Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZware periode na 3 weken xanax misbruik

Zware periode na 3 weken xanax misbruik

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe is het nu met je? Ik hoop dat je inmiddels al geholpen wordt door Verlagingszorg? Xanax afbouwen zou ik idd onder begeleiding doen, evt in detox gaan. Als er niet meteen plek is in een kliniek, zoek dan eerst eens verder naar een kliniek die geen lange wachttijden heeft. Anders kan je huisarts je misschien helpen met een afbouwschema.

Xanax is een kortdurend middel. Daarom is het niet slim om maar 1x per dag een dosis te nemen, want dan krijg je tussendoor allemaal ontwenningsverschijnselen. Je kunt beter de dosis die je eens per dag innam in vieren splitsen (ochtend, middag,avond, nacht) en dan elke week de dosis een beetje afbouwen. Overstappen op een langwerkende Benzo om af te bouwen is soms ook een optie, maar overleg dat met je arts

Xanax cold turkey is écht een hel. Gevaarlijk trouwens ook. Helemaal als je het ook nog combineerde met andere middelen en in een stressvolle fase zit.

Maar goed, voor jou is deze info misschien al niet meer zo relevant? Is het je gelukt om te stoppen met de xanax enzo en dat je goede hulp krijgt bij al je issues
b
buchkaboLid
01-01-2024, 00:00
#2
De laatste xanax is alweer 4 weken geleden. Ik heb het afgebouwd in 3 weken. Het waren 3 rotweken. De dexedrine wel cold-Turkey mee gestopt destijds.

Ik voel me wel ok verder. Een beetje overgevoelig, wat angstig en soms pessimistisch, maar ik weet niet of dat nog door de xanax komt. Ik denk dat ik gewoon even mijn weg terug moet vinden, wat meer actieve dingen doen. Ik sport wel weer bijna elke dag.

De verslavingszorg vond ik niet echt geweldig, omdat het erg lang duurde om aan de buurt te zijn en mijn behandelaar dacht dat benzo's/xanax antidepressiva zijn. Zijn suggestie was ook om direct van de 3mg naar de 0,5mg te gaan.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nog even ter toelichting het volgende, ik denk dat dit nog wel interessant is voor de TS.

Als je onder invloed bent van benzo's en dingen doet die je weer vergeten bent, dan is dat niet hetzelfde als bijvoorbeeld slaapwandelen. Een groot deel van de recreatieve gebruikers van benzo's zijn wel een keer wakker geworden na een nacht benzo's bingen, waarop blijkt dat er een hele hoop benzo's verdwenen waren of dat je andere rare acties uitgehaald hebt.

Dit ben je schijnbaar vergeten door de drugs. Maar nuchter zou je die dingen ook niet doen, waarom nu wel? Nou dat komt dus omdat benzo's je inschattingsvermogen en vooral ook je eigen inhibities vermindert. Als je benzo's neemt om high te worden en je wilt wellicht bijdoseren, dan zal je in die beslissing veel ongeïnteresseerder reageren(hogere dosis, of snel achter een vorige dosering bovenbeen) in de hoop om een lekkere high te bereiken.

Dit is een fout die vele recreatieve gebruikers wel eens(en sommigen vaker...) tegenkomen. De kern van de fout is meestal hetgeen dat mensen geen rekening houden met het feit dat ze (zwaar?) onder invloed zijn bij dergelijke dingen beslissingen.
Als je dit soort situaties wilt voorkomen moet je zodra je onder invloed bent geen benzo's bijdoseren met als doel om wazig/high te worden. Dat is namelijk de eventuele weg naar een zwaar verdoofde, doch wakkere slaapwandelaar. :wink:

(tijdens mijn 'foutje' had ik in een opwelling flinke lijnen diphenidine gesnoven naast de benzooi. Het enige dat ik me nog kon herinneren was dat ik wakker werd met het idee dat ik mijn drugs weer goed verstopt had. Het bleek dus dat ik iedere afzonderlijke benzopil apart op mijn kamer 'verstopt' had, niet erg handig. :tongueout:

Toen me dit net overkomen was voelde ik me een beetje hetzelfde als je aangaf hoe jij je daarbij voelt: een beetje bang, voor het 'onbekende'/ik zou zomaar weer rare dingen kunnen doen. Toen ik het bovenstaande verhaal eenmaal uitgevogeld had dat voor mij in ieder geval een flinke geruststelling, hopelijk heb jij er ook wat aan. :)
b
buchkaboLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alles was nog goed in augustus. Ik ging op vakantie met mijn vriendin. Ik nam deze vakantie wel elke dag tussen de 12.5mg en 17.5mg dexedrine.

Ik had ook altijd 5 of 7.5mg dexedrine bij me in de middag - maar nooit xanax.
Ik nam soms weleens 0.5mg of 1mg xanax in de avond, maar nooit in de ochtend.

De kluts kwijt 1 – Te veel van alles genomen
Vanaf september ging alles mis. Laat opgebleven met dexedrine en absurde hoeveelheden xanax genomen (4mg??) elke dag en begin oktober abrupt gestopt. Superveel domme online aankopen gedaan. Totale blackouts gehad. Totaal controleverlies over mijn geest.

De kluts kwijt 2 – Plots gestopt met alles
Zondag 1 oktober gestopt met dexedrine (2 dagen) en xanax (5 dagen), omdat ik niets meer had, omdat ik niet meer na kon denken/functioneren. Dinsdag dexedrine ontvangen. Donderdag 5 oktober xanax ontvangen, 1mg genomen. Zondag t/m donderdag waren afschuwelijke dagen. Ik realiseerde me niet eens dat het aan de xanax lag en kon/kan totaal niet nadenken. ik dacht een dexedrine-verslaving te hebben.

Ik zag pas in aankoopgeschiedenis, hoe erg het was.
35d 50 x Xanax 2mg
66d 10x Xanax / Alprazolam 2mg

De kluts kwijt 3 – Weer op xanax
Nu neem ik sinds vrijdag 6 oktober op advies van de huisartsenpost rond de 3mg per dag, maar ik ben heel bang voor xanax.

Ik gebruikte xanax misschien 3x per week 0.5/1mg in de avond, niet eens dagelijks. Wel regelmatig 10mg zolpidem als ik niet kon slapen vanwege de dexedrine.

Weinig support
Ik woon alleen en zit alleen in verwarring thuis, doodsbang, met amnesie. Ik ken hier ook weinig mensen in Nederland, omdat mijn vriendin, broertje, en familie in het buitenland zitten. Mijn familie komt terug op 31 oktober, maar ik heb het hen nog niet verteld.

Ik ben doodmoe als ik 1mg xanax neem. Ik ben bang als ik 0,5mg neem, mede vanwege wat er gebeurd is tijdens een blackout-periode:
1) Veel geld uitgegeven
2) Een traumatische ervaring van een episode met totaal verlies van zelfcontrole (blackouts).

Ik weet zelfs niet eens of xanax de oorzaak of het gevolg is van mijn gekte sinds 11 september. Ik neem nu alleen ~17,5mg dexedrine en 3mg xanax per dag, maar ik weet niet of dat het beste is. Ik ben bang zo juist een xanax-afhankelijkheid te ontwikkelen.

Ik heb hulp gevraagd op donderdag 5 oktober en heb een 2e intake bij een kliniek op maandag 16 oktober, maar alles loopt langzaam, terwijl ik graag opgenomen zou worden om mijn xanax-dosering weer flink in te perken, maar ik sta in een wachtrij. Ik wil ook van de dexedrine af. Ik moet dat spul niet nemen, omdat ik geen ADHD heb.

Ik ben al langer verslaafd aan dexedrine en wil hier vanaf, die denk ik wel te kunnen afbouwen, of zelfs cold-Turkey'en, maar voor de hoge doseringen xanax zou ik het liefst opgenomen willen worden i.p.v. hoge doseringen xanax blijven nemen totdat er een plan is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."