Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn wietverslaving is uit de hand gelopen

Mijn wietverslaving is uit de hand gelopen

4 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
l
lostcountLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik rook inmiddels al langer dan 13 jaar (vanaf mijn 12de). Toen nog niet elke dag maar gewoon voor de fun met vrienden. Tegenwoordig is het erg uit de hand gelopen en rook ik joint na joint na joint, ik rook eigenlijk alleen niet wanneer ik moet werken.

Ik heb al een aantal keer geprobeerd te stoppen met roken, maar heb het nooit langer dan 1.5 maand volgehouden. Tegenwoordig kan ik geen dag zonder te roken. Ik heb ook gewoon het geld en de contacten / coffeeshops in de buurt wat het allemaal erg makkelijk maakt om weer even wat te gaan halen natuurlijk.

Als ik s'avonds thuis kom van mijn werk rook ik eigenlijk altijd meteen een joint. Daarna eet ik meestal wat en daarna blijf ik gewoon roken tot ik weer ga slapen. Ik ben meestal oververmoeid en ik heb tegenwoordig ook veel last van doorzichtig slijm, soms met een beetje bruin wat natuurlijk gewoon door de sigaretten komt. Ik rook niet zoveel sigaretten maar mix het wel altijd met de wiet(drum). Hier heb ik het meeste last van in de morgen maar tegenwoordig ook meer gedurende de gehele dag.

Ik denk tegenwoordig vaak; ik rook vandaag niet, maar zodra ik dan "vrij" ben het eerste wat ik doe is wat wiet halen. Ik wil eigenlijk gewoon stoppen en een ander leven beginnen, maar ik denk niet dat mij dit gaat lukken zonder hulp.

Waarom ik dit allemaal post weet ik eigenlijk ook niet precies. Misschien dat mensen op dit forum mij tips kunnnen geven om me te helpen met stoppen en door hun ervaringen te delen.

Alvast bedankt,
Michael
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Echt een goede tip om te stoppen heb ik niet helaas. Ik heb zelf ook 6 jaar dagelijks geblowd en was ook zeker de laatste paar jaar altijd stoned in mijn vrije tijd. Ook ik stak de ene na de andere joint op als ik niet hoefde te werken.

Ik heb toen vele verwoede pogingen gedaan om te stoppen, maar langer dan een paar dagen hield ik het nooit vol. Probleem was dat ik wel wilde stoppen of minderen met mijn verstand maar niet met mijn gevoel.

Uiteindelijk was ik er echt klaar mee en toen heb ik besloten om alleen in het weekend nog te blowen en dan ook alleen als ik er echt zin in had. Dit ging toen in een keer heel makkelijk en nu ben ik al bijna anderhalf jaar gestopt met dagelijks blowen. In het begin blowde ik nog wel bijna vast in het weekend, maar nu zijn er ook genoeg weekenden dat ik niet of weinig blow.

Moraal van het verhaal, je moet echt willen stoppen. Als het je niet zelf lukt misschien toch maar hulp zoeken. Je hebt zelfs online begeleiding hiervoor volgens mij.

Succes in ieder geval! Laat jezelf geen slaaf van de wiet zijn.
w
when-the-trip-go-badLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na 3 jaar elke dag te blowen besloot ik te stoppen en was na 2weken alle ontwenningverschijnsels gedaan en na 3 dagen kon ik weer normaal slapen eigenlijk en ben nog 2 jaar later nog 2 jaar gaan blowen en daar ging stoppen ok makkelijk vooruit het was gewoon piece of cake omdat ik nu bad ging van weed en wegblijvde van vrienden die blowden
nu eerlijk gezegd geeft nicotine mij voldoende prettige gevoel daarmee is dat wel een reden dat ik de high worden niet mis
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb er zelf geen last van.

Ik blow af en toe en daar houd het bij op.

Om te stoppen moet je echt 100% er zelf achter staan.

Wat bij mij met stoppen met roken helpt was een euro muntje in me handen houden en mee spelen als ik wou roken. Ook heb ik me aangesloten bij een andere vriendengroep die niet rookten waardoor ik ook niet snel mee ging met iemand om te roken.

Misschien kan je beginnen met minderen ipv cold turkey stoppen. Misschien helpt het ook als je een a4tje maakt met wat je voordelen zijn met stoppen

Succes!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Persoonlijk geloof ik dat minderen ipv cold turkey killing is. Als je gaat minderen geef je jezelf steeds iets minder wiet en daarmee maak je de crave elke dag een stukje groter. Je maakt het voor jezelf dus veel erger dan het is en de afkickverschijnselen smeer je uit over een langere periode.

Beter cold turkey. Je moet er wel voor 100% achter staan anders zit je de zelfde dag alweer te blowen :P

Misschien kun je hier heil vinden mocht het je zelf niet lukken:

http://www.cannabisondercontrole.nl/

Dit is anonieme online steun bij het stoppen. Goede tussenstap als je niet naar een kliniek wilt maar wel hulp wilt. Wordt vergoed door je zorgverzekeraar.

Wat mij heel veel heeft geholpen is zorgen dat je uit je ritme komt. Als je normaal gesproken elke dag thuiskomt, een joint draait en TV gaat kijken. Zorg dan dat je na thuiskomst misschien even wat eet en dan direct weer op pad gaat. Ga fietsen, wandelen, poolen, sporten, hobbyen, of wat dan ook, zorg dat je niet gaat hangen op de plek waar je normaal gesproken blowt.

Zolang je bezig blijft en niet hetzelfde gedrag gaat vertonen als wanneer je stoned bent, is het veel makkelijker te vergeten dat je aan het stoppen bent.

Sterkte!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."