Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHersenschade Ketamine?

Hersenschade Ketamine?

4 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je klachten zouden door drugs ontstaan kunnen zijn, ook gewoon door mentale veranderingen. Echte zekerheid kun je niet krijgen.

Je kunt ook bellen met het medisch spreekuur partydrugs, misschien dat deze mensen je ook goed kunnen helpen?
http://www.drugsinfoteam.nl/tips-hulp/m ... spreekuur/
D
DMK1688Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Na een kleine 7 jaar aan 'verantwoord' drugsgebruik: eerste twee jaar om de anderhalve maand en vervolgens vijf jaar lang gebruik met tussenpozen van twee a drie maanden, heb ik voor het eerst het gevoel dat er een onomkeerbare schade is ontstaan.

Ik merkte een paar maanden terug na ketamine gebruik dat mijn kortetermijngeheugen achteruit ging en dat wist ik simpelweg te wijten aan het gebruik van drugs. Echter sinds twee weken heb ik het gevoel alsof ik een soort van wazige bubble leef, een soort van derealisatie waar ik niet geheel uitkom. Ik merk in een gesprek dat ik moeite heb met het registreren en verwerken van andermans woorden. Het lezen van een artikel in een krant of op internet neemt aanzienlijk meer tijd in beslag. Nu is mijn gebruik lang, maar niet zo excessief geweest dat ik het direct wil wijten aan het gebruik van drugs, maar ik ben toch benieuwd of mensen zichzelf hier in herkennen.

Het derealisatie-effect was altijd wel aanwezig bij me, maar iets wat ik prima wist te verwerken in mijn sociale leven. Het heeft opeens zo'n vreemde omslag gemaakt. Zie hier voor meer info: http://www.moeilijkemensen.nl/index.php ... Itemid=155.

Alvast dank!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Hersenschade Ketamine

Derealisatie is geen leuke klacht, is dit specifiek ontstaan na een hevigere trip? Het hoeft niet altijd te duiden op hersenschade, maar schijnt vaak een mentaal probleem te zijn. Heb je al hulp of ben je van plan dit te zoeken?

Gebruikte je in deze periode enkel ketamine óf ook andere stoffen?
D
DMK1688Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Hersenschade Ketamine

Derealisatie heb ik al een tijdje last van (in lichte vorm), waarschijnlijk een gevolg of overlap vanuit de ADD die ik heb. Heb laatst een keer ketamine genomen met wat pep (in lichte dosis) en de problemen leken toen te beginnen. Verder heb ik begin juni een gebroken rib opgelopen en medicatie gehad waar opiaten in verwerkt waren om de pijn te onderdrukken. Ik weet dus niet zo goed of dit volgt uit een jarenlange onregelmatig leven (lees: student) of dat dit opeens een gevolg is vanuit drugsgebruik.

Heb nog geen hulp gezocht, omdat ik eerst hier even wilde checken of mijn klachten enige relatie hebben naar drugs toe.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is ook niet heel erg slim om drugs te gebruiken als je last hebt van depersonalisatie lijkt me toch? Ik dacht dat die aandoening trouwens wel viel te verhelpen, zolang je aandoening begrijpt. Depersonalisatie is toch eigenlijk een afweermechanisme van het lichaam nav extreme stress? Ik zou knetterleip worden als ik dat altijd voelde :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."