#1
In verband met mijn alcohol gebruik ben ik (na vele andere pogingen) terechtgekomen bij novadic kentron, en heb daar een arts gevonden die mij volgens een handreiking voor het gebruik van baclofen bij alcohol afhankelijkheid is gaan behandelen. Alle andere pillen, therapieën, coaching, AA en 12 stappen groepen heb ik al geprobeerd, en redelijk veel van geleerd, maar nog steeds terugval na terugval.
Door het uitvallen van de betreffende arts is het opbouwen van de dosis baclofen ook gestopt, voordat het hele protocol afgemaakt was. Sindsdien heb ik nog enkele keren met moeite nog wat herhaalrecepten gekregen. Ik eiste een consult met een andere arts over het verdere verloop van de behandeling, maar die wilde geen baclofen voorschrijven.
Uiteindelijk ben ik zelf af gaan bouwen. Dat heb ik volgens hun protocol veel te snel moeten doen, met de baclofen die ik nog had, maar ik had echt geen zin om nog zoveel moeite te doen om aan een recept te komen.
Na mijn ervaring ben ik er wel van overtuigd dat baclofen een middel is wat voor mij werkt. Tijdens de behandeling ben ik verhuisd, en door de stress weer gaan drinken. Ik heb thuis gedetoxt, en gebruikte toen 3x 20mg Baclofen(60mg/dag). Eerdere keren dat ik stopte met drinken(acuut, zonder afbouwen) gebruikte ik zeker 30 tabletjes oxazepam in de eerste week, en daarna niet zoveel meer. met de baclofen heb ik 3 of 4 tabletjes gebruikt, en na 3x24uur clean vergat ik om de oxazepam in te nemen.
Mijn hele omgeving merkte ook een significante vooruitgang op al mijn doen en laten. Humeur was beter, ik was alerter, van de drank afblijven lukte veel beter(en langer), en ik ondernam veel meer.
Nu wil ik al jaren echt voor altijd de fles laten staan, maar ik krijg geen arts gevonden die mij het middel voor wilt schrijven, sommigen hebben zelfs verteld dat je het middel ook via internet kan bemachtigen.
Zelf zie ik dat om 2 redenen niet zitten, ik wil gewoon begeleiding van een arts, en ik kan het middel eigenlijk niet eens betalen via andere kanalen dan gewoon een recept voor de apotheek.
Ik snap niet dat geen arts me wilt helpen vanwege de volgende redenen:
- Het middel is absoluut veilig, het bestaat al heel lang, en ik heb er zelf in meer dan een half jaar geen nare bijwerkingen van ondervonden. Elke week heb ik een lijst ingevuld over evt. bijwerkingen, en mijn drinkgedrag en de afwezigheid daarvan.
- Bij Novadic kentron heb ik ook een formulier getekend dat ik begrijp dat het een off-label medicijn is voor alcohol afhankelijkheid, en dat het nog niet definitief is aangetoond dat het werkt.
- Uit eigen onderzoek heb ik een hele hoop kleine trials gevonden, die allemaal ongeveer dezelfde(positieve) uitkomst hadden. Mijn eigen korte ervaring ondersteunt de uitkomst van al die kleine onderzoekjes.
Mijn eigen huisarts en psychiater willen niet meewerken, en de verslavingszorg in mijn regio is zo druk qua wachtlijsten dat ik al een heel eind uitgeweken ben voor de behandeling.
Volgens mij duurt het niet heel lang meer totdat de werking van baclofen op zijn waarde geschat word door de medische wereld, alleen is het vervelende dat die tijd mijn gezondheid met een beetje pech schade zal doen oplopen.
Het is een beetje een lang verhaal, maar ik wil graag een compleet beeld schetsen van mijn ervaring tot nu toe. Wie kan mij de goede richting in wijzen?
Door het uitvallen van de betreffende arts is het opbouwen van de dosis baclofen ook gestopt, voordat het hele protocol afgemaakt was. Sindsdien heb ik nog enkele keren met moeite nog wat herhaalrecepten gekregen. Ik eiste een consult met een andere arts over het verdere verloop van de behandeling, maar die wilde geen baclofen voorschrijven.
Uiteindelijk ben ik zelf af gaan bouwen. Dat heb ik volgens hun protocol veel te snel moeten doen, met de baclofen die ik nog had, maar ik had echt geen zin om nog zoveel moeite te doen om aan een recept te komen.
Na mijn ervaring ben ik er wel van overtuigd dat baclofen een middel is wat voor mij werkt. Tijdens de behandeling ben ik verhuisd, en door de stress weer gaan drinken. Ik heb thuis gedetoxt, en gebruikte toen 3x 20mg Baclofen(60mg/dag). Eerdere keren dat ik stopte met drinken(acuut, zonder afbouwen) gebruikte ik zeker 30 tabletjes oxazepam in de eerste week, en daarna niet zoveel meer. met de baclofen heb ik 3 of 4 tabletjes gebruikt, en na 3x24uur clean vergat ik om de oxazepam in te nemen.
Mijn hele omgeving merkte ook een significante vooruitgang op al mijn doen en laten. Humeur was beter, ik was alerter, van de drank afblijven lukte veel beter(en langer), en ik ondernam veel meer.
Nu wil ik al jaren echt voor altijd de fles laten staan, maar ik krijg geen arts gevonden die mij het middel voor wilt schrijven, sommigen hebben zelfs verteld dat je het middel ook via internet kan bemachtigen.
Zelf zie ik dat om 2 redenen niet zitten, ik wil gewoon begeleiding van een arts, en ik kan het middel eigenlijk niet eens betalen via andere kanalen dan gewoon een recept voor de apotheek.
Ik snap niet dat geen arts me wilt helpen vanwege de volgende redenen:
- Het middel is absoluut veilig, het bestaat al heel lang, en ik heb er zelf in meer dan een half jaar geen nare bijwerkingen van ondervonden. Elke week heb ik een lijst ingevuld over evt. bijwerkingen, en mijn drinkgedrag en de afwezigheid daarvan.
- Bij Novadic kentron heb ik ook een formulier getekend dat ik begrijp dat het een off-label medicijn is voor alcohol afhankelijkheid, en dat het nog niet definitief is aangetoond dat het werkt.
- Uit eigen onderzoek heb ik een hele hoop kleine trials gevonden, die allemaal ongeveer dezelfde(positieve) uitkomst hadden. Mijn eigen korte ervaring ondersteunt de uitkomst van al die kleine onderzoekjes.
Mijn eigen huisarts en psychiater willen niet meewerken, en de verslavingszorg in mijn regio is zo druk qua wachtlijsten dat ik al een heel eind uitgeweken ben voor de behandeling.
Volgens mij duurt het niet heel lang meer totdat de werking van baclofen op zijn waarde geschat word door de medische wereld, alleen is het vervelende dat die tijd mijn gezondheid met een beetje pech schade zal doen oplopen.
Het is een beetje een lang verhaal, maar ik wil graag een compleet beeld schetsen van mijn ervaring tot nu toe. Wie kan mij de goede richting in wijzen?