Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWietverslaving help mij!

Wietverslaving help mij!

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok voor de eerste keer openbaar. Ik geef toe, ik ben verslaafd. Alleen hoe stop ik? Ik moet zeker 1 in de week hebben. Sommigen van jullie lachen nu, begrijpelijk hoeveel roken jullie er niet per dag? Maar ik weet dat als ik nu doordoe dat ik beland in een instelling. Ik ben het zeker. Ben al in contact gekomen met politie. (geen bewijs had niets op zak, maar had wel waarschuwing)

Lichamelijk is het niet zo erg van mij. 1a 2 nachten slaap ik slecht. Maar het is dat missen, dat geestelijke. Na 1 week word je gewoon gek. Je mist iets , iets die alleen wiet vult. En na een bad trip denk je "ik stop". Maar dit is niet zo we weten dat allemaal.

Dusja iemand tips om die geestelijke kant ervan te overwinnen. Ik zou het graag zelfstandig doen. Niet teveel hulp van buitenaf. Maar als je een goed zelfhulpboek hebt of een site om te stoppen zet het dan hier. Tips zijn ook heel erg welkom.

Ik weet niet of het mogelijk is om achter de verslaving het nog recreatief te roken. Daarom ook hier wat commentaar van mensen met ervaring.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel goed dat je toegeeft dat je een probleem hebt. Dat is de eerste stap.

De leegte die ontstaat lijkt met niets te vullen, zo leek het bij mij althans. Maar gelukkig heb ik een manier gevonden om die leegte goed op te vullen, namelijk met meditatie. Nu denk je misschien dat meditatie niks voor je is, omdat het zweverig is etc. Maar het is verre van zweverig. Er zijn vele onderzoeken gedaan naar meditatie en mindfulness, waaruit blijkt dat het zeer heilzaam is.

Het is ook vrij eenvoudig om te doen. In het kort:

deel 1:
je gaat liggen op de grond of zitten in een comfortabele houding, en sluit je ogen. Vervolgens concentreer je je op je ademhaling. Voel hoe de licht je longen ingaat, en weer uit gaat. Blijf gefocussed! waarschijnlijk is dit erg lastig, en zullen je gedachten afdwalen. Probeer je dan weer te focussen op je ademhaling.
http://ptsd.about.com/od/selfhelp/ht/mindfulexe2.htm
http://www.oshoteachings.com/osho-vipassana-meditation-quotes/
deel 2:
Wanneer je een tijdje deel 1 hebt gedaan, kan je overgaan op de tweede stap. Hierbij probeer je de wirwar aan gedachten die je hebt, te aanschouwen. Je bekijkt je gedachten, alsof je van een afstand toekijkt. Je identificeerd je er niet mee. Als je gedachten van boosheid hebt, probeer die gedachte van een afstandje te bekijken. Verder niks. Je wordt dus zelf niet boos, want je maakt een afstand tussen je 'ik' en je gedachten.
vergelijk het hiermee: jij bent het oog van een orkaan. Daar is het windstil. Het oog kijkt hoe de wirwar aan dingen voorbij gaan, maar het oog blijft windstil. Jij bent het ook, je gedachten de orkaan.


Dit is het.
Als je hiervoor elke dag wat tijd vrijmaakt, dan hoop ik dat je zult merken wat voor kracht je hieruit kunt halen. Je zult merken dat dingen op hun plek vallen, dat die leegte misschien wel gevuld wordt. Ik ben iig zo blij dat ik dit heb ontdekt, ook mensen om me heen, zien dat er een rust over me is gevallen. En zo voelt het ook.

succes!
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Interessant , nog iemand die mediteert :)
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#4
theholyganja zei:
Interessant , nog iemand die mediteert :)
Klik om te vergroten...
Jij mediteert dus ook? wat voor meditatie doe jij dan, en wat doet het voor jou?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wel ik ken geen soorten. Ik zit gewoon in mijn bed als het donker is, in kleermakerszit. Ik kom rustig door in- en uitademing.

En dan zijn er al die ik weet het niet flitsende gedachten en momenten die ik heb meegemaakt in de dag. Ik overloop mijn dag. Als ik even uit die trance kom merk ik dat mijn ademhaling heel laag is. Enja ik maak dan gebruik van de natuurlijke DMT om te reizen.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#6
theholyganja zei:
Wel ik ken geen soorten. Ik zit gewoon in mijn bed als het donker is, in kleermakerszit. Ik kom rustig door in- en uitademing.

En dan zijn er al die ik weet het niet flitsende gedachten en momenten die ik heb meegemaakt in de dag. Ik overloop mijn dag. Als ik even uit die trance kom merk ik dat mijn ademhaling heel laag is. Enja ik maak dan gebruik van de natuurlijke DMT om te reizen.
Klik om te vergroten...

goed dat je dit (bijna?) elke avond doet. Doe je dit wel nuchter, dus zonder wiet?
En probeer je ook je gedachten van een afstand te observeren, zodat je je er niet mee identificeert?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja iedere avond. En zonder hulpmiddel inderdaad.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#8
theholyganja zei:
Ja iedere avond. En zonder hulpmiddel inderdaad.
Klik om te vergroten...
Nice :)

Heb je wel eens van Osho gehoord? zijn ideeen waren enkele tientallen jaren erg populair,
maar tegenwoordig minder omdat materialisme de overhand heeft genomen in deze maatschappij. In India is hij nog wel populair. Hij heeft geweldige dingen geschreven.

http://www.oshoteachings.com/ links staan onderwerpen waarover hij heeft geschreven.
youtube staat ook vol van hem.

dit is een hele mooie tekst: http://www.oshoteachings.com/osho-what-is-tathata-total-acceptance/
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt! Als je nog meer teksten hebt van die spirituele mensen geef je ze maar!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."