Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen ik verslaafd?

Ben ik verslaafd?

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
autysd zei:
allereerst, als je 6 flessen vodka drinkt per dag, ben je naar mijn mening minstens fysiek verslaafd eraan

als ikzelf het beste antwoord zou willen weten, zou ik per drug uitzoeken wat de afkicktijd is en deze dan op mezelf toepassen; krijg ik problemen, hoe vaak en hoe heftig; dan verslag uitbrengen aan een deskundige (eventueel van tevoren ofc)

en er is een verschil tussen geestelijk en fysiek verslaafd zijn :stoned:
Klik om te vergroten...

Allereerst komt die laatste zin heel denigrerend over op mij:
Snappie dat niet?
Moet ik het je ff uitleggen?
Dat roept het bij me op kan ook aan mij liggen hoor maar wou het even uitspreken
En ja ik weet ook echt de verschillende soorten
Maaruh heel simpel en dat zal je denk niet aannemen maar:
Elke verslaving is mentaal, het lichamelijke is helaas een bijwerking die extra zorg nodig heeft
Of ga jij me vertellen dat er middelen bestaan die enkel lichamelijk zijn
Niets doen net het mentale? Ik ben heel benieuwd naar het antwoord

Sorry ik ga me proberen in te houden en het netjes te houden
Maar dit is nou weer typisch zoon antwoord dat ik denk ja hoor daar is er weer 1
Je pikt de hoeveelheid eruit en niet de verdere info
Je focust op die 6 flessen
Maar leest niet dat die dagen zonder kon
Hoe verklaar je dan dat die soms een weekend niet dronk?
Ja tuurlijk hij had het zwaar en moest doorbijten
Maar puur door geestelijk voor te houden
Straks kan je weer redde die het
Dus de geest kan de lichamelijke klachten verminderen
Of accepteren omdat er constant word gezegd:
Kom op ff doorbijten laat zien dat je het kan
Om vervolgens helemaal los te gaan

En ik vind dat jij verslaving verkeerd ziet!
Hoe bepaal jij of iemand anders wat de afkick duur is?
Jij koppelt een verslaving aan een middel
Maar een verslaafd brein wil geen specifiek middel maar een rush spanning kick relax ga zo maar door.
Een verslaving zit in je brein genesteld en er is geen bepaalde tijd per drug
Sorry maar he snapt er echt helemaal niets van en slaat de plank volledig mis

In mijn laatste behandeling was 1 van de groepsleiders een amerikaan
Hij kreeg op ze 4e alcohol toegedient als die niet wou slapen of vervelend was
Dat ging dus door tot die 17jaar verslaafd is geweest waarvan 14 jaar op straat
Coke heroine en meth lag er maar net aan hoeveel mensen die dag kon beroven
Of winkels overvallen
Uit eindelijk na 6 x een overdosis waarvan 2x klinisch dood
Afgekickt en alles echt alles afgezworen
Hij wil bvb ook geen methadon
Maar nog steeds na 24!!! jaar clean heeft die nog 2-3x een craving per maand
Dat die echt moet vechten tegen ze brein om niet toe te geven

Nu ben ik bang dat jij aankomt met ja maar how ff dat is coke hero en meth
Nou dan zal ik niet meer reageren en dan hoop ik echt en dit is absoluut niet slecht bedoeld
Maar als je begint te denken dat je verslaafd ben ga dan niet google op afkick tijd per drug
Ik wil zoveel meer eruit gooienmaar ik laat het hierbij kan niet beschaafd typen dan
Maar op elk forum is het hetzelfde iedereen focust op het middel of hoeveelheid
Ik snoof 5 gr per dag coke kon niet zonder
Maat snoof 1 gr per dag coke kon niet zonder

Maar hij wees naar mij jij bent verslaafd niet normaal hoeveel je gebruikt
Maar vergat door de focus op mij dat die zelf geen dag zonder kon
Ik hoop echt dat ik overkom en al ga je maar even googlen dan benk al happy :wave:
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#2
aan Liefhebbertje,

het was allemaal goed bedoeld en niet vernederend, waarom zou ik dat ooit willen?
ik heb spijt dat ik dit postte en ik zal je nooit meer lastigvallen
ik houd niet van ruziemaken, ook niet om misvertanden te moeten uitpraten

welgemeend, het beste
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aan autysd:

Nee ik behoor excuses te maken al pas ik kijn tekst niet aan.
Ik trek me alles ontrend verslaving veelste veel aan!
En jou opmerking is een kloppende al ben ik van mening dat het net ff anders ligt
Maar neemt niet weg dat ik hem verkeerd op heb gevat.
Het kwam op mij over: HALLO weet je dit dan niet.
Totaal fout naar je erop volgende bericht gepost.
Dus mijn fout en je hoeft echt niet weg
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#4
Liefhebbertje zei:
Aan autysd:

Nee ik behoor excuses te maken al pas ik kijn tekst niet aan.
Ik trek me alles ontrend verslaving veelste veel aan!
En jou opmerking is een kloppende al ben ik van mening dat het net ff anders ligt
Maar neemt niet weg dat ik hem verkeerd op heb gevat.
Het kwam op mij over: HALLO weet je dit dan niet.
Totaal fout naar je erop volgende bericht gepost.
Dus mijn fout en je hoeft echt niet weg
Klik om te vergroten...

ik las je post en hoe meer vrienden, hoe meer vreugd :)
-ik postte ooit, dat mijn posts kort kunnen zijn, hoort bij mijn aard, niet per se luiheid
-ook heb ik een aandoening, waardoor ik weinig diplomatisch inzicht heb

bij deze, ben ik alles, wat niet leuk was vergeten, groetjes :stoned: :rock:
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeer blij mee te horen schrok een beetje

Even korte uitleg omtrent mijn antwoorden en posts

Ze zijn altijd wat rommelig en zonder lees tekens
Ik wil alles zo snel mogelijk doen niet alleen hier maar hele leven
In werkzaamleven goed en snel dat dan weer wel daar vergeet ik geen 'lees tekens'

Ik antwoord alleen vanuit eigen ervaringen of meegemaakte gebeurtenissen
Dat zijn antwoord vanuit gevoel aangevult met feiten
Daar komt helaas gevoel bij kijken
En uit me dan verkeerd op bvb verkeerde of gedeelde info waarvan ik heb gemerkt dat het niet juist is
Of voel me best snel aangevallen

Mocht iemand dit ervaren en:

Zich aangevallen voelen
Beledigd
Andere mening hebben

Spreek me aan!
Is het te prive of niet geschikt forum pb me dan!
NEE BEN GEEN DEALER

Ik sta er altijd open voor
Ga altijd met je in gesprek
Eerlijk duidelijk of wat scherpere tekst kan ik meer me meer in vinden
als voorzichtige benaderde bang mij te kwetsen post
Dat respecteer ik juist en is tenminste duidelijk
Vind ik jet aanstotend of tever gaan probeer ik dat eerst altijd 'voorzichtig' te brengen
Wees niet bang voor scheldpartijen of bedreigingen even heel zwart wit

Ik hoop dat dit het een beetje verklaard

* ook ik heb wat *aandoeningen* probeer ze geen invloed op me posts te hebben maar helaas soms duiken ze erin op

Fijne zondag iedereen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."