Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat vinden jullie? Stoppen met blowen?

Wat vinden jullie? Stoppen met blowen?

3 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
b
benzobuddieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben nu 52 jaar. De afgelopen 1,5 jaar heb ik een afschuwelijke tijd gehad door het afkicken van Clonazepam als slaapmiddel. Dit is met geen pen te beschrijven wat een hel dat is. Maar het is me gelukt en nu al 7 maanden gestopt. Ik merk dat ik er nog veel last van heb, ze noemen dat Post withdrawal symptoms. M'n GABA receptoren hebben blijkbaar nog steeds tijd nodig om te herstellen.
Ik rook al sigaretten vanaf m'n 15e en die zou ik ook graag nog eens de nek omdraaien. Gaat me ook wel lukken weet ik.
Vanaf m'n 35e rook ik meestal in de weekenden een grammetje wiet. Meestal op zaterdagavond. Ik kruip dan achter de computer en ga een bepaald soort films kijken om tot rust te komen. Urenlang ben ik dan daarmee zoet. Ik kan niet zeggen dat ik er last van heb. Hooguit was suf de volgende ochtend.
Ik drink totaal geen alcohol en verder al jarenlang geen andere drugs. Is het nou zo erg om dan 1x in de week een jointje te roken? Ik vertoon geen probleemgedrag of wat dan ook.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zolang je het bij het weekend houd en er verder geen last van hebt moet blowen best kunnen toch? Af en toe iets gebruiken ter ontspanning kan geen kwaad en dan is wiet redelijk onschuldig.

Vaker blowen raad ik niet aan, heb zelf 6 jaar dagelijks geblowd en hoewel ik prima kon functioneren raad ik het niemand aan. Een verslaving wordt je niet gelukkig van.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#3
1x in de week lijk me niet echt problematisch toch? Gezonder dan alcohol. Misschien even alert blijven op hoe makkelijk je in beweging komt. Die dufheid van wiet kan zich ook subtiel doorzetten in de week als een gebrek aan focus, motivatie, doorzettingsvermogen, activiteit, etc.

Het gebruik van een vaporizer zou ook nog iets kunnen toevoegen : stuk gezonder en je hebt veel minder wiet nodig
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
De vraag lijkt me in dit geval vooral, vind je dit zelf problematisch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."