Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWietverslaving

Wietverslaving

2 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
Tinus93Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo Guys,

Ik heb een vraagje,

Ik ben zo'n 9 maanden geleden gestopt met het dagelijks blowen dat ik al jarenlang deed.
Ik heb in deze tijd ontzettend veel bereikt... ik ben o.a gestart met een HBO-opleiding en dit gaat me erg goed af! Nu heb ik na de 8e maand weer een keer geblowed, en het weekend hierna heel het weekend.... Het weekend daarna heb ik op vrijdag en op zaterdag geblowed... Nu vraag ik mezelf de laatste tijd af of ik ga terugvallen in mn oude gedrag en hier ben ik erg bang voor... Ik durf niet goed tegen mezelf te zeggen wanneer ik het nou wel en niet mag doen omdat ik dit niet goed weet. Nou is mijn vraag, Wanneer zou ik weten dat ik aan het terugvallen ben? Ik wil graag af en toe een jointje kunnen roken, maar dit mag niet ten koste gaan van mijn opleiding.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hee Tinus,

Welkom op het forum! Wat uiteindelijk goede richtlijnen zijn voor gebruik kun je zelf het beste bepalen, iedereen zal hier anders over denken. Zolang je je aan die regels kunt houden

Zelf heb ik ruim 6 jaar dagelijks geblowd, inmiddels ben ik daar gelukkig al ruim een jaar mee gestopt. Ook ik wilde niet helemaal stoppen, dus heb toen duidelijk regels voor mezelf opgesteld. Ik blow niet meer doordeweeks als ik moet werken en in het weekend of tijdens vakantie alleen als ik er zin in heb en ik ook verder geen andere belangrijke dingen heb. In het begin koste me dit nog best een hoop moeite en dan zat ik vaak gewoon wel het hele weekend te blowen. Nu heb ik steeds vaker dat ik er in het weekend ook geen zin meer in heb en dus maar 1 jointje in het weekend rook of helemaal niet zelfs.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik in die 6 jaar dat ik dagelijks blowde vele pogingen heb gedaan om te minderen en dan dus vaak snel weer terug viel. Uiteindelijk is het belangrijk dat je ook echt wilt minderen. Bedenk goed voor jezelf wat jij acceptabele regels vind en houd je daar vervolgens aan. Op het moment dat je dan een keer niet aan die regels houd is het niet meteen een probleem, maar wel een teken voor jezelf dat je beter moet opletten.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Groeten Bee
T
Tinus93Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan denk ik dat ik de goede kant op ga!
Ik merk wel dat ik tegen mezelf kan zeggen dat ik moet oppassen om niet terug te vallen...
Maar verder lukt het me, hetzelfde als jou, opzich wel om doordeweeks niet te blowen als ik naar school moet...

p.s wat doe je als je doordeweeks hier moeite mee hebt?


Heel erg bedankt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."