Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo's

Benzo's

26 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik neem 2 lormetazepam's s'avonds voor inslaap te komen..maar ze willen die hier graag afbouwen..maar ik wil het niet..maar waarom wille ze het hier zo graag afbouwen.?ze zegge dak mijn eigen minder moe voel door den dag maar is dat zo.?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar ik heb sowieso snel last van bijwerkingen bij medicijnen. Ik vermijdt ze ook altijd het liefst. Voor pijn neem ik paracetamol, daar kan ik goed tegen, verder eigenlijk niets.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
lotske1984- zei:
Ik neem 2 lormetazepam's s'avonds voor inslaap te komen..maar ze willen die hier graag afbouwen..maar ik wil het niet..maar waarom wille ze het hier zo graag afbouwen.?ze zegge dak mijn eigen minder moe voel door den dag maar is dat zo.?
Klik om te vergroten...
Het klinkt best aannemelijk dat je je minder moe zult voelen overdag wanneer je geen benzo's meer slikt. Om twee redenen eigenlijk:
  1. Werkingsduur. Lormetazepam heeft een halfwaardetijd van ongeveer 12 uur. Dat betekend dat je als je er ''s avonds 2 slikt, je na 12 uur effectief nog 1 pil in je bloed hebt zitten. Weer 12 uur verder heb je effectief nog een halve pil in je bloed zitten. En dan is het alweer avond en begin je weer opnieuw. Met andere woorden, de rest van de dag na het slapen ben je onbewust nog redelijk onder invloed ervan.
  2. Je slaapfases worden verstoord door benzo's. Dit betekent dat je anders slaapt dan normaal en dus ook niet genoeg uitrust ervan.
Waarom wil je er niet mee afbouwen? Het is toch alleen maar fijn om niet afhankelijk van drugs te zijn. Je gebruikt inmiddels geen speed meer, hierdoor zou je uit jezelf ook beter moeten kunnen gaan slapen uiteindelijk. Had je die slaap pillen niet gewoon nodig omdat je anders wakker bleef van de speed? En door de speed voelde je dan de volgende dag weer niet die benzo doorwerken.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Het klinkt best aannemelijk dat je je minder moe zult voelen overdag wanneer je geen benzo's meer slikt. Om twee redenen eigenlijk:
  1. Werkingsduur. Lormetazepam heeft een halfwaardetijd van ongeveer 12 uur. Dat betekend dat je als je er ''s avonds 2 slikt, je na 12 uur effectief nog 1 pil in je bloed hebt zitten. Weer 12 uur verder heb je effectief nog een halve pil in je bloed zitten. En dan is het alweer avond en begin je weer opnieuw. Met andere woorden, de rest van de dag na het slapen ben je onbewust nog redelijk onder invloed ervan.
  2. Je slaapfases worden verstoord door benzo's. Dit betekent dat je anders slaapt dan normaal en dus ook niet genoeg uitrust ervan.
Waarom wil je er niet mee afbouwen? Het is toch alleen maar fijn om niet afhankelijk van drugs te zijn. Je gebruikt inmiddels geen speed meer, hierdoor zou je uit jezelf ook beter moeten kunnen gaan slapen uiteindelijk. Had je die slaap pillen niet gewoon nodig omdat je anders wakker bleef van de speed? En door de speed voelde je dan de volgende dag weer niet die benzo doorwerken.
Klik om te vergroten...
Hey bedankt voor jou reactie..
Ik heb in een ander afkickliniek mijn benzo's laten afbouwen..ten eerste zie je kei veel af van de afkick..
Ten tweede ik heb het gevoel dat ik nu vele beter slaap als zonder benzo's..
Ten 3 de ik word meer wakker zonder benzo's en moet kei lang wachte voor ik in slaap val..ik had in die andere kliniek nestrolan gekregen dat dikke rotzooi is als vervanging..zonder medicatie sliep ik heel slecht..nee gebruikte speed om mij gelukkige te voele en meer energie benzo's was voor te kunne slape op speed omdat ik graag toch mijn rust had..en ik heb sinds kort ander medicatie gekrege wellbutrin en voel mij vele beter nu meer energie enz..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
lotske1984- zei:
ik heb sinds kort ander medicatie gekrege wellbutrin en voel mij vele beter nu meer energie enz..
Klik om te vergroten...

Ik ben jaren geleden gestopt met behulp van Zyban (Welbutrin) sigaretten roken. De huisarts kwam daarmee. Het hielp geweldig maar ik had wel last van bijwerkingen. Ook na de 1e twee weken. Ik zou dat persoonlijk niet graag een lange periode slikken.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dunnetjess33 zei:
Ik ben jaren geleden gestopt met behulp van Zyban (Welbutrin) sigaretten roken. De huisarts kwam daarmee. Het hielp geweldig maar ik had wel last van bijwerkingen. Ook na de 1e twee weken. Ik zou dat persoonlijk niet graag een lange periode slikken.
Klik om te vergroten...
Mag ik vrage welke bijwerkingen..denk niet dat ik bijwerkingen heb..voel mij alleen een pak beter..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik was de 1e week/ 2 weken misselijk en maag en darm klachten. Ook kon ik slecht slapen. Ik voelde me regelmatig gehaast of zenuwachtig. Zijn allemaal bijwerkingen. Het was na die 2 weken wel allemaal een stuk minder maar het bleef toch een beetje aanwezig.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dunnetjess33 zei:
Ik was de 1e week/ 2 weken misselijk en maag en darm klachten. Ook kon ik slecht slapen. Ik voelde me regelmatig gehaast of zenuwachtig. Zijn allemaal bijwerkingen. Het was na die 2 weken wel allemaal een stuk minder maar het bleef toch een beetje aanwezig.
Klik om te vergroten...
Dan heb ik geluk dat ik geen bijwerkingen heb..:grinning:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
lotske1984- zei:
Dan heb ik geluk dat ik geen bijwerkingen heb..:grinning:
Klik om te vergroten...
Bofkont! :thumbsup:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
lotske1984- zei:
Hey bedankt voor jou reactie..
Ik heb in een ander afkickliniek mijn benzo's laten afbouwen..ten eerste zie je kei veel af van de afkick..
Ten tweede ik heb het gevoel dat ik nu vele beter slaap als zonder benzo's..
Ten 3 de ik word meer wakker zonder benzo's en moet kei lang wachte voor ik in slaap val..ik had in die andere kliniek nestrolan gekregen dat dikke rotzooi is als vervanging..zonder medicatie sliep ik heel slecht..nee gebruikte speed om mij gelukkige te voele en meer energie benzo's was voor te kunne slape op speed omdat ik graag toch mijn rust had..en ik heb sinds kort ander medicatie gekrege wellbutrin en voel mij vele beter nu meer energie enz..
Klik om te vergroten...
Ik snap je verhaal niet helemaal. Je eerste post is dat je benzo's slikt om te slapen en dat je moet afbouwen en je tweede post op dezelfde dag is dat je al gestopt bent met benzo's en nu welbutrin slikt. Ben je nu wel of niet al gestopt met benzo's?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Ik snap je verhaal niet helemaal. Je eerste post is dat je benzo's slikt om te slapen en dat je moet afbouwen en je tweede post op dezelfde dag is dat je al gestopt bent met benzo's en nu welbutrin slikt. Ben je nu wel of niet al gestopt met benzo's?
Klik om te vergroten...
Heb toch niet geschreven dat ik gestopt ben met lormetazepam..neem wellbutrin bij voor meer energie te krijge..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
lotske1984- zei:
Heb toch niet geschreven dat ik gestopt ben met lormetazepam..neem wellbutrin bij voor meer energie te krijge..
Klik om te vergroten...
Wat is dit dan?
lotske1984- zei:
Ik heb in een ander afkickliniek mijn benzo's laten afbouwen..
Klik om te vergroten...

Anyway, nu ga je dus weer een ander middel gebruiken om de vermoeidheid door de benzo's mee te counteren? Zo blijf je wel in een viceuze cirkel hangen van afhankelijk zijn van drugs/medicatie.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
lotske1984- zei:
Heb toch niet geschreven dat ik gestopt ben met lormetazepam..neem wellbutrin bij voor meer energie te krijge..
Klik om te vergroten...
Maar ik heb gevraagd vandaag om 1 pilletje en half lometazepam..hoop dat ik er geen spijt van gaan krijge..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Wat is dit dan?


Anyway, nu ga je dus weer een ander middel gebruiken om de vermoeidheid door de benzo's mee te counteren? Zo blijf je wel in een viceuze cirkel hangen van afhankelijk zijn van drugs/medicatie.
Klik om te vergroten...
Dus volgens jou ga ik me beter voelen zonder benzo's..maar ik weet nu al dat ik bijna ga slape zonder benzo's..weinig slaap is nog vermoeider in de dag..en mijn benzo's zijn idd afgebouwd geweest maar ben er terug met begonne maande gelede..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee, waarom zei je dan in die tweede post: "Ik heb in een ander afkickliniek mijn benzo's laten afbouwen.." Je zegt dus dat je het af hebt laten bouwen en tegelijk niet. Ik snap nog steeds niks van je verhaal. Maargoed, laat maar.

Je zult je uiteindelijk het beste voelen zonder enige medicatie of drugs te moeten gebruiken ja. Alleen kan dat wel even duren voor je daar resultaat van hebt. Geloof jij echt dat al die troep je beter gaat laten voelen?
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Onderschat ook niet de potentiële valkuil die benzo's kunnen zijn voor terugvallen met speed .
Heb ik omlangs gehad , daar ik vroeger benzo's en speed samen nam... als ik nu terugval in benzo's is er ndikke kans dat ik ook pep ga halen.
Zou zowizo opteren voor de benzo's af te kicken en op termijn ook je trazolan (nestrolan) en wellbutrin.
Een leven zonder medicatie en pep is zowizo een veel beter leven.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
Nee, waarom zei je dan in die tweede post: "Ik heb in een ander afkickliniek mijn benzo's laten afbouwen.." Je zegt dus dat je het af hebt laten bouwen en tegelijk niet. Ik snap nog steeds niks van je verhaal. Maargoed, laat maar.

Je zult je uiteindelijk het beste voelen zonder enige medicatie of drugs te moeten gebruiken ja. Alleen kan dat wel even duren voor je daar resultaat van hebt. Geloof jij echt dat al die troep je beter gaat laten voelen?
Klik om te vergroten...
Ja ik ben afgekickt geweest van mijn benzo's maar terug hervallen..dus gebruik al sinds tijden terug mijn benzo's..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
psychedelic23 zei:
Onderschat ook niet de potentiële valkuil die benzo's kunnen zijn voor terugvallen met speed .
Heb ik omlangs gehad , daar ik vroeger benzo's en speed samen nam... als ik nu terugval in benzo's is er ndikke kans dat ik ook pep ga halen.
Zou zowizo opteren voor de benzo's af te kicken en op termijn ook je trazolan (nestrolan) en wellbutrin.
Een leven zonder medicatie en pep is zowizo een veel beter leven.
Klik om te vergroten...
Waarom stoppe met wellbutrin..voel mij stukke beter nu..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
lotske1984- zei:
Ja ik ben afgekickt geweest van mijn benzo's maar terug hervallen..dus gebruik al sinds tijden terug mijn benzo's..
Klik om te vergroten...
Oh dat kon ik er echt totaal niet uit opmaken.

Maargoed. Nu je geen speed meer gebruikt, waarom zou je nog elke dag benzo's willen blijven slikken? Het leven is nuchter echt veel beter hoor. Afhankelijk van troep zijn om te functioneren is leven als een slaaf. Het heet niet voor niets verslaving.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Oh dat kon ik er echt totaal niet uit opmaken.

Maargoed. Nu je geen speed meer gebruikt, waarom zou je nog elke dag benzo's willen blijven slikken? Het leven is nuchter echt veel beter hoor. Afhankelijk van troep zijn om te functioneren is leven als een slaaf. Het heet niet voor niets verslaving.
Klik om te vergroten...
Ja omdat ik met mijn benzo's veel beter slaap en in slaapval enz..maar heb lormetezepam late afbouwen van 2 per dag na onder halve..das toch al en stap in de goede richting gezet..maar helemaal late afbouwen zie ik niet zitten..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."