Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn verslavingen en mijn zelfhulp

mijn verslavingen en mijn zelfhulp

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#1
aangezien ik dit nog niet gedaan heb, zal ik een inventaris geven van wat ikzelf ervaar als verslaving heden ten dage;

1. drankverslaving: ik noem deze omdat ik er drugs en zoete sappen mee meng
2. snoepverslaving: omdat dit sterk samenhangt met de drankverslaving, maar ik snoep op zich niet
3. AD verslaving: mijn AD heeft zo een goede verbetering op me, dat ik durf te zeggen dat ik er psychish aan verslaafd ben (?) (allen communicatie, niet actiever)
4. benzo-verslaving: ik voel geen verslaving, maar ik gebruik ze 4x per week en in nogal hoge hoeveelheden, maar dat komt wel mede omdat ik 2x zoveel weeg als een ander: 125 kg (gelukkig geen blubber, nog veel spieren van vroeger = sport verleden en ik ben lang :smoke: )
5. gameverslaving; nu niet al een tijd, want ik zit in extra stress nog voor enkele maanden, ik game alleen als ik me GOED voel...wel voor vele uren soms tegelijk 2h tot soms 20h
6. 'youtube' en 'cartoon network' en 'debat' verslaving :hearteyes: leidt af van mijn depressie
7. nu ook forum verslaving, tijd speel geen rol als ik me amuseer op een forum :tearsofjoy:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ervaar je deze allemaal eigenlijk ook als nadelen? en mag ik weten wat je allemaal op een gemiddelde dag gebruikt? Daar ben ik wel nieuwschierig naar eigenlijk.

En gebruik je nog drugs recreatief of is het allemaal als (zelf)medicatie?
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#3
SmartieAndMe zei:
Ervaar je deze allemaal eigenlijk ook als nadelen? en mag ik weten wat je allemaal op een gemiddelde dag gebruikt? Daar ben ik wel nieuwschierig naar eigenlijk.

En gebruik je nog drugs recreatief of is het allemaal als (zelf)medicatie?
Klik om te vergroten...
alleen de AD verslaving en de snoepverslaving zie ik als de grootste problemen;
-ik heb geen libido meer
-ik kom 4 kg per jaar aan :beer:

alles is voorgeschreven receptuur, behalve de alcohol
-maar ik nuttig het wel op de 'recreatiefste manier :stoned:

ik doe 4x het equivalent van 40 mg diazepam/week, 3 verschillende benzo's
ik doe 2 mg escitalopram/dag

ik doe 2x/week melatonine mix, ik mag niet uitwijden
ik doe 5x per week alcohol mix, ik mag niet uitwijden
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#4
goed nieuws, ik was 3 kg aangekomen op 9 maand
nu ben ik daarna 6 kg afgevallen, dus netto 3kg eraf :stoned: :rock:
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat maken deze 'onderwerpen' dat je ervaart er verslaafd aan te zijn?
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#6
Liefhebbertje zei:
Wat maken deze 'onderwerpen' dat je ervaart er verslaafd aan te zijn?
Klik om te vergroten...
goede vraag;
ik ben chronisch depressief, in de zin/mate, dat ik er levenslang medicatie op zal krijgen;
alle 'gewoontes', die ik ontwikkeld/heb, om om te gaan met die chronische depressie, beschouw ik als een verslaving
met excuses voor spelling, ik ben atm stoned :stoned:
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben je chronisch depressief of heb je de diagnose dysthyme stoornis?
Heb je Psychotherapie, schematherapie en cognitieve therapie geprobeerd icm medicatie?

Ik ga heel hard zijn je kan nog zo zwaar gediagnostiseerd zijn
Enkel je erbij neer leggen geen aktie ondernemen en vluchten in middelen lost niks op
Levenlang medicatie so what? Lekker belangrijk!
Vechten moet je sla die depressie de kop in
Houd je leven een tijd simpel geen zware opgave maak een dag planning
Ga een stuk wandelen tijdens die wandeling zoek je een mooie bloem of beest wn zet die op de foto wat lul jij nou zal je denken? Maar het zijn die kleine dingetjes die je weer moet gaan ervaren

Gezond eten gezond slaap patroon ritme zeer belangrijk

Huishouden zwaar? Hak het in 4 stukken en doe ze een voor een

En zoek mensen op ookal heb je niks te zeggen of voel je je er beschaamd bij

Ik heb ook van alles volgens de psychiatrie zolang ik me daar teveel in begaf
Bleef ik down constand alles moeten bespreken
Ik heb btw:
Ptss
Narsistische persoonlijkheids stoornis
Anti sociale persoonlijkheids stoornis
Ook constand depri
En bijna wekelijks herbelevingen dat ik totaal geestelijk weg ben uit het heden ogen draaien shake enz

Alle therapien gehad die er zijn alle bovenstaande meerdere emdr's
Hypnose echt alles

Het is pas beter gegaan toen ik die klote diagnoses aan de kant pleurde
Ben gaan werken volle 40 uur normaal ritme op bouwen

En nee het is nog niet makkelijk maar wel veel dragelijker

Excuus als ik te bot ben
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#8
Liefhebbertje zei:
Ben je chronisch depressief of heb je de diagnose dysthyme stoornis?
Heb je Psychotherapie, schematherapie en cognitieve therapie geprobeerd icm medicatie?

Ik ga heel hard zijn je kan nog zo zwaar gediagnostiseerd zijn
Enkel je erbij neer leggen geen aktie ondernemen en vluchten in middelen lost niks op
Levenlang medicatie so what? Lekker belangrijk!
Vechten moet je sla die depressie de kop in
Houd je leven een tijd simpel geen zware opgave maak een dag planning
Ga een stuk wandelen tijdens die wandeling zoek je een mooie bloem of beest wn zet die op de foto wat lul jij nou zal je denken? Maar het zijn die kleine dingetjes die je weer moet gaan ervaren

Gezond eten gezond slaap patroon ritme zeer belangrijk

Huishouden zwaar? Hak het in 4 stukken en doe ze een voor een

En zoek mensen op ookal heb je niks te zeggen of voel je je er beschaamd bij

Ik heb ook van alles volgens de psychiatrie zolang ik me daar teveel in begaf
Bleef ik down constand alles moeten bespreken
Ik heb btw:
Ptss
Narsistische persoonlijkheids stoornis
Anti sociale persoonlijkheids stoornis
Ook constand depri
En bijna wekelijks herbelevingen dat ik totaal geestelijk weg ben uit het heden ogen draaien shake enz

Alle therapien gehad die er zijn alle bovenstaande meerdere emdr's
Hypnose echt alles

Het is pas beter gegaan toen ik die klote diagnoses aan de kant pleurde
Ben gaan werken volle 40 uur normaal ritme op bouwen

En nee het is nog niet makkelijk maar wel veel dragelijker

Excuus als ik te bot ben
Klik om te vergroten...
goede reactie, np :)
jouw vraag eerst: ik ben chronish depressief, versterkt door andere factoren, is dit zelfs de ernstigste aandoening atm
atm ligt de bal gewoon bij mij;
-ik kan me laten behandelen 1vs1 tegen een 3-tal van mijn problemen
-maar het resultaat, buiten een dietist, zal voor de rest niet zo groot zijn, omdat de onbehandelbare aandoeningen mijn leven zullen blijven bepalen in de globale zin
-ik moet zeker vermelden dat ik op het moment wel een ongewoon dagelijks leven heb, maar dat ik niet permanent ongelukkig ben :wink:
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Onbehandelbaar is ruim
Je kan er wel alles aan doen om het dragelijker te maken
Je schuilt achter he diagnose vind ik
Ik zou ook nooit verder komen als een begeleid wonen icm psychische hulp

Knokken vriend ga ervoor leg je er niet bij neer!
Geloof ook niet alles psychiatry is nogal zwart wit
Als je eenmaal wat hebt kom je er nooit vanaf vermelden ze

Ik met mijn stoornissen heb ook een normaal leven op kunnen bouwen
Terwijl ik verdoemd werd rest leven intensieve zorg etc ivm wat nare voorvallen
Ik wil echt niet stoer of bijdehand doen
Maar komop onderneem aktie en bewijs dat je het wel kan
Je erbij neerleggen is de slachtoffer rol fuck dat!
Bewijs die wijsneuzen maar dat jij het wel kan

Je zegt van te voren al lukt niet kn niet roep tegen jezelf IK KAN HET IK GA HET GVD DOEN
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Liefhebbertje zei:
Onbehandelbaar is ruim
Je kan er wel alles aan doen om het dragelijker te maken
Je schuilt achter he diagnose vind ik
Ik zou ook nooit verder komen als een begeleid wonen icm psychische hulp

Knokken vriend ga ervoor leg je er niet bij neer!
Geloof ook niet alles psychiatry is nogal zwart wit
Als je eenmaal wat hebt kom je er nooit vanaf vermelden ze

Ik met mijn stoornissen heb ook een normaal leven op kunnen bouwen
Terwijl ik verdoemd werd rest leven intensieve zorg etc ivm wat nare voorvallen
Ik wil echt niet stoer of bijdehand doen
Maar komop onderneem aktie en bewijs dat je het wel kan
Je erbij neerleggen is de slachtoffer rol fuck dat!
Bewijs die wijsneuzen maar dat jij het wel kan

Je zegt van te voren al lukt niet kn niet roep tegen jezelf IK KAN HET IK GA HET GVD DOEN
Klik om te vergroten...
je hebt gelijk, ik ga het redden :grin:
om je verder in te lichten, ziehier een ouder citaat uit het forum:

autisme ASS (DSM-5)
strikt genomen mag je geen diagnose meer stellen, anders dan die van ASS (DSM-5)
-klassiek, asperger en PDD-NOS zijn namelijk samengevoegd; een psy zal geen van de 3 meer noemen, of in de diagnose vermelden

de hoofdreden in de usa was onder meer om 900.000 onverzekerden binnen de verzekering te krijgen, maar ook om de drempel voor de diagnose te verhogen, want je hebt nu 2 ipv 1 hoofdvoorwaarde binnen de communicatiestoornissen verplicht nodig voor de diagnose ASS

(jij hebt geen klassiek gehad, want je kunt communiceren; asperger of PDD-NOS kon wel)

zoals je weet zijn er nu 10 normgroepen;
-daar had ik tov normaal 6 zeer hoog en 2 hoog
-daar had ik tov poliklinisch 3 zeer hoog en 2 hoog, met 5 normen significant verhoogd
-daarnaast heb ik nog 2 andere mentale aandoeningen, gerelateerd aan ASS:
nl misofonie en boulemie

bij mijn diagnose, zat ik net in de nieuwe ASS (DSM-5), dus ik heb jouw DSM-4 periode niet meegemaakt :wink:

...liefhebbertje, ik meende dat jij deze info nog niet had, dus bij deze... :wink:
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn stoornissen zijn in elke dsm hetzelfde

Maar excuus info was ik even vergeten
ik zal wel dom zijn
Maar je erbij neerleggen en niet proberen te verbeteren
Zou voor mij gwen optie zijn

Welke stoornis diagnose is wel te verbeteren
Tenminste dat heb ik ervaren in de klinieken
En daar zaten ook zeer zware gevallen tussen
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Liefhebbertje zei:
Mijn stoornissen zijn in elke dsm hetzelfde

Maar excuus info was ik even vergeten
ik zal wel dom zijn
Maar je erbij neerleggen en niet proberen te verbeteren
Zou voor mij gwen optie zijn

Welke stoornis diagnose is wel te verbeteren
Tenminste dat heb ik ervaren in de klinieken
En daar zaten ook zeer zware gevallen tussen
Klik om te vergroten...

wtb, wij hebben gelukkig communicatie in ons 'pakket' :wink:
mijn depressie maakt het me wel mogelijk wekelijks essentiele dingen op eigen kracht te doen, god dank :grin:
maar voor de rest ben ik een thuiszitter die meer slaapt dan wat anders, maar ik klaag en lijd daar niet echt onder :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."