Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB verslaving

GHB verslaving

23 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
G
GeaBeatrixLid
01-01-2024, 00:00
#1
De detox is heftig.. Maar te doen.
Gelukkig een goede groep met lieve mensen.
G
GeaBeatrixLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben zelf verslaafd aan GHB. Is er snel ingeslop

Begon met de weekenden volgas aan de GHB.
Al gauw ging ook de 'week doormidden' op woensdag.
En werd het na werktijd even een Gtje tikken begrip ook doodnormaal.
Totdat ik niet meer normaal kon functioneren op werk omdat ik heel erg aan het trillen was als ik het niet ook overdag gebruikte. (Ben kapster dus kon gewoon niet knippen zonder GHB te gebruiken.)

Wilde zelf cold turkey afkicken, dit is een echte AFRADER, want de afkickverschijnselen zijn dodelijk. Begon hevig te hallucineren, zag overal spinnen.. De deur scheurde en ik zag overal gaten in de muur komen. Was ondertussen al heel erg aan het zweten en trillen. Toen kreeg ik heel erg last van hartkloppingen, het leek of mn hart steeds groter werd en het voelde of hij elk moment uit mn ribbenkast kon knallen. Daarna begon ik te hyperventilleren en heftige steken in mn lever, alsof iemand er met een mes in zat te steken en mn aders in mn linkerarm zwelden op.. Kon hem nieteens meer bewegen..

Met deze verschijnselen ben ik internet af gaan struinen en eigenlijk overal stond er dat ik zo snel mogelijk een flinke scheut G naar binnen moest werken. 2 dagen later werd ik voor de zoveelste keer met een overdosis naar het ziekenhuis vervoerd.

Heb toen gesmeekt om hulp, of ze me alsjeblieft wilde opnemen omdat dit mijn dood zou kunnen betekenen. Werd gewoon weg gestuurd met de mededeling dat ik maar naar mn huisarts moest gaan. Dit heb ik de volgende dag meteen gedaan. Normaal gesproken word je zo snel mogelijk opgenomen als het om een GHB verslaving gaat aangezien deze verslaving nog heftiger schijnt te zijn als een heroïne verslaving. Maar ik zit na 8 weken nogsteeds te wachten tot er eindelijk een plekje vrij is, en dat is aankomende dinsdag dan eindelijk het geval.

Ik zat op de dosering van 12 ml per 3 uur maar heb dit langzaamaan afgebouwd naar 6,5 ml elke 3 uur.

Was laatst een dagje shoppen met mn moeder, en had de tijd niet in de gaten waardoor ik 40 min te laat mn dosering had toegediend. Dit had ernstige gevolgen, mijn tong zwelde helemaal op en er kwamen wonden in. Kon amper nog slikken.. Heel beangstigend,

Ik hoop dat ik mensen kan helpen met dit verslag, GHB verslaving is er bij mij heel snel ingeslopen. Ik raad GHB gebruik af!
D
DopegastLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo dan,dat is best heftig zeg..
Heb het zelf ook gehad alleen was het bij mij niet zo heel heftig,ik ben ook van het ene op het andere moment gewoon gestopt maar dat was meer omdat ik van mezelf weet dat afbouwen voor mij niet werk.. Maar ook omdat ik het gewoon niet meer wegkreeg toen..
Heb wat ik toen nog had door de gootsteen gespoeld,dacht 1,5 L ofzo..
En dat is nu bijna 2 jaar geleden en ben echt blij dat ik er vanaf ben ook.
Ik wil jou in elk geval vast heel veel sterkte en succes wensen voor as de dinsdag,ik hoop dat je er wat aan hebt en er ook vanaf komt..

Grtz..
F
FedexLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een angstig verhaal, maar bij deze een welverdiend schouderklopje nu je toch de helft van je dosis zelft hebt weten te halveren! Zeker is het nog een lange weg te gaan, maar met de juiste hulp en je eigen doorzettings vermogen moet dit zeker lukken. Ik worstel ook met GHB, in kleine mate maar groot genoeg om deel uit te maken in mijn dagelijkse leven. Ik ben een jonge vrouw, heb een goede baan, een man en kinderen. Mijn eerste heftige GHB verslaving heb ik dmv ambulante hulp thuis overwonnen. Ook diverse keren bij instellingen geweest. Maar er is niks 'mis'. Ook geen aanleiding voor gebruik. Met feesten uit de hand gelopen. Even relaxed ipv een borrel, en zo geschiedde. Alle hulp is afgerond, en nu doe ik het met steun van partner.

Ik wens je heel veel succes, en laat je af en toe weten hoe het met je is? Heb je trouwens enig idee hoelang je opgenomen wordt?
G
GeaBeatrixLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de reacties!

Morgen ochtend om half 10 word ik verwacht op de Detox.
Ik krijg 1 op 1 zorg, high care detox, wat ik zeker ook wel nodig ga hebben aangezien ik hoogstwaarschijnlijk in een heftige psychose beland.
Ben ontzettend gespannen en slapen zit er voor mij denk ik niet in..

Dit weekend heb ik nog 1 dag alles gedaan wat god verboden heeft..
Heb denk ik nog nooit zo hard gespaced.. GHB + 2CB + MDMA + Ketamine & Speed.
& nu ben ik er echt helemaal klaar mee!

Ik krijg eerst 2 weken detox en daarna word ik overgeplaatst naar een andere instelling waar ik minimaal 6 weken ga verblijven.
Vind het echt ontzettend spannend en ben ook heel verdrietig dat ik 2 maanden lang niet bij mijn lieve gezin kan zijn waar ik de laatste tijd zo ontzettend naar toe ben gegroeid.
Maar het is voor een goed doel, denk ik dan maar.

Ik heb eigenlijk nog nooit goed om leren gaan met mijn gevoelens, altijd heb ik ze weggestopt met drugs.

Toen ik 11 was begon ik met blowen, op mijn 15e nam ik mijn eerste pilletje, toen ik 16 was een tijdje elke dag speed genomen, daarna een hele tijd zwaar aan de coke gezeten en verder ook nog allerlei drugs tussendoor uitgeprobeerd..

Mijn vader is overleden toen ik 9 jaar oud was, dit heb ik nooit verwerkt en altijd weggestopt. Ik heb ook nog een vriendinnetje verloren toen ik 16 was & verder ook nog heel erg zware periodes gehad waaronder dat ik een hele tijd met een eetprobleem heb geworsteld en aan automutilatie deed.

Ik krijg dus een hele heftige periode en hoop maar dat alles goed komt..

Ik zal zeker af en toe een berichtje schrijven over hoe het gaat.

veel liefs
F
FedexLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fijn te lezen dat je op weg bent naat beter, en in goede handen bent.

Veel sterkte
D
DopegastLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heftig hoor meis,en hoe voel je je nu?
G
GeaBeatrixLid
01-01-2024, 00:00
#8
de eerste nacht weet ik gelukkig niks meer van,
overal beestjes, monsters, enge mannen.
ik dacht dat ik ontvoerd werd, dat ze me gingen inslapen.
heb een verpleegster geslagen, omdat ik bang was.
het schuim stond op mn mond...

ze kwam gister naar me toe, je herkent me niet meer he?
ik zeg nee, heb k u eerder ontmoet?
ik heb de eerste nacht elk uur bij je bed gestaan en meis, wat ben ik blij dat ik je nu zo zie.
ik had mijn twijfels of je het nog wel zou redden..
laat dit een waarschuwing zijn voor je, je bent nog zo jong...

ik schrok hier heel erg van, heb uren zitten janken.
G
GeaBeatrixLid
01-01-2024, 00:00
#9
eigenlijk voel ik me redelijk goed!
het eten is alleen niet echt top hiero haha,
zit in een groep van 10 man max.
op het moment met zn 8e, 7 gasten van boven de 30.
en dan ik als meisje van 20, maar hele leuke aansluiting.
echt een toffe groep, ben ik wel blij mee.
verveel me alleen de pleuris. dus ben maar gedichten gaan schrijven, tijdschriften lezen etc.

nogsteeds afbouwende, maar nooit met medicinale ghb afgebouwd, ze bouwen hier af met Rivotril. zaterdag ben ik als het goed is ook daar vanaf, en dan willen ze me nog een paar dagen houden om te kijken hoe het gaat met me, en dan ga ik meteen door naar mn vervolgopname!

ben blij dat ik de hefstigste dingen van mijn deliriums kwijt ben, op wat draaiende stoelpoten en enge mannen die er niet waren na..

viewtopic.php?f=41&t=56409

hier een verwijzing naar een van mijn gedichten. :)

xxx
F
FedexLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fijn om te lezen! Je doseringen waren ook bijhoorlijk heftig. Ik vind het nog steeds top dat je de helft hebt weten af te bouwen voor je opname! Hoe is het vanacht gegaan, lukt het om weer lekker te slapen? Ik geloof je graag dat het ff wennen is en dat de verveling toeslaat, je bent tenslotte even weg van alles en je omgeving. Hebben jullie dag programma's, of bezoek uren? Stiekem toch proberen te genieten van de rust die je op dit moment ervaart. Strakjes kost het verwerken van het een en ander ook weer de nodige energie van je.

Ik modder nog aan om de 4 uur met 2 ml behalve de nacht niet. Waarvan gisteren 2.5. Ik heb de komende dagen even vrij met mijn partner en hij heeft een nieuw schema opgebouwd. Ik verwacht maandag op 0 te staan. Helaas wel meteen die dag aan het werk maar dat is denk ik wel goed voor me.

Fijn trouwens dat je af en toe komt updaten. Ik denk vaak aan je heftige verhaal, en aan wat je zélf hebt weten af te bouwen. Ik kan mezelf dan wel een schop onder de kont geven. 8 á 9 ml op een dag is een eitje denk ik dan..

Sterkte!
G
GeaBeatrixLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoihoi!

dit is de laatste dag in de detox, ben dinsdag a.s 2 weken clean!
voel me super! word morgen overgeplaatst naar de vervolgopname, voor 6 weken.
het moet je lukken!!! en 2 weekjes detoxen kan ook zonder vervolgopname, het is een optie!
ik heb het als erg positief ervaren iniedergeval.

ik heb de volste vertrouwen in je, het is mij gelukt, dus dat moet zeker goedkomen bij jou!

heel veel liefs, xx
F
FedexLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hi!

Wat een vooruitgang, al twee weken clean! ik vandaag mijn tweede dag :mrgreen:. Ik voel me hartstikke goed. Vanavond laat ik de 5mg diazepam ook voor wat het is, en ga ik over op de melatonine mocht het nodig zijn. De pammetjes heb ik niet vaak of veel gebruikt ik hoop dat ik niet al teveel last heb van de uitwerking. Ik heb mijn doel bereikt. De ghb is niet meer aan mij besteed, ook niet recreatief. Ik bleeft er telkens weer aan vast hangen. De euforische momentjes zijn mij de nadelen achteraf niet waard.

Detox elders was trouwens geen optie in verband met mijn baan. Maar toch bedankt voor het mee denken, en het vertrouwen dat het goed komt ookal kennen we elkaar niet. Waardeer ik wel!

Heel veel succes met je vervolg opname!

Groetjes
F
FedexLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waar ik ook iets aan heb gehad, is de tip van "ideetje". Deze vind je op Google, als je in tikt "ghb thuis afbouwen hoe ik het deed" en hier op het forum staat ook eea aan info.

Goodluck
K
Kaboutertje_18Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat een goede berichten van jullie.

Ik ben net nieuw hier en ik ben ook goed verslaafd.
Ik gebruik om de 3 uur 6/7 ml.

Het is me de afgelopen 2 dagen gelukt om me 6uur achtereen te slapen na me laatste inname van me dosis.

Sommige dagen heb ik t zwaar en lukt t me niet om te minderen. Andere dagen weer wel. Ik voel me dan ontzettend trots maar de dagen waarop ik meer gebruik voel ik me echt een 0. Niks waard.

Heb al zoveel verhalen gelezen over en thuis detox en en weet ik veel. Ik heb inmiddels wat diazepam kunnen bemachtigen.

Dit schijnt je beter Door de dag te helpen.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik wou nog even zeggen dat ik het super knap vind dat jullie clean zijn! Echt heel erg blij voor jullie! Ik verlang er gewoon naar.

Als ik nu me dosis neem kan ik bijna wel janken.
F
FedexLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zou niet zomaar zelf gaan stunten met diazepam en ghb tegelijk. Misschien eventueel voor de nacht en ze verder zo min mogelijk gebruiken. Misschien ook voor jou een optie om elke dag 0,5 ml af te bouwen op je vaste tijden?

En misschien ook wel fijn als er iemand in je omgeving is die je hierin kan steunen. Hoelang ben je al verslaafd?

Ik ben in het verleden afgekickt met Diazepam, met begeleiding van een instelling.( ik zat op +/- 6 ml p 4 uur, en kreeg de eerste 3 dagen verdeeld over de dag 40 á 50 mg diazepam toegediend. Mijn tweede poging ook met diazepam maar zonder enige begeleiding , maar ik gebruikte toen vele kleinere dosissen dan voorheen. Uiteindelijk toch helaas weer aan de g beland en afgebouwd met g zelf. Met diazepam durdfe ik het niet meer, dus ik kan je er helaas niet echt bij helpen.

Heel veel succes
K
Kaboutertje_18Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor je reactie.

Dmv van halve diazepammen ben ik aan t rekken naar 6 ml om de 4uur. Soms wat pittig maar als ik maar bezig ben dan gaat t redelijk. Donderdag ben ik een hele dag vrij en wil ik proberen om zo min mogelijk in te nemen en dan meer diazepam om te kijken hoe dit voor me werkt.

Na het 3 uur / 3.5 krijg ik last van het wel bekende zweten en wat trillen. Maar nogmaals als ik bezig ben dan valt het wel mee.

In mijn omgeving heb ik mijn vriend. Die heb ik laatst alles verteld. Die houd ook al alles in beheer
F
FedexLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoe gaat het vandaag met je?
K
Kaboutertje_18Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Thanks voor asking..

Ja blijft een moeilijk verhaal.
Ineens een sterfgeval in de familie. Waardoor het gebruik lastiger word.

Vandaag toevallig een bbq gehad.. alles gaan gewoon Door. Een wijntje gedronken en toen bedacht ik me ineens huh het is al ruim 4.5 uur geleden. Positief dat wel.

Maar icm met werk is het ook lastig. Om dan je over te geven aan je afkick verschijnselen..
F
FedexLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik bedoelde eigenlijk de schrijfster van dit topic :wink:
F
FedexLid
01-01-2024, 00:00
#20
Top, jij bent echt wel goed op weg zeg! Wat fijn dat je in een fijne groep zit en een intensieve dagbesteding hebt! Met mij gaat het ook super. Vandaag 1 week en 1 dag clean! Ik wil ook nooit meer terug! Ik was benieuwd hoe het met je ging, het was nl een poosje stil. Maar dat geeft niks, ik begrijp dat je het druk hebt. En mijn motto is, geen nieuws, is goed nieuws!

Groetjes FedEx

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."