag 2:
Mocht dit niet mogelijk zijn. Weet iemand of en hoe ik op gewenste wijze misschien in Duitsland (1e vk) of Belgie (2e vk) in de detox kan?
vraag 3:
Los van het probleem (niet) gewenste afkickmethode: Voor detox-behandelingen lijkt de wachttijd bij verschillende instellingen in NL gemiddeld 4-7 weken. Heeft iemand tips wat ik in de tussentijd kan/moet doen? Kan ik bv. ook (medicinale) ondersteuning krijgen? is er een steun-lijn die ik kan bellen? etc.
hartelijk bedankt vast voor tips!