1 liter per dag sterke drank is behoorlijk
Een week niets drinken is geen oplossing
Stel jezelf een paar vragen:
Hoe vaak denk je aan alcohol
Drink je onder werk tijd
Denk je bvb om 12:00 gelukkig bijna 16;00 dan kan ik lekker een mixie maken
Stap je weleens in de auto de volgende ochtend nog onder invloed
Belangrijkste is te onderzoeken waarom je zoveel drinkt
Heb je emotionele of fysieke pijn?
Vind je het maar saai of ondraagbaar zonder alcohol
Een verslaving is niet uit te drukken in hoeveel heden
Het gaat erom waarom doe je het
En waarom elke dag zoveel
Vrienden van mij hebben vooral het idee dat alles
Saai is zonder drank en drugs
En ze zijn wat opener en 'lollig'
Ikzelf:
Ik ben verslaafd
Heb de meeste middelen wel misbruikt
Ja heb onder werk tijd gedronken ja soms stond ik op en teok een biertje open 9 uur
Zaterdag morgen en 9:15 de 2de
Regelmatig dronken op werk verschenen met de bus
Veel relaties kapot gegaan baan verloren
Paar x opname ziekenhuis wegens falen organen
Als me ex om 9:00 zondag morgen les ging geven en ik op de kinderen pastte
Kwam het regelmatig voor dat als ze 12:00 thuis kwam ik bezopen was
Begravenissen dokter bezoek allemaal onder invloed
Later werd het coke altijd onder invloed
Verscheen bij me broertje zijn rechtzaak totaal door gesnoven
En liep met 5 gr coke het paleis van justitie in
En zat gewoon te snuiven op de toeschouwers stoeltjes
Keuring cbr omtrent alcohol zwaar onder invloed va coke
Ter indicatie ik dronk 16 biertjes en kwart fles cognac per dag elke dag
Ik gebruik omdat ik me emoties en gedachten en herrineringen
Niet kan verdragen en niet wil voelen
En ookal gaat heel me lijf momenteel kapot
En gister er bijna aan onderdoor ben gegaan
Vandaag weer gehaald en weer veel
Als ik maar niks voel
Ik ben alles en iedereen al kwijt geraakt
Heb afgelopen half jaar 33.000€+ eraan besteed
Ja ik voel me er klote over ja ik wil ervan af
Maar ik wil niet voelen
Dan ga je toch in therapie oid zal je denken?
Heb vele jaren therapie opnames etc gehad
Enige wat ze doen is me plat gooien met medicatie
Ik kreeg bvb 4mg risperdal 250mg truxal 50mg prometazine 10mg diazepam en 300mg efexzor per dag met 3x 50mg oxazepam so nodig per dag
Ja ik was vooral lichamelijk suf en rustig
Maar hielp me niet in me kop
Er is ook gewoon keihard tegen me gezegd
Dit is het beter word het niet accepteer
Dat je verschillende persoonlijkheids stoornissen
Eraan over hebt gehouden
Probeer je wraak gevoelens te laten gaan
Neem vaak time outs
En probeer er wat van te maken
Maarja...
Maar stel je dus de vraag waarom drink ik
Lichamelijke onthoudings verschijnselen zal je niet hebben
Dus ik vermoed emotionele of mentale problemen
Die je verdoofd met alcohol
Kijk kritisch naar jezelf
Maak dingen niet minder erg als dat ze zijn
En als het zo is accepteer dat je een probleem hebt
En kijk alleen naar jezelf
Ga bvb niet mijn hoeveelheden vergelijken met die van kou
Dan zal je zeggen ik val wel mee
Mijn'vrienden' doen dat wel gebruiken allemaal
15+ jaar maar mindere hoeveelheden als mij
Dus zei vinden dan ze geen probleem hebben
Maar stuk voor stuk niemand kan zonder
Doen het tijdens werk
En verbergen het voor partners
Ik hoop dat je wat aan me post heb
En ik hoop echt dat je niet de zelfde hersens als mij heb met dat nare virus erin
Maar kijk echt serieus naar jezelf en vlak niets uit of af
En ja misschien moet je hulp of gesprekken of wat dan ook
Maar dat je de vraag stelt hier
Geeft al aan dat je niet zeker bent van je zaak
En dus nadenkt hey zou dit een verslaving zijn
Succes met je zoektocht
Aanpassing overleg met je huisarts mocht je twijfelen
Ik ben na jaren extreem drinken
En laatste jaar dag in dag uit 16 bier en kwart cognac
Abrupt gestopt zonder medische hulp of toezicht
Me lijf deed zo raar en vreemd dat was echt eng
Maar wat helemaal ernstig was ik kreeg een delirium(psychose)
Ik zag hoorde en dacht dingen die er niet waren
Kon ook niets onthouden geen kloppende zinnen maken
En moest echt alles opschrijven
Ik heb ook echt op me klote gehad van de huisarts
Het had eigenlijk fataal moeten zijn volgens hem
Maarja dat geluk heb ik dan weer niet
![:tearsofjoy:]()